falsche
Robban
Byt bolag efter varje krash, slipper man massa tjafs om kvitto osv om man har hög krash frekvens.. Man blir endå bara behandlad bra medans man inte kostar bolaget några pengar. logiskt iofs.
Byt bolag efter varje krash, slipper man massa tjafs om kvitto osv om man har hög krash frekvens.. Man blir endå bara behandlad bra medans man inte kostar bolaget några pengar. logiskt iofs.
Var glad att du fick några pengar alls när du kvaddar under lek,
är det rätt tycker du att andra ska betala det du leker sönder ?
det är helt fel att en halvförsäkring skall ligga på lika mycket som ca 1,5 gånger hojens värde på ett år, jag får inte ihop det då dom aldrig kommer pröjsa ett skit i delar i alla fall på hojen om jag smäller.
du svarar ju på dina egna frågorÄnda gången dom skulle kunna gå back på mig med en sån premie är väll om jag lyckas klota så pass att dom lär betala för invaliditet.
Jäklar vad sjukt, har ju också If och då var det ju som sagt inte snack om nån självriskhöjning.
Men har du märkesförsäkring på BMW?
Att tillägga så är ju lek en defentionsfråga när man sitter på en hoj.
Ni kan fan inte mena att dom skall höja försäkringen mer per krach än man blir ersatt
Jo bonusen försvann från steg 16 till 10 stämmer men ändå.
Hur som helst så är jag inte så insatt i det där med bonussystemet men nu är jag ofrivilligt indragen och är nog tvingad att lära sig. Så hur lång tid tar det att jobba tillbaka den bonusen då?
Är det väldigt lång tid så tjänar man ju aldrig ett skit på att ta ut nått på försäkringen om det inte handlar om väldigt stora belop
Sjuklig mängd text...
EDIT: Kom på att när jag pratade med IF ang. skadefria år så bubblade dom om att man startar med den högsta bonusen och sen blir den lägre om du utnyttjar din försäkring. Detta vid ny-tecknande då såklart... (Kan ha fel, men jag tror inte det.)
Ok, får väll konstatera att jag var dum i huvudet som plockade ut grejer för så små summor utan att ta reda på vad det kommer kosta mig i slutändan.
Men gjort är gjort och jag tycker det känns surt med tanke på hur mycket jag redan gett försäkringsbolaget innan jag plockade ut nått.
Men fortfarande borde ju höjningen på en halvförsäkring ligga i paroption till vad dom betalar ut tycker jag med trots statistik så lär man ju ändå väga in nån sorts förståelse med. Man kör inte omkull med flit och än mindre känns det bra att ringa försäkringsbolaget en andra gång på samma sommar och berätta att man vill utnyttja dom.
Som sagt har pröjsat dyrt i flera år och aldrig tagit ut nått då jag hellre lagar själv om möjligt men nu tänkte jag att nån gång skall jag utnyttja min försäkring då jag ändå betalar satans mycket för att ha den.
Har man som jag alltid pröjsat den jäkligt höga premien i flera år utan att ta ut ett skit och så nu kom det här som en smäll på käften känns det som när man väl utnyttjar försäkringen oavsett anledning så skall man inte bli straffad med mer än vad man får.
Orkar inte orda mer om mitt för alla verkar ju va inställda på att hög premie är bra på sporthojar och kör nån omkull så är det helt rätt att stämpa en sån som en stor risk oavsett orsak, fy fan för dom som får sina hojar stulna mer än en gång för dom bor på fel plats men ändå gör allt för att förhindra stöld.
Man kan ju säga att dom är dumma som trissar upp försäkringspremien bara för dom bor på ett vist stället och ändå vill äga en hoj.
Säkert många här som också gillar att 32% på trafikförsäkringen är statlig skatt också.
Men jag säger bara en sak
Tycker så jävla synd om folk som råkar ut för verkliga olyckor som dom egentligen inte rår över och får en sån höjning.
Men den dagen andra kör omkull och ej rår för det och behöver hjälp av försäkring så kommer ni få smaka på samma sak. Får se om ni tycker det känns bra då med höjningar på kanske mer än ni får ut för nått ni inte kunnat rå för själva.
så är det inte för mig.. jag är 21 år gammal.. behöver jag säga mer?
Ok men säg så här då jag smäller in i ett rådjur två gånger på en sommar, inte så troligt men fullt möjligt. Så vad händer då?
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|