Är intresserad av att köpa.

Jesper_91

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen
Tjenare!

Hej jag heter Jesper och är 15 år gammal är 185cm lång och väger ca70kg, och jag är intresserad av att köpa en liten hoj :)

Jo jag ska köpa en minimotot/pocketbike. Jag har 5000kr som jag ge till hojen,hjälm,knäskydd,trimm(beror på om det behövs att trimmas eller inte) och mm saker som behövs.

Jag behöver hjälp med att välja vilken som jag mini/pocketbike jag ska köpa.
Det gör inget om man måste meka lite då o då men jag vill inte att det sak kosta så mycket för att göra de. Det behöver inte heller vara super duper bra kvalite. Som sagt jag har bara 5000kr till allt som behövs. Vad är det man ska köpa till en sån liten hoj är det bara bensin,hjälm o hojen eller?

Hoppas att ni proffs kan hjälpa mig.

Tack Mvh Jesper :)
 
Last edited:

xtreme

Småhojsmissbrukare
Gick med
9 Oct 2003
Ort
Öland
Hoj
Såld
Jesper_91 skrev:
2234528 Tjenare!

Hej jag heter Jesper och är 15 år gammal är 185cm lång och väger ca70kg, och jag är intresserad av att köpa en liten hoj :)

Jo jag ska köpa en minimotot/pocketbike. Jag har 5000kr som jag ge till hojen,hjälm,knäskydd,trimm(beror på om det behövs att trimmas eller inte) och mm saker som behövs.

Jag behöver hjälp med att välja vilken som jag mini/pocketbike jag ska köpa.
Det gör inget om man måste meka lite då o då men jag vill inte att det sak kosta så mycket för att göra de. Det behöver inte heller vara super duper bra kvalite. Som sagt jag har bara 5000kr till allt som behövs. Vad är det man ska köpa till en sån liten hoj är det bara bensin,hjälm o hojen eller?

Hoppas att ni proffs kan hjälpa mig.

Tack Mvh Jesper :)


Jag skulle köpt en 14E eller liknade. Sen hade jag lagt resten av stålarna på skydd. Har själv åkt omkull ett par gånger. Och dom gångerna har jag varit glad att jag haft bra skydd. Har du flyt blir det någon krona över till en trimcylinder + avgasrör. Vet att många kommer rekommendera en vattenkyld - men då kommer inte stålarna att räcka! Sen beror det iofs på var du ska köra. På den lilla banan vi använder är den vattenkylda inte snabbare än de luftkylda hojarna. Men visst - ska du upp i 70 blås räcker inte en 14E.
 

Haziza

Ny medlem
Gick med
30 May 2006
Ort
Skövde
Hoj
MT-09 SP
Jesper_91 skrev:
2234528 Tjenare!

Hej jag heter Jesper och är 15 år gammal är 185cm lång och väger ca70kg, och jag är intresserad av att köpa en liten hoj :)

Jo jag ska köpa en minimotot/pocketbike. Jag har 5000kr som jag ge till hojen,hjälm,knäskydd,trimm(beror på om det behövs att trimmas eller inte) och mm saker som behövs.

Jag behöver hjälp med att välja vilken som jag mini/pocketbike jag ska köpa.
Det gör inget om man måste meka lite då o då men jag vill inte att det sak kosta så mycket för att göra de. Det behöver inte heller vara super duper bra kvalite. Som sagt jag har bara 5000kr till allt som behövs. Vad är det man ska köpa till en sån liten hoj är det bara bensin,hjälm o hojen eller?

Hoppas att ni proffs kan hjälpa mig.

Tack Mvh Jesper :)

Jag väger 77kg och köpte en 14E för 1 vecka sedan. Riktigt kul maskin, mkt snabbare än va ja trodde den skulle va :D
 

7an

www.v-man-racing.se
Gick med
11 Feb 2005
Ort
Karlskrona
Hoj
GSX1400 K6´a, RSV Mille -01
Jesper_91 skrev:
2234528 Tjenare!

Hej jag heter Jesper och är 15 år gammal är 185cm lång och väger ca70kg, och jag är intresserad av att köpa en liten hoj :)

Jo jag ska köpa en minimotot/pocketbike. Jag har 5000kr som jag ge till hojen,hjälm,knäskydd,trimm(beror på om det behövs att trimmas eller inte) och mm saker som behövs.

Jag behöver hjälp med att välja vilken som jag mini/pocketbike jag ska köpa.
Det gör inget om man måste meka lite då o då men jag vill inte att det sak kosta så mycket för att göra de. Det behöver inte heller vara super duper bra kvalite. Som sagt jag har bara 5000kr till allt som behövs. Vad är det man ska köpa till en sån liten hoj är det bara bensin,hjälm o hojen eller?

Hoppas att ni proffs kan hjälpa mig.

Tack Mvh Jesper :)

Köp en beg vattenkyld för en 3500-4000:- så behöver du inte trimma. + att då har du 1000-1500:- kvar och köpa dig ett ställ och hjälm.
Jag har ett gamalt ställ som kan passa dig. Skicka ett PM om du är intresserad.

/7an
 

Jesper_91

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen
Tack för tipsen, jo jag är ganska sugen på en 14e men jag undrar vad jag måste köpa till o så? Jag kommer bara köra på asfalt här brevid min gård :p Jag vill sakfa en minimoto/pocketbike för att bli lite van o så sen kanske nästa blir det en eu moppe.

Bra att den passade dig Hazia :) Men åker den lika sanbb i uppförsbackar eller?

Jag vågar inte köpa beg för jag e inte så haj på hoj o så, jag menar jag kanske köper en sönderkörd :S Jag har redan en liten ställ här hemma men tack :)
 

Haziza

Ny medlem
Gick med
30 May 2006
Ort
Skövde
Hoj
MT-09 SP
Jesper_91 skrev:
2235717 Tack för tipsen, jo jag är ganska sugen på en 14e men jag undrar vad jag måste köpa till o så? Jag kommer bara köra på asfalt här brevid min gård :p Jag vill sakfa en minimoto/pocketbike för att bli lite van o så sen kanske nästa blir det en eu moppe.

Bra att den passade dig Hazia :) Men åker den lika sanbb i uppförsbackar eller?

Jag vågar inte köpa beg för jag e inte så haj på hoj o så, jag menar jag kanske köper en sönderkörd :S Jag har redan en liten ställ här hemma men tack :)

Jadå, har en stor backe här hos från väggen upp till mig och det har vi klarat.
 

Jesper_91

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen
Är dem här samma eller?

Iaf lite skillnad på priserna.

http://dealy.se/catalog/minimoto-mm101abromgående-leverans-p-199.html
http://www.swebike.se/product_info.php?cPath=43&products_id=217
http://www.minimotocenter.se/ gå in på minimoto sen klicka på Äkta 14e
http://birkaimport.se/ gå in på minimoto sen klicka på Äkta 14e
http://www.minibike2006.se/index.php?s=&action=product&id=1


Asså som ni ser är det pris skillnader på dessa till ex Minibike2006.se kostar det 1700kr och birkaimport ksotar det 3990kr??!?!
Det ända skillnaden jag har hittar är priset,sadelhöjd på vissa och däckstorlek.

Min fråga är då är alla samma ? Som jag sa det är bara små skillnader, vilken sak jag satsa på snälla hjälp. Jag ska köpa mig en imorn eller idag :)
 
Last edited:

xtreme

Småhojsmissbrukare
Gick med
9 Oct 2003
Ort
Öland
Hoj
Såld
Jesper_91 skrev:
2240867 Är dem här samma eller?

Iaf lite skillnad på priserna.

http://dealy.se/catalog/minimoto-mm101abromgående-leverans-p-199.html
http://www.swebike.se/product_info.php?cPath=43&products_id=217
http://www.minimotocenter.se/ gå in på minimoto sen klicka på Äkta 14e
http://birkaimport.se/ gå in på minimoto sen klicka på Äkta 14e
http://www.minibike2006.se/index.php?s=&action=product&id=1


Asså som ni ser är det pris skillnader på dessa till ex Minibike2006.se kostar det 1700kr och birkaimport ksotar det 3990kr??!?!
Det ända skillnaden jag har hittar är priset,sadelhöjd på vissa och däckstorlek.

