Är folk helt porösa i roten??!!

Ziip59

Kollar så att allt går rätt till
Gick med
7 Jul 2006
Hoj
Triumph bobber -57 / Suzuki 125 cross / Yamaha Dragstar 1100/ 2x Hyosung Exceed 125cc (penis edition) Suzuki GSX1400
Var just ute på en uppfriskande 2-milatur på mina eminenta inlines. Idag åkte jag med stavar dessutom. Det slog mig hur jävla pantade folk verkar vara egentligen. Jag brukar hälsa på folk jag möter om ögonkontakt erhålles. Det känns ju fan så mycket naturligare än att bara glo och köra vidare eller att vända bort blicken. När man dessutom kommer på detta lite udda fordon här på landsbygden så glor ju folk, men tror ni dom hälsar tillbaka??!
Nä, dom glor som rökta ålar med underläppen utfälld som på en jävla tuggummiautomat och bara ångar vidare.

Hade detta bara rört sig om ett par snusläppar så hade jag inte reagerat nämnvärt, men varenda jävel ser ju ut som om dom hade permis från dagcentret när man hälsar. Hur gör ni själva??!! Och har ni/någon tänkt på hur illa det är med hyfs bland folk? :gnissla

Fredde_85

69hk 117kg = :D
Gick med
11 May 2006
Hoj
Husqvarna TC610 Motard
Det är ju inget nytt svenskt fenomen direkt..
Hälsar man på nån man inte känner (speciellt i hissar) för att man tex får ögonkontakt, vilket borde va normalt, så verkar ju 90% tro att man är antingen full/hög eller har nån form utav mental sjukdom..fan tragiskt ju.

Gick med
12 Apr 2003
Hoj
Ducati 996 biposto -01
Vem fan hälsar på nåt jävla drägg som åker låtsasskridskor? Seriöst!?

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Det är stavarna. Återvinn dem så ska du se att folk börjar hälsa.

Man har inte stavar till inlines. ENDAST skidor som man färdas med på snö. Aldrig annars, inga undantag.

Fredde_85

69hk 117kg = :D
Gick med
11 May 2006
Hoj
Husqvarna TC610 Motard
Stavarna tänker jag inte kommentera på :p ..men om nån säger 'hej' så svarar man väl? Eller?

Lagom

Lagom är bäst.
Gick med
2 Nov 2010
Hoj
Exc300+Superduke
Finns många tråkmånsar i den här världen..

Stavar eller inte, klart man hälsar tillbaka. Jag hälsar ofta på randoms och drar till med ett obefogat stort flin på läpparna. Kul att se folks reaktioner.

Mer lycka åt folket!

Klantbo

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2004
Hoj
Triumph scrambler 1200 xe
beror isåf på vart du bor.. Jag drar ett glatt hej när jag är ute och springer/går och folk hejar vanligtvis tillbaka.. Vissa gånger har jag inte flåset uppe och då är det tvärtom, nån hälsar på mig och jag hinner inte med :)

Last edited:

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Hoj
Nein
"Har du käkat blängsylta?" är ett svar jag brukar ge folk överlag. Kort, effektivt, och med önskvärd sänkt blick som följd. Ibland säger jag det utan att dom ens tittar åt mitt håll. Folk ska hålla sig på mattan.

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
"Har du käkat blängsylta?" är ett svar jag brukar ge folk överlag. Kort, effektivt, och med önskvärd sänkt blick som följd. Ibland säger jag det utan att dom ens tittar åt mitt håll. Folk ska hålla sig på mattan.

Man bör hålla dem kort, motmänniskorna.

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Jag är också en sån som hälsar på folk jag möter, är ofta ute och går med hunden och hälsar och får som oftast ett "hej" tillbaka... världen blir så mycket trevliga då. :)

Men det finns en person några hus härifrån (3st för att vara exakt) som har barn på samma dagis som vi och jag hälsar när jag ser honom och han vänder bara bort blicken... fattar inte vad det är för fel på folk. :mad:
Det är ju inte så att jag tänker bjucka på fika och vilja umgås hela tiden utan bara ha en god relation till grannarna. :va

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Hoj
Nein
Jag är också en sån som hälsar på folk jag möter, är ofta ute och går med hunden och hälsar och får som oftast ett "hej" tillbaka... världen blir så mycket trevliga då. :)

Men det finns en person några hus härifrån (3st för att vara exakt) som har barn på samma dagis som vi och jag hälsar när jag ser honom och han vänder bara bort blicken... fattar inte vad det är för fel på folk. :mad:
Det är ju inte så att jag tänker bjucka på fika och vilja umgås hela tiden utan bara ha en god relation till grannarna. :va

Det kanske är din ovana att vistas utomhus naken från midjan och neråt som är hans problem?

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Man vet att man bor i obygden när folk hälsar på varandra utan anledning...

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Det kanske är din ovana att vistas utomhus naken från midjan och neråt som är hans problem?

Trodde ju att han gillade det... :va

Man vet att man bor i obygden när folk hälsar på varandra utan anledning...

Jovisst serru... obygden... var bodde du sa du?
Själv bor jag i närförort till Stockholm med ca 67.000 invånare och 1,5mil in till Sergels Torg... inte riktigt vad jag skulle kalla obygd. :va

Ziip59

Kollar så att allt går rätt till
Gick med
7 Jul 2006
Hoj
Triumph bobber -57 / Suzuki 125 cross / Yamaha Dragstar 1100/ 2x Hyosung Exceed 125cc (penis edition) Suzuki GSX1400
Ha ha, de flesta av er är ju för fan värre än den värsta lantis. Haka upp er på stavarna :D Bättre träning är svårt att erhålla, terränglöpning inkluderat.

Men man skulle kanske helt enkelt skita i hälsningsfraserna framöver och bara glo stint på pöbeln.

gabor2

Jag steker alla i lite smör!!
Gick med
29 Jan 2006
Hoj
touring gixxer 1000 k7 ;-)

Du kanske har provåkt hans fru utan hans tillåtelse eller så får du åka hoj men inte han för att det är farligt enligt respektiven så ha lite förståelse för bövelen:D

Nyheter
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield