Är teven paj?

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Tjöpte en sprojlans LG-LCD TV åt mina päron för en dryg vecka sen. Nu när den skulle till att sättas på är bilden helt svart. Det kommer ljud men skärmen verkar liksom avstängd. Elgiganten och LG´s supportfån har söndagsstängt så där får man ingen hjälp. I manualens felsökningsdel står det saker som "får du ingen bild? kontrollera att nätkabeln är ansluten..." så även den är föga till hjälp.

Är det bara att åka in med skiten LR? Hur kan en modern LCD bara sluta fungera efter knappt 2 veckor? :mad:

Är bilden svart eller avstäng om du förstår vad jag menar?
Hade problem med min att ljude gick igång men inte bilden. Blev tvungen att lämna in den för en mjukvaruppdatering sen funka det som det skulle.

Har du stängt av OS-filtret?

Nej men jag får inte ens upp några menyer. Helt jäkla svart är det. En fin och krispig svart förvisso men den verkar helt avstängd. Kanske är OS-filter installerat från fabrik så den poppar igång igen strax efter avslutningsjippot?

Är bilden svart eller avstäng om du förstår vad jag menar?
Hade problem med min att ljude gick igång men inte bilden. Blev tvungen att lämna in den för en mjukvaruppdatering sen funka det som det skulle.

Helt avstängd. Mjukvaruuppdatering? Så mjukvaran har blivit gammal och saknar stöd för SVT och FTV? Känner lite som "arga damen i natten" och får lust att återgå till Philips 28:an med 4:3 och featuring extra-inte-platt-tv.

Last edited:
får lust att återgå till Philips 28:an med 4:3 och featuring extra-inte-platt-tv.
Morsan köpte en Philips 28" 4:3 tjockis för några år sedan på OnOff. På den dog bilden efter ett par dagar, bara ljudet fungerade. :tungan

Men hon fick så klart en ny på garantin som har fungerat bra sedan dess.

Jag har samma problem med min Philips 42:a LCD, men det har visat sej att det är bara antennen som inte står riktigt bra, jag har en utomhus antenn inne så det är bara att pilla lite på antennen så funkar det.
Antennen ska sättas upp ute bara det blir vår....

Morsan köpte en Philips 28" 4:3 tjockis för några år sedan på OnOff. På den dog bilden efter ett par dagar, bara ljudet fungerade. :tungan

Men hon fick så klart en ny på garantin som har fungerat bra sedan dess.

Phuck!

Men fasen måste man åka in med skiten igen alltså. Kan inte grejer bara fungera?! Får styra upp en iTV med Appleskärm :mad:

Jag har samma problem med min Philips 42:a LCD, men det har visat sej att det är bara antennen som inte står riktigt bra, jag har en utomhus antenn inne så det är bara att pilla lite på antennen så funkar det.
Antennen ska sättas upp ute bara det blir vår....

Kan det vara så. Men då borde i alla fall menyer, mm komma upp. Har man ingen antennkabel i är det ju myrornas krig fast man får upp menyerna. Nu är bilden helt svart.
Vi har en skraltig antenn på taket som fått utså 21:st century bliztard så den kan nog behöva justeras men ändå.

Last edited:
Kan det vara så. Men då borde i alla fall menyer, mm komma upp. Har man ingen antennkabel i är det ju myrornas krig fast man får upp menyerna. Nu är bilden helt svart.
Vi har en skraltig antenn på taket som fått utså 21:st century bliztard så den kan nog behöva justeras men ändå.

Nä, jag får upp ljudet men inte nån bild alls, helt svart, knäpper jag av tv:n så KAN den komma igång annars får jag flytta antennen, sen funkar den :tummenupp

Nä, jag får upp ljudet men inte nån bild alls, helt svart, knäpper jag av tv:n så KAN den komma igång annars får jag flytta antennen, sen funkar den :tummenupp

Ska testa. Låter konstigt men man kan ju hoppas.

edit: Det är nog skärmjäkeln som pajat.

Last edited:
Låter som den är sönder, men har du testat att göra tvn strömlös under någon minut? Har du tur fungerar den om man haft ut strömmen ett tag.

Det är en LG. Det räcker så.
Lämna tillbaka och köp Samsung.

Jag har för mig att LG har på platsen garanti, så du ska inte behöva släpa iväg aset själv.

Jag ska ringa i morgon bitti när världen vaknat till liv igen.

Tror att det är LG:s service du ska prata med då, stället där du köpt den kommer med största sannolikhet försöka få dig att släpa dit den själv.

Sen ang snacket om kvalitet på LG vs Sampung...Jag har aldrig haft ett problem med en LG-produkt, däremot har varenda (nästan) Samsungpryl jag ägt krävt besök på serviceverkstad. Var snubblande nära att starta en karriär som mordbrännare när jag krigade med dem om den tredje tv:n på rad med samma fel.:huvet

Det är en LG. Det räcker så.
Lämna tillbaka och köp Samsung.

Från ett budgetmärke till ett annat? Ja, det var ju verkligen smart.

Om inte menyerna eller något kommer upp så skulle du testa om du kommer in i servicemenyn. På min gamla LG så skulle man hålla inne två knappar på fjärren i 10 sekunder och väl där kunde man uppdatera firmware osv. Jag gjorde detta när den helt plötsligt slutade svara på Ir:en från min Pronto, funkade bara med originalet. Sen hoppade skiten igång.

Nej,TVn är absolut ingen maträtt utan innehåller massor med skumma och ohälsosamma delar tex ström och strålning.
Så,dina Pärons LCD-Tv är ingen paj,det e en Televisionsapparat.
Återgå.

Nyheter
Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick