Är jag ensam på sporthoj om en vfr400r nc24???

2e3r

Som en blixt från klar himmel...
Gick med
18 Oct 2004
Hoj
gr
Skulle behöva lite hjälp med min hondas humör...Är lite svårstartad när den är kall! Kan det vara förgasarsynkning/inställning som krävs?
Nån som vet nåt om en vfr400r nc24-88?

tacksam för svar!

Last edited:

print_screen

Säkerhetskontroll??? Ja Då!!!
Gick med
14 May 2004
Hoj
Bimota SB7EF, GRCMiniMoto, yamaha R6, Yamaha wr 450, suzuki rm 85, aprilia rs 125, aprilia rs 250, kanske någon hoj till...
Niclas-Vfr400r skrev:
Skulle behöva lite hjälp med min hondas humör...Är lite svårstartad när den är kall! Choken hjälper inte, har kollat så den rör sig som den ska och det gör den... Kan det vara förgasarsynkning/inställning som krävs?
Nån som vet nåt om en vfr400r nc24-88?

tacksam för svar!

Jag har haft en. Något som är grymt viktigt på dom är att batteriet är 100%, Sen en synkning är väl aldrig fel.
Stiften på dom är ytterst känsliga, för mycket soppa och stiften dör ut. Det sitter väldigt hårda stift orginal kommer inte ihåg hårdheten nu i huvudet. Men värt att testa ett mjukare stift.

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Det är kört. Du kan lika gärna sälja den med en gång det där möget är det väl ingen som kör med över huvudtaget. Nä sälj skiten innan du får rost i kardantunneln för får du det så är det kört.

Hur du märker om du fått rost i kardantunneln? Det märker du inte....

Hur mycket ska du ha för den??

Nä allvarligt skojat så har Catman här på forumet en fruga som framför en sådan cykel. Det är nog killen och tjejen att fråga.

2e3r

Gick med
18 Oct 2004
Hoj
gr
Ok, batteriet är nytt, stiften likaså fast kan ju kolla avståndet på elektroderna...får kanske lämna in den på synkning då!
Tack för hjälpen!
Det är säkert rost i kardantunneln också, men det ska det väl vara...det är ju den årsmodellen!? :rock

print_screen

Gick med
14 May 2004
Hoj
Bimota SB7EF, GRCMiniMoto, yamaha R6, Yamaha wr 450, suzuki rm 85, aprilia rs 125, aprilia rs 250, kanske någon hoj till...
Niclas-Vfr400r skrev:
Ok, batteriet är nytt, stiften likaså fast kan ju kolla avståndet på elektroderna...får kanske lämna in den på synkning då!
Tack för hjälpen!
Det är säkert rost i kardantunneln också, men det ska det väl vara...det är ju den årsmodellen!? :rock
Jag ska ha verkstadshandbok på den hojen hemma någonstans om du undrar över saker.

2e3r

Gick med
18 Oct 2004
Hoj
gr
Hoppas nu att det kom med en bild här...Är duktig på det mesta men detta är lite över min förmåga...! :kocko Inte min men den e likadan iaf!

Bifogat

• 2187VFR400R_NC24-med.jpg
    2187VFR400R_NC24-med.jpg
    76.1 KB · Visningar: 365

2e3r

Gick med
18 Oct 2004
Hoj
gr
print_screen skrev:
Jag ska ha verkstadshandbok på den hojen hemma någonstans om du undrar över saker.

Jasså! trodde inte det fanns till den! Är det haynes eller? har nämligen letat som sjutton efter en sån. Bra och ha när den är så ovanlig som den är...
Den råkar inte vara till salu? :)

2e3r

Gick med
18 Oct 2004
Hoj
gr
rookie skrev:
Schysst hoj! :tummenupp

Den varvar väl typ till oändligheten...vågat testa var stoppet ligger? :D

Haha tack så mycket, Det är säkert sant, har bara ett problem där med testandet...Inget kort än!!! :huvet får spendera vintern till det, samt att snygga till besten! Känns surt att inte få provköra den en fin höstdag...

Christoffer.L

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2003
Hoj
En blå nia
Niclas-Vfr400r skrev:
Haha tack så mycket, Det är säkert sant, har bara ett problem där med testandet...Inget kort än!!! :huvet får spendera vintern till det, samt att snygga till besten! Känns surt att inte få provköra den en fin höstdag...

Hur ser varvräknaren ut då? Hur mycket varvar den? =)

rookie

www.mixpix.se
Gick med
10 Nov 2003
Hoj
Honda VTR1000F
Niclas-Vfr400r skrev:

Aha oki! :D Minns bara nån test på den där den bara varvade vidare o reportern var så skraj att han inte vågade testa var det stoppade... :D

2e3r

Gick med
18 Oct 2004
Hoj
gr
Haha, rödmarkering på 14000 vill jag minnas...går till 16000 tror jag! Då skriker den nog ganska bra kan man föreställa sig.... :hihi

Poacher

Muskelhojspilot.
Gick med
20 Sep 2004
Hoj
cb1100
Det enda som varvar mer än nog de 250 4t sporthojar som finns.
Fins det någon vfr250r?

Jgt

Medlem
Gick med
8 Oct 2003
Hoj
Honda VTR 1000F -97
Poacher skrev:
Det enda som varvar mer än nog de 250 4t sporthojar som finns.
Fins det någon vfr250r?

finns CBR250

har en liten kass video på en sån, ylar rätt fint.

print_screen

Gick med
14 May 2004
Hoj
Niclas-Vfr400r skrev:
Jasså! trodde inte det fanns till den! Är det haynes eller? har nämligen letat som sjutton efter en sån. Bra och ha när den är så ovanlig som den är...
Den råkar inte vara till salu? :)
Nej till salu är den inte men om jag hittar den i röran (håller på att flytta) så kan jag scanna den på en cd till dig. Jo det är haynes som har gjort den..:)

TheDude

Überposör
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
King of the road
Jgt skrev:
finns CBR250

har en liten kass video på en sån, ylar rätt fint.

cbr_micke här på forumet hade en sådan hoj tidigare, men han sålde den i år. Den varvade något grymt kan jag säga :3freak På högvarv lät den som ett helt GP-race :D

Mr K

I win, you loose!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR750-07 & GSXR600-07
TheDude skrev:
cbr_micke här på forumet hade en sådan hoj tidigare, men han sålde den i år. Den varvade något grymt kan jag säga :3freak På högvarv lät den som ett helt GP-race :D
han hade en cbr 250 ... men nästan ....

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Man får skilja på NC24 och NC30, tror jag. Jag vet inte hur mycket de har gemensamt. De SER inte likadana ut iaf. NC30 är den "vanligare" VFR400-an, NC24 modellen innan.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år