Även Robban Gull skall till utagningarna till Redbull MotoGP Rookies Program

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Ort
I ett hus på landet
Hoj
Suzuki GSX 400 FWS-83, Barilla RS 250-98, KTM 250 EXC-F-10
Gustav O skrev:
2423770 Den största anledningen är att utvalet är så litet, det är få pappor och mammor som tar med sina tjejer till banan och peppar dem att köra. De får rida med kompisarna istället om man ska generalisera. Tror inte det finns ngt varken fysiskt eller mentalt som hindrar tjejer från att köra lika bra som killar, exempel finns ju på det åtminstone på nationell nivå.
Är utvalet litet är chansen mindre att det kommer fram någon som är duktig.
Jämför med antalet förare från olika länder. Jag är övertygad om att det finns människor i Uganda som skulle var svinvassa på roadracing men de får inte samma möjligheter som människor i västvärlden och därför ser vi ytterst få Ugandier i roadracing sammanhang.

Så sant, så sant! Ska jag va helt ärlig så tänkte jag inte ens på det! Men visst av tradition så håller killar på med motorer och tjejer med hästar. Tänkte inte på det då jag själv är tjej och motorintresserad...med häst.
 

P.Björk

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2003
Ort
Skälby
Hoj
ZX9R -98 8200mil
Nyteknik skrev:
2423678 Vad som "behövs" i roadracing är (enligt mina egna erfarenheter) inte fler tjejer. Kanske tvärt om. Män ägnar sig i många fall åt roadracing (och andra manligt dominerande aktiviteter) för att få vara i fred från kvinnor och de förväntningar och krav som umgänge mellan könen ställer. Det är egentligen helt naturligt och inget konstigt. Skulle vi få se ett ökat intresse för roadracing bland tjejer och fler eller till och med många fler tjejer i depåerna och på banorna tror jag det skulle få många, oförutsedda och i många fall oönskade effekter. En het potatis detta som det mesta där jämställdhet mellan könen blandas ihop med manlig respektive kvinnlig "integritet". Kanske något som passar bättre i en egen tråd:

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?p=2423674#post2423674

Har du Ironi-knappen intryckt eller ?:confused: .
Om inte så tror jag du har mycket att lära.
 

RR ABBE

Det är rätt kul ändå...
Gick med
9 Nov 2003
Ort
Malmö
Hoj
Tuono factory V4, Ducce 999 och en räser :)
Är det bara jag som är nyfiken som fan på om någon av våra grabbar klarat av att gå vidare!!!!!:mad:

Jag förstår att vi inte får slutgiltigt svar förrän nästa vecka men vi kanske kan få en redogörelse från grabbarna själv.

Jag hoppas i alla fall att några av våra jätte duktiga lill rossisar har gått hela vägen.:yoparty

Robban Gull hur gick det?
 

LOTTAK

LEV LIVET, BÖRJA IDAG
Gick med
5 May 2004
Ort
Åtvidaberg
Hoj
-
RR ABBE skrev:
2423950 Är det bara jag som är nyfiken som fan på om någon av våra grabbar klarat av att gå vidare!!!!!:mad:

Jag förstår att vi inte får slutgiltigt svar förrän nästa vecka men vi kanske kan få en redogörelse från grabbarna själv.

Jag hoppas i alla fall att några av våra jätte duktiga lill rossisar har gått hela vägen.:yoparty

Robban Gull hur gick det?
Vet inte när Robban landar i Sverige igen, vet bara att Anton kommer hem någon gång i dag. Antingen får vi sansa oss eller om Depågrisen har något att skvallra om:RIKARD HALLÅ!!!!!
 

zeal

102.99dB är inte 103dB
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Huddinge
Hoj
Honda VTR -98 och en Honda Fireblade 954 -02
nu vill man ju veeta hur det gick?

