swedishdragon
Ny medlem
Hej!
Jag är en 60 kg tung liten fluga och kör en WR250f 2007 inställd för dryga 80 kg. Jag råkade nämna detta inför helt fel kompis och han fick briljanta idén att ta ut en del gas ur bakdämparen.. Okunnig och dum så lät jag honom men efter lite googlande fick jag ju reda på att detta var ju jävligt dumt. Dämparen har gått ca 10h åktid sedan dess (utan gas i dämparen då). Har en liten 150 att busa runt på under vintern så finns det hopp om att jag själv kan få ut hela dämparen och kan lämna in för att fylla på gasen nånstans och att det sedan funkar som det ska?
Fick precis tillbaka den från mcmontörerna efter glapp i vevaxel och 20k fattigare, så kostar detta mer än "lite" så kör jag fan på endast fjäder snart....
Jag märker inte att fjädringen låter eller beter sig något annorlunda sedan gasen försvann - men jag väger ju för lite för att göra nån stor inverkan på fjädringen iallafall.
Hjälp en förvirrad enduro-åkare här hörrni :|
Jag är en 60 kg tung liten fluga och kör en WR250f 2007 inställd för dryga 80 kg. Jag råkade nämna detta inför helt fel kompis och han fick briljanta idén att ta ut en del gas ur bakdämparen.. Okunnig och dum så lät jag honom men efter lite googlande fick jag ju reda på att detta var ju jävligt dumt. Dämparen har gått ca 10h åktid sedan dess (utan gas i dämparen då). Har en liten 150 att busa runt på under vintern så finns det hopp om att jag själv kan få ut hela dämparen och kan lämna in för att fylla på gasen nånstans och att det sedan funkar som det ska?
Fick precis tillbaka den från mcmontörerna efter glapp i vevaxel och 20k fattigare, så kostar detta mer än "lite" så kör jag fan på endast fjäder snart....
Jag märker inte att fjädringen låter eller beter sig något annorlunda sedan gasen försvann - men jag väger ju för lite för att göra nån stor inverkan på fjädringen iallafall.
Hjälp en förvirrad enduro-åkare här hörrni :|
Last edited: