...men alla som inte håller med dig är dumdryga Trump-supportrar som röstar på SD? Du är tyvärr en lika stor del av problemet, alla som inte är med mig är emot mig. Efter att ha fått tillgång till domen och förundersökningsprotokollet, står du fast vid att det var ett rasistiskt dåd från ordningsvakterna eller kan det vara så att en kvinna med utländskt bakgrund och utseende använt våld på ett icke acceptabelt sätt mot ordningsvakter?
Skall man diskutera politik så måste man lyssna för att lära, inte för att avfärda.
Jag vil minnas att partisympatiundersökningar på sporthoj.com har väldigt små likheter med hur det ser ut i Sverige som helhet. Utan att överdriva kan man säga att M och SD verkar mycket populära bland män som gillar motorcyklar. Så diskussioner blir förstås tydligt färgade av de attityder som är vanliga bland män som väljer mellan SD eller M. Den som argumenterar för större resurser för att förbättra miljön, för HBTQ-personers eller kvinnors villkor eller för kulturella institutioner får inte direkt tummen upp. Däremot tycker jag mig ha sett att det är populärt att uttrycka sig grovt om människor som har kommit hit från Mellanöstern eller Afrika och förklenande/förlöjligande om kvinnor och HBTQ-personer. Lite som på 1950-talet, vilket är lite speciellt kan man tycka.
Bifogat
Last edited: