Är företagsjulfesten på utdöende?

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Hoj
Nein
Vi har företagsgemensamt julfirande med enklare upplägg, där vi håller oss i egna lokaler, käkar lite tilltugg och får ett par öl eller glas vin. Julgåvor får vi inte, utan det ackumuleras och skänks till något välgörenhetsprojekt istället, något jag tycker är ett mycket bra upplägg.

Broder Gavira

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2008
Hoj
Flertalet
Jobbar i bil/mc-branschen och det brukar vädras lite känslor på julfesten när spriten börjar verka, glad att det nuförtiden inte måste vara VM i knogmacka så fort det ska krökas.
Trivs som 17 med mina kollegor och dom ( ja, inte de eller dem ) trivs med mig också, vilket gör oss till ett rätt soft gäng, vi reder ut problems på arbetstid och inte efter tre bärs.
Världsklass :tummenupp

:tuttar
:tummenupp
:brinnerup
:fyllisar

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Påväg hem efter kvällens julbord. Var på ett igår och ska på ett nästa vecka... För min del är trenden att julborden fortsätter... Det är förvisso anektdotdriven bevisföring men jag är benägen att säga att julbordandet fortsätter.

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Påväg hem efter kvällens julbord. Var på ett igår och ska på ett nästa vecka... För min del är trenden att julborden fortsätter... Det är förvisso anektdotdriven bevisföring men jag är benägen att säga att julbordandet fortsätter.
Inom vilken bransch då?
På nittiotalet bjöd alla större kunder och underleverantörer på julbord.
Nu har de (guskelov) insett att ingen vill gå på 10-20 julbord varje år (plus släkten och familjen) och bjuder in till alternativa julfiranden i stället.
I år skall jag bara på ett företagsjulbord.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Inom vilken bransch då?
På nittiotalet bjöd alla större kunder och underleverantörer på
Nu har de (guskelov) insett att ingen vill gå på 10-20 julbord varje år (plus släkten och familjen) och bjuder in till alternativa julfiranden i stället.
I år skall jag bara på ett företagsjulbord.
IT-mupp..
Men det är som du säger ovanligare med kund/leverantörsjulbord.
I mitt fall är det just företagsjulbord. Råkade bara slumpa sig så i år att anställningssituationen gjorde att jag blev bjuden på flera företagsjulbord.

Nyheter
Aprilia Tuono 457

Efter framgångarna med spor...

Moto Guzzi Stelvio Duecento Tributo

År 1825 öppnades det välkur...

Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras