kamikaze.MC
...
Nurse Ratched skrev:samtidigt så tycker du väl att alkohol är på tok för dyrt och borde säljas i livsmedelsaffärer så "vanligt folk" kan få ta sig en öl till helgen billigt.....
Alkohol är det som triggar mest våldsbrott.
Märk väl: jag år inte pro narkotika men given din inställning och argumentation så kräver det i konsekvensens namn att du är emot alkohol också. Annars silar du mygg och sväljer kameler. Utan alkohol skulle mitt jobb på akutmottagningen som läkare vara extremt lugnt på helgerna, istället sliter man ihjäl sig på fyllskallar. Knarkare ser man bara då och då.
Möjligen är jag orättvis mot dig och ger dig åsikter du inte har men jag är less på suparsverige emellanåt, jag ser regelbundet baksidan av det.
samhällsbelastningen var kanske inte mitt tyngsta argument i inlägget men du har en poäng med alkoholen. jag anser att man kan dricka i måttliga mängder och att man då fortfarande har någorlunda kontroll över vad man gör och att man är konsekvensmedveten. droger är olika från drog till drog men påtända människor kan vara väldigt oberäknerliga enligt min erfarenhet
edit: för att göra det extra klart i mitt resonemang så vill jag poängtera att alkohol ur min synvinkel är farligare än hasch
Last edited: