Är SAAB 900 ett bra köp?

MT

Hojlös:(
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Lkpg
Hoj
Saknar min KTM
Jag fattar inte varför det är så känsligt med att diskutera Saab/Volvo.

Antingen så hatar man bilarna och det är bara skit , annars så försöker man förklara att det är det bästa som finns på hela planeten.
Att prata om Saab/Volvo med en person som inte kör det märket är som att diskutera PC/Mac med med nån som jobbar med Mac/PC (med andra ord helt omöjligt).

Givetvis så har Saaben sina brister (som alla bilar, det finns ingen perfekt bil) men i det stora hela så är det en ganska vettig bil för den pengen som man får betala för dom.
Min far hade en 95:a T tidigare och det var inga större problem med den utan dom största felen som uppstod under ca 15.000 mil var spindeleder och rostiga skivor bak som alla bilar idag har/kommer att få problem med (beror dock mycket på vem som kör bilen).
Annars så åker man ganska bra i dom (och säkert), dock tycker jag att dom är lite dåligt isolerade men bilen är ju en halvkombi så det blir ju lite högre ljud i dom.

Givetvis så gäller det som med alla fordon att du hittar en bil i fin kondition och med rätt mil på mätaren.
Blir det sedan rätt pris så är det bara att slå till!
 

Sledge B

Ny medlem
Gick med
19 Sep 2004
Ort
Linköping
Hoj
Suzuki GSX-R 1000 -08
Superbee skrev:
det är en prima bil, tro mig =)

Köp dock inte 2.4an utan kör på 2.4i eller så ändrar du programvaran tror det är det och kammar som skiljer 2.4/2.4i( ???? )
Hursomelst 2.4 utan i är törstig och seg som attans!

Apropå saab har jag haft en 900gl old school, prima pansarvagn blir det en saab så blire en sån, de nya verkar ju inte vara mycket o hurra för?

Visst blev det en 2.4i... Jag provkörde först vanliga 2.4 o tyckte den tappade orken på högre varv. Sånt gillar man inte om man kör 600 annars. :D Sen om den var seg som attans?? nja.. allt e ju relativt.. Så himla seg tyckte jag inte den var faktiskt.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top