Är man mesig för man har mc-kläder?

Bulldog76

Ny medlem
Gick med
6 Jun 2006
Hoj
PGO T-REX 110
Tjenixen.
Undrar en sak, jag har skaffat en pendlarsooter (110cc). Till detta har jag även skaffat byxor och mc jacka (tyg). Känner mig lite mesig emmelanåt när man kör omkring med denna mundering på mig, folk tror säkert att jag sitter på en moped, för den liknar ju en moppescooter, (fast denna är lite större i storleken).
har bara haft hojen 2 veckor, första början körde jag utan mc-kläder (hade inga), men det känn så otroligt mycket säkrare att köra med jacka med skydd i osv.
men man kan inte låta bli att emmelanåt undra vad folk tror om en, speciellt när man kör på 50 vägar.
Mitt argument är att jag inte vill flyga av i 80-90 km/h utan dessa grejer på mig.

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Hoj
Mille Delux
Bulldog76 skrev:
2218798 Tjenixen.
Undrar en sak, jag har skaffat en pendlarsooter (110cc). Till detta har jag även skaffat byxor och mc jacka (tyg). Känner mig lite mesig emmelanåt när man kör omkring med denna mundering på mig, folk tror säkert att jag sitter på en moped, för den liknar ju en moppescooter, (fast denna är lite större i storleken).
har bara haft hojen 2 veckor, första början körde jag utan mc-kläder (hade inga), men det känn så otroligt mycket säkrare att köra med jacka med skydd i osv.
men man kan inte låta bli att emmelanåt undra vad folk tror om en, speciellt när man kör på 50 vägar.
Mitt argument är att jag inte vill flyga av i 80-90 km/h utan dessa grejer på mig.

Behåll kläderna, o se de som tycker det är töntigt med riktiga kläder som moppe fu*kon som inte förstår bättre.

rah

Förmodligen snyggast
Gick med
22 Aug 2005
Hoj
Kawasaki z750 -06 svart
Låter vettigt tycker jag. Men på som du skriver, på 50 vägar kan det ju verka lite roligt men det måste man ju skita i ! :banana

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
Det ser löjligt ut men det är jätteskönt den dan du vurpar. Fast löjligt.

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Absolut inte, du gör helt rätt som kör med ordentliga grejer. :tummenupp

Ktmraider

Sommartider =)
Gick med
19 Apr 2006
Hoj
Z1000 06 Ktm 690 smc 08
helt klart skall du ha kläderna på dig säkerheten går först :tummenupp

Andreas70

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2003
Hoj
Honda CBR1000RR 2008
Klart du skall ha ordentliga mc-kläder.
Tycker personligen att alla som kör utan är några riktiga ärkepuckon.

Spyke

Sporthojsnörd
Gick med
23 Jul 2004
Hoj
GSXR 750 -96
Behåll prylarna på och låt dem som vill tok skada sig göra det. De som eventuellt tycker det ligger töntstämpel på skydd är förmodligen de som kör moppe med integralhjälmen sittande uppe på huvudet som en annan turban och med halva bekantskapskretsen sittandes på styre sadel och överallt annars något sticker ut. :7peta

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Bulldog76 skrev:
2218798 Tjenixen.

Är du så gammal så du får köra scootern, så borde du inte bry dig om vad andra tycker, kan garanterat säga att det gör LIKA ont att köra ikull i 90 på scootern som 90 på hojen, jag kör själv i goretexkläder vid längre strapatser med högre fart, men syndar lite på kortare svängar istan, men håller igen då.

Busa78

Ny medlem
Gick med
19 Dec 2003
Hoj
Hayabusa -03 Biltema Editon
Bulldog76 skrev:
2218798 Tjenixen.
tönt!...skoja bara, det är klart du ska ha skyddskläder pojk!

Bulldog76

Ny medlem
Gick med
6 Jun 2006
Hoj
PGO T-REX 110
Nä, egentligen bryr jag mig inte, men manser ut att ha en klart coolare hoj på kläderna än vad man kör :) .
sorgligt är det att se ungdomar på sina trimmade 30 mopeder som kör lika fort som en själv i t-shirt etc.

Fluffig

Vill men kan inte
Gick med
19 Jul 2005
Hoj
SV 650
Hej

Min pappa körde omkull med sin Skoter och jag lovar att han var skitglad för att vi tryckt på för att han skulle ha riktigt utrustning. Han höll kanske 60 när han svängde och rullgrusen slog undan hjulen för honom. Han kasade ca 20 meter så gissa hur fina kläderna var efter det!
Tänk om han bara haft en tunn jacka och långbyxor.

Det gör lika ont att klota med en Skoter i 90 som med en MC.

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
Bulldog76 skrev:
Själv kör jag en 200 cc monster-oldschool-verpa från -92 med elestart. Denna maskin har vägegenskaper av en annan värld.

olvespa.jpg

Hjälmen är en moped-plast-hjälm från mitten av 90-talet.

Malmö Monster

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2005
Hoj
R6-00
Igår var jag dum. har köpt en TTr o va ute i skogen o körde.
Ända gången jag inte haft ställ på mig. har just nu bara skinn o det va lite varmt att ha igår så det blev några gammla byxor jag hade.
Så släppt såklart framhjulet så jag la hojen. kanske låg i 40km/h.
Tror det va mindre. Iallfall så jag har nu ett härligt skrapsår över ena knät.
inget stort men det stör att man e så korkad ibland :huvet

RRbjorn

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ZX6R-08 (race), Yamaha YZ450F-07 cross
Skit i kläderna om du vara ball! Jag kör alltid utan bälte i bilen - det är skithäftigt! :3freak

druid

CLASSIFIED
Gick med
19 May 2005
Hoj
Ducati 916 -98, Ducati 899 Panigale -14
HanneZ skrev:
2218883 Själv kör jag en 200 cc monster-oldschool-verpa från -92 med elestart. Denna maskin har vägegenskaper av en annan värld.

Hjälmen är en moped-plast-hjälm från mitten av 90-talet.

Ser att du har packat enbart det nödvändigaste... :D

Till trådskaparen: Klart att du ska ha riktiga kläder, det är som flera
har skrivit jäkligt lätt att slå sig gul & blå även i låga farter.

Ben_Dover

Ny medlem
Gick med
7 Aug 2005
Hoj
Såld
magnusbrodin skrev:
...... de som kör moppe med integralhjälmen sittande uppe på huvudet som en annan turban.....
:felämne
Exakt så kör moppe-fuckona här oxå... Nån som kan förklara för mig varför man kör så? Det måste ju vara helvete så mycket drygare att åka med hjälmen vinglades på huvet, än att dra ner den riktigt :dummer
+ att dom ser ut som muppar :fatta!

psxcare

Feldoserad
Gick med
4 Nov 2005
Hoj
ZZ-R600-90, Grand Prix Havremoppe-95, R1-01
Det är väl opraktiskt att köra moppen med byxorna nerdragna under halva röven, så för att kompensera att dom måste dra upp brallorna så får dom fåna sig med hjälmen istället?

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...