Min fråga är då är alla samma ? Som jag sa det är bara små skillnader, vilken sak jag satsa på snälla hjälp. Jag ska köpa mig en imorn eller idag :)

Nä, dom e inte samma...

Swebike och dealy är "samma", minimotocenter och birka är "samma" Minibike har två helt andra modeller. Att jag skriver "samma" är för att dom är väldigt lika... tillverkas dock i olika fabriker. Skillnaderna som är kan vara allt från olika kvalite i plasten, olika kubik på motorerna och olika bromsar samt ramar.
 

xtreme

Småhojsmissbrukare
Gick med
9 Oct 2003
Ort
Öland
Hoj
Såld
Jesper_91 skrev:
2241376 Okej tack så mycket :)
Men vilken skulle du vilja välja av dessa? Eller om du har andra förslag?

Jag har båda sorterna och den som kallas 14E är i mitt tycke något vassare.
 

Flesh

Ny medlem
Gick med
15 Feb 2006
Ort
STHLM
Hoj
En snabb en!
Jesper_91 skrev:
2240867 Är dem här samma eller?

Iaf lite skillnad på priserna.

http://dealy.se/catalog/minimoto-mm101abromgående-leverans-p-199.html
http://www.swebike.se/product_info.php?cPath=43&products_id=217
http://www.minimotocenter.se/ gå in på minimoto sen klicka på Äkta 14e
http://birkaimport.se/ gå in på minimoto sen klicka på Äkta 14e
http://www.minibike2006.se/index.php?s=&action=product&id=1


Asså som ni ser är det pris skillnader på dessa till ex Minibike2006.se kostar det 1700kr och birkaimport ksotar det 3990kr??!?!
Det ända skillnaden jag har hittar är priset,sadelhöjd på vissa och däckstorlek.

Min fråga är då är alla samma ? Som jag sa det är bara små skillnader, vilken sak jag satsa på snälla hjälp. Jag ska köpa mig en imorn eller idag :)
'

Same shit alltihop, du borde välja ett företag som ligger i STHLM så du har möjlighet att ta dig till säljaren vid problem. Och jag tror även att Dealy har en s.k lägsta pris garanti, de menas med att dom garanterar att dom har billigaste hojarna i sverige.
 

Jesper_91

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen
Så vilken skulle du ta?
Jag är mest sugen på den i Minimotocenter, men Dealy har deras butik ca 20 min från mig :S
 

Jesper_91

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen
Jag tror nog att det blir Den på Minimoto center ska beställa den, har nån blivit lurad eller nåt av Minimotocenter? Går det att lite på dem?
Please snabba svar :)
 

Mr. Cap

Stunta gör ont
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Fireblade -02
Jag får väl lägga mig i för första gången på detta forum.

-EDIT- /mod

Ska du köpa en minimoto så spelar det ingen roll vart du köper den egentligen bara det är en 14E.

Det har pratats mycket om just 14E och vilken som är bättre m.m. Jag har lite erfarenhet av dessa och så här ligger det till.

Visst skiljer det sig i kvalitet från den ena 14E till den andra. Allt beror på komponenterna. I Kina finns s.k. monteringsfabriker som kan jämföras med t.ex. Volvo som inte är någon tillverkare utan en monteringsfabrik. Volvo tillverkar nästan inget själva längre utan köper allt från fabriker som tillverkar komponenterna för att montera ihop en bil.

I Kina finns tusentals monteringsfabriker s.k. trading companies. En sådan trading company är Dadong Vehicles http://ybob.en.ec21.com/index.html. Det är från denna monteringsfabrik som dom flesta som började sälja minimoto 14E köpte ifrån, t.ex. Riskok, Minimoto center m.fl.

En monteringsfabrik i Kina köper alla komponenter från tillverkningsfabriker och monterar sedan ihop en minimoto i sin fabrik. Det är det enda dom gör och självklart lägger dom på sin vinst på priset och säljer till importörer. Gnäller du då som importör på din leverantör om höga priser så sänker han priset men då får du en sämre hoj med sämre komponenter. Komponenterna ser identiska ut fast av olika kinesiska fabrikat. Det handlar om kronor och ören att spara in för leverantören, allt för att tjäna mer pengar.

Är man då som importör inte observant på detta så får man sämre hojar. Säger du till leverantören att han ska använda sig av dom bästa komponenterna så höjer han priset med kanske 5-10 usd per hoj men då får du det bästa som finns i Kina. Nu behöver inte det nödvändigtvis betyda att det bästa är bra.

En trading company är lättare att hitta än en tillverkningsfabrik. Man behöver bara söka på www.alibaba.com så hittar man hur många som helst. Birka Import köper endast av fabrikerna direkt men även där gäller egentligen samma som hos en trading company att du får säga till att du vill ha dom bästa komponenterna. Det ända som skiljer sig åt att köpa från en tillverkare jämfört med en monteringsfabrik är priset. Det är alltid dyrare att köpa av en monteringsfabrik.

Nu till det viktigaste: Det finns alltså ett fåtal tillverkningsfabriker som tillverkar komponenterna för en minimoto. Oavsett vem du importerar en minimoto från så kan du alltså få exakt samma komponenter och kvalitet på t.ex. en 14E. Om en importör köper av Dadong och en annan köper av en annan monteringsfabrik eller köper direkt av tillverkningsfabriken så är det alltså exakt samma komponenter, om du ber om dom bästa komponenterna dom har.

DET FINNS INGEN MONTERINGSFABRIK I KINA SOM HAR ENSAMRÄTT PÅ DOM BÄSTA KOMPONENTERNA FÖR EN 14E.

Det finns många som säger att dom säljer en "Äkta 14E" och det beror i så fall på att hojen är tillverkad av dom bästa komponenterna som finns att tillgå för just denna modell. Det har alltså inget att göra med från vem importören har köpt sina hojar ifrån. Alla tillverkningsfabriker och monteringsfabriker i Kina döper sina hojar till valfria namn. Dadong har döpt dom till LY-CIG14E, därav det "svenska" namnet 14E. Köper du en minimoto i Sverige som ser exakt ut som en 14E men inte heter 14E i Sverige så är det ändå en 14E även om den t.ex. heter PB224 hos kineserna och t.ex. bara heter "Minimoto 49cc" hos en svensk importör.

Alltså två svenska importörer köper hem identiska hojar hos två olika monteringsfabriker i Kina och dom köper i sin tur komponenterna från samma tilverkningsfabrik i Kina. Vad är det då för skillnad på en LY-CIG14E och en PB224? Ingen skillnad så länge båda hojarna har monterats ihop av samma komponenter med samma kvalitet. Och så är alltid fallet, att båda monteringsfabrikerna köper av en och samma tillverkningsfabrik. Det kan visserligen vara så att även en tillverkningsfabrik inte tillverkar just alla komponenter för en minimoto utan dom kanske saknar ramen. Då köper dom den av fabriken som tillverkar ramar.

En minimoto kostar idag ca. 80 usd att köpa in. Det blir ca. 800 kr totalt att få hem hojen från Kina. Den säljs för ca. 1800 kr + moms vilket blir en ren fin vinst på 1000 kr per hoj.

Det är mycket som man måste tänka på om man ska börja importera från Kina. Det som är dumt är att snacka skit om sina konkurrenter och försöka få kunden att tro att mina 14E är bättre än konkurrentens. Detta är alltså skitsnack. Det finns knappast någon importör i Sverige som väljer sämre komponenter för att spara in ynka 5 usd. Man väljer självklart dom bästa komponenterna som finns att tillgå, det lönar sig i längden.

-EDIT- /mod

Det man ska räkna med är att ingen minimoto håller något vidare lång tid. Speciellt inte om man inte underhåller hojen. Komponenterna, hur bra dom än må vara, så får man räkna med att man behöver köpa reservdelar. Visst kan man undvika att dom gör sönder direkt eller bara efter några veckors körning och det får du reda på när du köper hojen hur du ska undvika att delarna går sönder snabbt. Visst finns det måndags exemplar även i Kina. Det finns måndags ex. på Volvo så ska det inte finnas i Kina. I Kina är det t.o.m. lite värre för där monteras dom snabbare än på löpande band vilket gör att det missas att dras åt skruvar m.m. Därför påpekar alla som säljer att man ska dra åt skruvar innan första körningen och använda Loctite m.m. på skruvarna för att slippa att dom vibrerar loss. Det enda som brukar hålla hur länge som helst är motorn, speciellt om det är en Huashen motor vilket är den bästa 49cc 2-takt minimoto motor som finns i Kina.

