http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,33366,00.htmlEBS skrev:2191863/snip/
Troligtvis ville den bara hälsa alternativt så blev den rädd för att du såg annourlunda ut i skinnställ, jag säger inte att en hund ska springa fram och hoppa på första bästa människa för att den vill hälsa. Det va väldigt oansvarigt av ägaren att ha hunden lös och inte tillräcklig koll på den, men att slå till hunden med hjälmen gör knappast att den kommer att bli lugn mot dig sen. Om du skulle gå fram till nån och fråga efter vägen och den slog till dig, vad skulle du göra då
/snip/
?
GuW skrev:2191978Min sambos hundar blir knäppa när jag tar på mig MC kläderna, speciellt om jag har hjälmen på mig och visiret nerfällt.
Men dom småskäller lite och håller sig på avstånd, dom går inte till attack.
Ljunghusen skrev:2191996De enda hundar som fräser åt än är ju pitbulls, rottisar och sånna... de är ingen slump, inse det
Starstriker skrev:2191929Jag drog till den med hjälmen i ren reflex, och det var tur kan jag lova dig, för annars hade den förmodligen suttit fast kring min arm sen.
Det där var definitivt inte en hund som ville leka. Det kan jag lova dig. Hunden kom rusande i full karriär med blottade tänder och sikte på en arm ben eller strupe. Den hoppade inte upp på mig lite med framtassarna som en glad hund gör för att hälsa utan den FLÖG på mig så att jag nästan tappade balansen. Oprovocerat. Kanske blev den rädd för att jag såg skum ut i MC-ställ, men det kvittar. Såna hundar ska inte få vistas bland folk. Säg vad du vill.
Edit: För övrigt borde hundägare med sk. kamphundar hålla EXTRA mycket koll på sina hundar för att inte spä på dessa rasers dåliga rykte. Nu har de iaf skaffat sig en till fiende. Tänk om jag varit ett barn och inte 195 cm lång i MC-ställ med en hjälm som vapen? Hur hade det då slutat om hunden blivit "rädd" ?
Ljunghusen skrev:De enda hundar som fräser åt än är ju pitbulls, rottisar och sånna... de är ingen slump, inse det
exiteme skrev:2192616Peter o jag sitter och skrattar hysteriskt så vi gråter!! Felicia 9 år, har fått köpa en guldhamster idag, (efter månaders tjat). Hamsterhjulet gnisslar, så det låter som en skock gäss som tjattrar hela tiden. Bara ljudet är skrattframkallande och precis hörde vi Felicia muttra åt hamstern: "Nu räcker det...!!"
Finns det inga ljudlösa hamsterhjul??? Stackars Felicia. Lär bli många sömnlösa timmar..
Guldhamster
Mat: ca: 20kr
Spån: 20kr
Valium och öronproppar till Felicia: ?
R1 racer skrev:2191716Är Era husdjur dyra i drift?
Willy_wheel skrev:2194468Har 2 hundar och de kostar om inget händer cirka en tusenlapp per månad inklusive allt. dock har jag nu på ena hunden lagt ut 14tusen på 4 dagar på en komplicerad opertion av hans en öra så det kostar att ligga på topp
EBS skrev:2193990Läste du mitt inlägg? Skrev jag någonstans att jag tyckte att ägaren gjorde rätt som inte hade koll på sin hund? Snarare tvärtom va?
Så du menar att det är bara dom "farliga" (hundraser som folk inte har en jävla aning om vad det är för nått) som kan attackera? Det kan du fan inte mena...
Ska inte vistas bland folk? Jag har skrivit tidigare i en "kamphunds-tråd" om en Golden som flög på flera barn helt oprovocerat. Ska inte dom få vistas bland folk då heller?
Jag bor ihop med en tjej som har en amstaff, den har då aldrig flygit på mig. Eller jo det har den faktiskt, idag när jag kom hem så va hon som tokig och ville att jag skulle klappa henne. Jag blev väldigt rädd...
Jag har då aldrig blivit fräst åt av pittbulls(Jag antar att du menar Amstaff eller staff eftersom pittbulls är oerhört ovanliga i Sverige. Finns kanske 200 st som max, om ens det.), rottisar eller "sånna" (vafan är sånna förresten? inte en brukshund?). Ändå känner jag väldigt många med "sånna" hundar. Därmot så har jag blivit påflugen av den golden som jag nämnde i mitt inlägg till Starstriker. Ska jag hata alla goldens för det? Knappast...
Det är djur, framförallt djur som är kopplade är självklart revirkänsliga. Det gäller ALLA hundar, från Chiuaua till Dobberman.
Smeddie skrev:2195060Intressant att notera att du tycker fortfarande inte att hunden gjorde något fel? Största felet var nog att Starstriker inte lyckades utdela ett dödande slag med hjälmen vilket verkar fullständigt berättigat under de omständigheter som vidlagts oss.
Kerplunk skrev:2191865Hästen kostar mellan 3500-4000kr/månad, tävlingshäst så han är rätt dyr i försäkring + lägger mkt pengar på träning. Det finns stunder när jag undrar vad fan jag håller på med, lägger ner grymt mkt pengar, tid och energi på hästeriet. Frågan är om jag skulle klara mig utan det.
.
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |