Ååååå, vad jag är klantig! (Hur får jag bort inbränt tyg från ett avgassystem?)

Yeti

who´s that guy...?? GET HIM!!
Gick med
9 Feb 2006
Hoj
honda X11 -00
asså när jag köpte min honda var det en fet inbränd fläck av den förre snubbens farfars ställ, som hadde gått lite för nära, hehe

hursomhelst jag testade med det du testade med förutom pappret, och ingenting hände så jag snacka me en kille på en verkstad å fick svaret att ta autosol o bara gnid tills du dör, jag dog aldirg men jag fick bort fläcken, så gör det, gnid som fan.. o som ett tips kan du ta nåt hårt under trasan som du gnider me så att du får lite mer tryck på sället.
fasst ta för fan inge vasst under trasan....... hehe
seya

Farbrordane

Who wants to live forever
Gick med
8 Sep 2005
Hoj
Transalp -87
så länge det inte är ett chromat system så är det ju bara attb köra med riktigt fin smärgelduk

majoon

wee waa woo waa
Gick med
26 Apr 2005
Hoj
honda cbr 600rr
vid inkörning av en ny hoj.... måste man ligga innanför de varvtalsintervall som instruktionsböckerna snackar om när man ska accellerera och motorbromsa som en tok i inkörningen eller kan man varva ur den direkt?

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Hoj
Thruxton, röd!
majoon skrev:
vid inkörning av en ny hoj.... måste man ligga innanför de varvtalsintervall som instruktionsböckerna snackar om när man ska accellerera och motorbromsa som en tok i inkörningen eller kan man varva ur den direkt?

Jag skulle vilja säga att du inte behöver bry dig nämnvärt om varvtalsintervallen så länge hojen är varm, men håll dig ett par tusen varv under rödmarkering.
Acca bara hårt, motorbromsa en hel del och ligg inte och segdra inte på konstanta varvtal.

HenRRik

Eurodragster.com
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR 945RR POS SilverTejpSpecial -92 Och en XR600R från japan -91
MILKY skrev:
Finns ju absolut ingen anledning till att starta upp en sprillans ny hoj o bara låta den stå på tomgång!. Det skulle vara om man ville höra ljudet men man klarar väl att hålla sig tills våren! :confused:

Sedan att den tar skada på ngt sätt är ju bara bull, absolut inget kan hända o är det ngn annan som har uppgifter om vad i så fall så please make my day!. Skulle det vara kallstarten i så fall då elr? :va :arsele

Men det klantiga var ju att torka på ett varmt avgasrör :tungan

Jag tror mig veta vad du känner!. Du har lust att lämna tillbaks hojen elr köpa ett helt nytt system bara för att du har det märket där nu!.

Hoppas att det löser sig :tummenupp

En helt ny motor ska köras in med full belastning i intervall för att låta kolvringarna att sätta in sig ordentligt.

aLcATRAZ

Hårdrock, vad annars?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki Ninja ZX-6R '98, Akrapovic Carbon Oval Bolt-on, PiperCross filter, Dynojet, Planad & portad av Grottis (R.I.P.), 13:1 komp.
Efter bankörningen på gotland så upptäckte jag att suzukin hade fått massa fastbrända små plastklumpar, "plastkorn" på ett visst ställe. Antingen är det knäpuck eller skogummi som fastnat.

Klumparna är väldigt små men dem sitter hårdare än vad man kan trycka på dem med nageln. Problemet är att avgaset där är flammigt, inte kromat så jag undrar nu. Vilket lösningsmedel löser plast men inte ytbehandling?

/a

Disasterpiece

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2005
Hoj
1000r k7
HenRRik skrev:
En helt ny motor ska köras in med full belastning i intervall för att låta kolvringarna att sätta in sig ordentligt.

Så med andra ord var jag ganska dum när jag kastade i nya kolvar i skotern och drog iväg på tävling? :va :hihi

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Disasterpiece skrev:
Så med andra ord var jag ganska dum när jag kastade i nya kolvar i skotern och drog iväg på tävling? :va :hihi

Nä, du gjorde helt rätt!!

Ouups, käringas nick!

//Henrrik

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...