majoon skrev:vid inkörning av en ny hoj.... måste man ligga innanför de varvtalsintervall som instruktionsböckerna snackar om när man ska accellerera och motorbromsa som en tok i inkörningen eller kan man varva ur den direkt?
MILKY skrev:Finns ju absolut ingen anledning till att starta upp en sprillans ny hoj o bara låta den stå på tomgång!. Det skulle vara om man ville höra ljudet men man klarar väl att hålla sig tills våren!
Sedan att den tar skada på ngt sätt är ju bara bull, absolut inget kan hända o är det ngn annan som har uppgifter om vad i så fall så please make my day!. Skulle det vara kallstarten i så fall då elr?
Men det klantiga var ju att torka på ett varmt avgasrör
Jag tror mig veta vad du känner!. Du har lust att lämna tillbaks hojen elr köpa ett helt nytt system bara för att du har det märket där nu!.
Hoppas att det löser sig
HenRRik skrev:En helt ny motor ska köras in med full belastning i intervall för att låta kolvringarna att sätta in sig ordentligt.
Disasterpiece skrev:Så med andra ord var jag ganska dum när jag kastade i nya kolvar i skotern och drog iväg på tävling?
A_NN_A skrev:Nä, du gjorde helt rätt!!
Ouups, käringas nick!
//Henrrik
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|