galten1234
Ny medlem
Jag hälsar alltid på andra mc åkare, spelar ingen roll vad de kör för något
När jag tog kortet nu i somras så hejjade jag på alla. Men slutade snabbt med att hejja på customåkare för dom hejjar aldrig tillbaka...
Som igår, mötte totalt 5 st kråmhojar och ingen hejjade tillbaka.
Varför skulle man sluta hälsa bara för att vissa inte hälsar tillbaka?
Är ju ungefär samma sak som att säga att man inte tänker källsortera bara för att grannen inte gör det...
Jag hälsar på alla oavsett om de är sporthojar, poliser eller väst-gäng. Rätt ofta kan man gissa sig till innan att personen inte kommer hälsa tillbaka men vad spelar det för roll. Om den hojåkare som i normala fall inte hälsar på de han möter en dag får 10 hälsningar så kan det nog bli så att han i slutet av dagen börjar hälsa han med.
Att hälsa eller inte kan ju tyckas vara en bagatell men jag tycker det gör helahojåkar-upplevelsen trevligare.
/Wille
Brukar hejja på alla, även glidare och guldvingar, såvida jag inte sitter konstigt på hojjen eller är mitt i en tvär kurva och mycket trafik. De flesta hejjar tillbaka, men det händer att man ändå möter sporthojjar som inte hälsar tillbaka :S
Dom fula guldvingarna hejjar dock aldrig tillbaka.. töntar
Jag som nybliven mc förare (fick kortet 8/9) uppskattar verkligen gemenskapen mellan mc förare. Alltid lika uppskattat o få en hälsning tillbaka. En stolt känsla på något sätt att få vara en av "dom". Hoppas verkligen detta fortsätter oavsett hojtyp.
Skön känsla att oavsett vilken stad du dyker upp i så upp med handen och en hälsning tillbaka.
Vilken annan grupp har denna sorts gemenskap? Inte bilförarna, cyklisterna eller dom som rör sig med fötterna. Låt oss hålla i traditionen
Hälsar alltid å måste säga att custom å hd åkarna brukar vara bra på att hälsa
Jag hälsar alltid...ibland sitter reflexen i även när jag möter en mc när jag själv kör bil o handen varit på väg att flyga upp hahaha......så möter ni nån som hälsar från bil så kan det vara jag.....
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|