-EDIT- /mod

Nu blev det ganska mycket skrivande men jag hoppas det har varit en intressant läsning.

Mvh Mr. Cap
 
Last edited by a moderator:

peter_anders

frenetisk minihojsåkare
Gick med
14 Mar 2004
Ort
Hemma hos mej !
Hoj
Z 1000+blata kopia+Miniquad+2 st 14e+110cc Pocketbike
Mr. Cap skrev:
2272333 Jag får väl lägga mig i för första gången på detta forum.

-EDIT- /mod

Ska du köpa en minimoto så spelar det ingen roll vart du köper den egentligen bara det är en 14E.

Det har pratats mycket om just 14E och vilken som är bättre m.m. Jag har lite erfarenhet av dessa och så här ligger det till.

Visst skiljer det sig i kvalitet från den ena 14E till den andra. Allt beror på komponenterna. I Kina finns s.k. monteringsfabriker som kan jämföras med t.ex. Volvo som inte är någon tillverkare utan en monteringsfabrik. Volvo tillverkar nästan inget själva längre utan köper allt från fabriker som tillverkar komponenterna för att montera ihop en bil.

I Kina finns tusentals monteringsfabriker s.k. trading companies. En sådan trading company är Dadong Vehicles http://ybob.en.ec21.com/index.html. Det är från denna monteringsfabrik som dom flesta som började sälja minimoto 14E köpte ifrån, t.ex. Riskok, Minimoto center m.fl.

En monteringsfabrik i Kina köper alla komponenter från tillverkningsfabriker och monterar sedan ihop en minimoto i sin fabrik. Det är det enda dom gör och självklart lägger dom på sin vinst på priset och säljer till importörer. Gnäller du då som importör på din leverantör om höga priser så sänker han priset men då får du en sämre hoj med sämre komponenter. Komponenterna ser identiska ut fast av olika kinesiska fabrikat. Det handlar om kronor och ören att spara in för leverantören, allt för att tjäna mer pengar.

Är man då som importör inte observant på detta så får man sämre hojar. Säger du till leverantören att han ska använda sig av dom bästa komponenterna så höjer han priset med kanske 5-10 usd per hoj men då får du det bästa som finns i Kina. Nu behöver inte det nödvändigtvis betyda att det bästa är bra.

En trading company är lättare att hitta än en tillverkningsfabrik. Man behöver bara söka på www.alibaba.com så hittar man hur många som helst. Birka Import köper endast av fabrikerna direkt men även där gäller egentligen samma som hos en trading company att du får säga till att du vill ha dom bästa komponenterna. Det ända som skiljer sig åt att köpa från en tillverkare jämfört med en monteringsfabrik är priset. Det är alltid dyrare att köpa av en monteringsfabrik.

Nu till det viktigaste: Det finns alltså ett fåtal tillverkningsfabriker som tillverkar komponenterna för en minimoto. Oavsett vem du importerar en minimoto från så kan du alltså få exakt samma komponenter och kvalitet på t.ex. en 14E. Om en importör köper av Dadong och en annan köper av en annan monteringsfabrik eller köper direkt av tillverkningsfabriken så är det alltså exakt samma komponenter, om du ber om dom bästa komponenterna dom har.

DET FINNS INGEN MONTERINGSFABRIK I KINA SOM HAR ENSAMRÄTT PÅ DOM BÄSTA KOMPONENTERNA FÖR EN 14E.

Det finns många som säger att dom säljer en "Äkta 14E" och det beror i så fall på att hojen är tillverkad av dom bästa komponenterna som finns att tillgå för just denna modell. Det har alltså inget att göra med från vem importören har köpt sina hojar ifrån. Alla tillverkningsfabriker och monteringsfabriker i Kina döper sina hojar till valfria namn. Dadong har döpt dom till LY-CIG14E, därav det "svenska" namnet 14E. Köper du en minimoto i Sverige som ser exakt ut som en 14E men inte heter 14E i Sverige så är det ändå en 14E även om den t.ex. heter PB224 hos kineserna och t.ex. bara heter "Minimoto 49cc" hos en svensk importör.

Alltså två svenska importörer köper hem identiska hojar hos två olika monteringsfabriker i Kina och dom köper i sin tur komponenterna från samma tilverkningsfabrik i Kina. Vad är det då för skillnad på en LY-CIG14E och en PB224? Ingen skillnad så länge båda hojarna har monterats ihop av samma komponenter med samma kvalitet. Och så är alltid fallet, att båda monteringsfabrikerna köper av en och samma tillverkningsfabrik. Det kan visserligen vara så att även en tillverkningsfabrik inte tillverkar just alla komponenter för en minimoto utan dom kanske saknar ramen. Då köper dom den av fabriken som tillverkar ramar.

En minimoto kostar idag ca. 80 usd att köpa in. Det blir ca. 800 kr totalt att få hem hojen från Kina. Den säljs för ca. 1800 kr + moms vilket blir en ren fin vinst på 1000 kr per hoj.

Det är mycket som man måste tänka på om man ska börja importera från Kina. Det som är dumt är att snacka skit om sina konkurrenter och försöka få kunden att tro att mina 14E är bättre än konkurrentens. Detta är alltså skitsnack. Det finns knappast någon importör i Sverige som väljer sämre komponenter för att spara in ynka 5 usd. Man väljer självklart dom bästa komponenterna som finns att tillgå, det lönar sig i längden.

-EDIT- /mod

Det man ska räkna med är att ingen minimoto håller något vidare lång tid. Speciellt inte om man inte underhåller hojen. Komponenterna, hur bra dom än må vara, så får man räkna med att man behöver köpa reservdelar. Visst kan man undvika att dom gör sönder direkt eller bara efter några veckors körning och det får du reda på när du köper hojen hur du ska undvika att delarna går sönder snabbt. Visst finns det måndags exemplar även i Kina. Det finns måndags ex. på Volvo så ska det inte finnas i Kina. I Kina är det t.o.m. lite värre för där monteras dom snabbare än på löpande band vilket gör att det missas att dras åt skruvar m.m. Därför påpekar alla som säljer att man ska dra åt skruvar innan första körningen och använda Loctite m.m. på skruvarna för att slippa att dom vibrerar loss. Det enda som brukar hålla hur länge som helst är motorn, speciellt om det är en Huashen motor vilket är den bästa 49cc 2-takt minimoto motor som finns i Kina.

-EDIT- /mod

Nu blev det ganska mycket skrivande men jag hoppas det har varit en intressant läsning.

Mvh Mr. Cap



Intressant läsning

Tycker dock inte at detta hör hemma här , ta detta vid sidan om
märks helt och klart vilken detta är riktat till,

skippa skitsnacket om äkta vs oäkta 14e och gå vidare ,

Funderar också lite över eran Garanti på 1 år , den gäller ju inte på slitdelar
antar jag , vad gäller den på isåfall, en garanti i sej är ju inget att skryta
med när den egentligen är helt innehållslös.


Ps. jag trodde inte det var tillåtet med reklam på detta fourmet
 
Last edited by a moderator:

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Ort
Växjö
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
peter_anders skrev:
2314133 Intressant läsning

Tycker dock inte at detta hör hemma här , ta detta vid sidan om
märks helt och klart vilken detta är riktat till,

skippa skitsnacket om äkta vs oäkta 14e och gå vidare ,

Funderar också lite över eran Garanti på 1 år , den gäller ju inte på slitdelar
antar jag , vad gäller den på isåfall, en garanti i sej är ju inget att skryta
med när den egentligen är helt innehållslös.


Ps. jag trodde inte det var tillåtet med reklam på detta fourmet
Det är det inte heller.

Mycket bra och informativt inlägg i övrigt dock, så jag låter huvuddelen av inlägget finnas kvar.

Mr. Cap skrev:
2272333
Nu blev det ganska mycket skrivande men jag hoppas det har varit en intressant läsning.

Mvh Mr. Cap
Hej!
Ändrade ditt inlägg lite pga. regelbrott.
Skulle du hellre vilja att inlägget togs bort eller om du har några synpunkter så skicka ett PM.

Ha en bra dag!
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top