Jag tycker att man på ett forum, i sakliga ordalag, faktiskt har rätt att inflika med kommentarer och synpunkter så länge man inte kommer med personliga påhopp. I ett PM för en tid sedan beskyllde du mig i ytterst otrevliga ordalag för att trolla i din tråd mm. Det var ett helt onödigt PM och det var dessutom inte jag som trollade. Har ingen aning om vem heller. En ursäkt från din sida hade varit på sin plats.
Nu anklagar du mig för att leva på gamla meriter. Om du med gamla meriter menar att gång efter annan dryfta att "jag är minsann en gammal triatlet", då förstår jag bättre vad du menar. Det är något du gärna framhäver, men jag förstår inte vad det har med saken att göra.
Om du med "med gamla meriter" åsyftar att jag faktiskt råkar rest i princip samma sträckning som den du planerar, så tycker jag att min kommentar tidigare i tråden är ytterst berättigad; jag VET att man klarar sträckan med en enkel hoj. Det är självklart upp till var och en att köra med vad den vill.
Jag vet också att många (de flesta) börjar i fel ända när de skall planera en resa av det här slaget. Folk fokuserar på materialet istället för att verkligen komma iväg. Det gäller naturligtvis inte dig.
Skulle inte du ut och köra till Nordkap förra vintern? Har för mig att du blev sjuk och att det inte blev något av den resan. Det måste sugit. Inte funderat på att köra i vinter istället? Eller skall även denna resa sälla sig till högen resor som inte blev av? Du hade ju kittat hojen in i minsta detalj. Jag följde dina förberedelser med intresse eftersom det hade varit stenhårt att genomföra detta vintertid.
Och tyvärr har jag mina idéer om hur allt fungerar och hur jag vill ha det med mina idéer baserade på mina erfarenheter som tyvärr inte lirar med personer som Kristian Starstriker och det är därför jag inte längre uppdaterar på SH om bygget.
Det händer massor med hojen just nu och jag väntar både på grejor som är beställda och håller som idag planeringsmöte med polare som ska specialtillverka delar till mig men i ärlighetens namn är jag trött på alla troll och idiotiska kommentarer av nyreggade troll och andra som föredrar att leva på gamla meriter så denna tråd läggs ner nu helt enkelt.
Jag startade en seriös tråd om ett seriöst projekt som vissa som inte har något bättre för sig tvunget ska spamma sönder och då får det vara.