rallyfisken
Eleganten i från vidderna.
På motorväg. Folket är rätt tydliga med att hastighetsskyltarna är helt fel.
Nja, en prutt på allmän plats är fan ett värre brott. Ge fan i att trakassera medborgarna som bara är på väg hem från jobbet.
Edit, antar att du var ironisk
Nej, jag är helt allvarlig. Varför försöka fuska sig ur något man är fullt medveten om att man gjort?
Vad folket tycker i frågan om hastighetsbegränsningarna är totalt irrelevant ur juridisk synpunkt. TS har brutit mot lagen, inget allvarligt brott men ändå. Varför ska han belasta vårt rättssystem genom att överklaga ett brott som han de fakto precis har erkänt för oss alla?
Det är precis sådana här skitsaker som gör att allvarligare brott tar längre tid att behandla. Vet inte hur insatta alla är i kostnaderna för att ta upp bland annat trafikförseelser i domstol men jag kan säga att det kostar oss alla betydligt mer än TS bötesbelopp utan att droppa siffror.
Jag tycker att polisernas agerande är riktigt dåligt utifrån vad TS skriver, det är inget jag argumenterar om. Men mycket av det som de sagt stämmer. De får köra för fort, även med omålad bil. Sen tycker jag att det är ett fult sätt att plocka in folk för hastighetsöverträdelse på, helt klart under bältet rent etiskt men juridiskt sätt har jag svårt att se några fel.