Hoppas det gått vägen!
/z
 

Anders G

RR Team Gull
Gick med
13 Jul 2003
Ort
STHLM
Hoj
Många
Hemma nu. På sista dagen så gick det väl sådär. På första 15min passet så funkade inte växellådan så bra så jag åkte in i depån och fick inte åka ut igen tyvärr. Sen på det andra passet gick det mycket bättre när jag Fick
en hoj som fungerade. Det gick 4 sekunder snabbare på andra passet och med min 1.58. tid så låg jag ungefär i mitten av fältet.
MVH//Robert Gull
 

LOTTAK

LEV LIVET, BÖRJA IDAG
Gick med
5 May 2004
Ort
Åtvidaberg
Hoj
-
Anders G skrev:
2424658 Hemma nu. På sista dagen så gick det väl sådär. På första 15min passet så funkade inte växellådan så bra så jag åkte in i depån och fick inte åka ut igen tyvärr. Sen på det andra passet gick det mycket bättre när jag Fick
en hoj som fungerade. Det gick 4 sekunder snabbare på andra passet och med min 1.58. tid så låg jag ungefär i mitten av fältet.
MVH//Robert Gull
Då är det bara att hålla:tummenupp nu då.
 

Jörgen Player Special

GRÖNT ÄR SKÖNT
Gick med
12 Nov 2003
Ort
Göteborg
Hoj
ZX10R
Anders G skrev:
2424658 Hemma nu. På sista dagen så gick det väl sådär. På första 15min passet så funkade inte växellådan så bra så jag åkte in i depån och fick inte åka ut igen tyvärr. Sen på det andra passet gick det mycket bättre när jag Fick
en hoj som fungerade. Det gick 4 sekunder snabbare på andra passet och med min 1.58. tid så låg jag ungefär i mitten av fältet.
MVH//Robert Gull

Då håller vi tummarna för en styrning nu då!

/Jörgen #31
 

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Anders G skrev:
2424658 Hemma nu. På sista dagen så gick det väl sådär. På första 15min passet så funkade inte växellådan så bra så jag åkte in i depån och fick inte åka ut igen tyvärr. Sen på det andra passet gick det mycket bättre när jag Fick
en hoj som fungerade. Det gick 4 sekunder snabbare på andra passet och med min 1.58. tid så låg jag ungefär i mitten av fältet.
MVH//Robert Gull

Coolt! :rock Bra jobbat!
 

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
Anders G skrev:
2424658 Hemma nu. På sista dagen så gick det väl sådär. På första 15min passet så funkade inte växellådan så bra så jag åkte in i depån och fick inte åka ut igen tyvärr. Sen på det andra passet gick det mycket bättre när jag Fick
en hoj som fungerade. Det gick 4 sekunder snabbare på andra passet och med min 1.58. tid så låg jag ungefär i mitten av fältet.
MVH//Robert Gull

Bra kört Robban! :tummenupp
Hoppas det går vägen!

När får ni besked?
 

Anders G

RR Team Gull
Gick med
13 Jul 2003
Ort
STHLM
Hoj
Många
RIDERS SELECTED FOR THE RED BULL MotoGP ROOKIES CUP
Lukas SEMBERA Czech Republic
Johann ZARCO France
Cyril CARRILLO France
Lucy GLOECKNER Germany
Markus REITERBERGER Germany
Christoph SCHOENBERGER Germany
Peter SEBESTYÉN Hungary
Lorenzo SAVADORI Italy
Sturla Borch FAGERHAUG Norway
Javier CHOLBI Spain
Johnny ROSELL Spain
Cristian TRABALON Spain
Robert GULL Sweden
Adam BLACKLOCK United Kingdom
Matthew HOYLE United Kingdom
Stuart MITCHELL United Kingdom
Jamie Charles MOSSEY United Kingdom
JD BEACH United States of America
Cameron BEAUBIER United States of America
Kris TURNER United States of America
This is not a ranking! List sorted per country and in alphabetical order!
 

MrNice80

174,74 Hk
Gick med
16 Mar 2006
Ort
Bara Vagnhärad
Hoj
HONDA CBR 1000RR -08, GSXR1000 K6 (Såld),KTM 450 SX -05, Can-AM Outlander 800 MAX LTD-08 och en EU-moppe.
Grattis Robban! Håller :tummenupp för dig framöver!
 
Nyheter
Transportstyrelsen vill stoppa körkortsturismen

Transportstyrelsen vill kun...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Top