ÅKA i Eskilstuna i vår ?????

Zenita123

SUGEN PÅ ATT ÅKA
Gick med
31 Jul 2008
Hoj
Honda blackbird 1998
Hej !!!

finns det några sköna lirare som vill åka lite i vår jag tog kortet äntligen i oktober efter att ha missat några gånger i sommar

då jag inte känner nån med båge kort här så vore det kul o träffa lika sinnande

mvh Patrik :tummenupp

Mr.Asp

Avstängd
Gick med
21 Mar 2008
Hoj
Geggmoppe KTM 250exc
Långt kvar till vår ;)
Men visst händer det att man glider förbi e-tuna trakterna ibland.

Får styra något framåt sommaren.

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Det blir nog onsdagskörningar i Västerås, och tisdagar i Köping - och jag brukar ta en tripp runt fjollträsk med allt vad det innebär när andan faller på. :)

/J

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Precis som SGM säger så finns det samåkningstrådar både för onsdagar och övrig tid i Västerås och Köping, du är varmt välkommen när det våras:tummenupp

Västerås samåkningstråd Lakritsremsan mc:

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=84508&page=21

Västerås samåknings onsdagsåka, Lakritsremsan mc:

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=43601&page=35

Köpings Tisdagsåka:

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=185808&page=9

Kolla gärna igenom heöa trådarna om du har tråkigt, mycket bilder och skrivet vart turerna bar hän-

.Putte

Ny medlem
Gick med
23 Mar 2007
Hoj
Blå
Det är klart du kan vara med och leka lite om du vill. Själv kommer jag ifrån Eskilstuna och vet hur sega dom människorna är att få ihop till lite körning eller så håller dom bara till på andra sajter (vem vet). Själv så åker jag mycket med Strängnäs folket och det är ett riktigt trevligt gäng så jag hänger ofta inne på deras åkartråd. kolla in den om du vill få rolig åkning i sommar.

Zenita123

SUGEN PÅ ATT ÅKA
Gick med
31 Jul 2008
Hoj
Honda blackbird 1998
Det är klart du kan vara med och leka lite om du vill. Själv kommer jag ifrån Eskilstuna och vet hur sega dom människorna är att få ihop till lite körning eller så håller dom bara till på andra sajter (vem vet). Själv så åker jag mycket med Strängnäs folket och det är ett riktigt trevligt gäng så jag hänger ofta inne på deras åkartråd. kolla in den om du vill få rolig åkning i sommar.

låter skit bra det där ...fan va ja längtar efter våren

Evis78

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2008
Hoj
93:ans Yamaha YZF 750R
Hejsan, ny här på sajten. Tog mitt kort förra sommaren och är sugen på att hitta någon mer att åka med i stan. Finns det någon som vill ha en tjej med???

tommi

Guest
ja hojjar finns det ju men svårt att hitta åkningar i Eskilstuna tycker jag,säsongen -08 åkte jag ett par gånger med onsdagsturen med stockholmsgänget det är ett bra gäng och olika grupper beroende på hur van man är.

Tycker mest att dom körningar som är går till strömsholm och tillbaka med kromslädar hehe annars får vi väl hitta på en kul slinga att åka på :yoparty

LuddE_

Ny medlem
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
Kawasaki ZX6R-07
Det låter ju lite latjo det här, nu gäller det bara att komma ihåg den här tråden i vår sen.:huvet

Bärgren

Förtidspensionerad bonnläpp
Gick med
30 Jul 2005
Hoj
Sykkeljävel, RS250, RD500 och CBR600RR
Tjoa till när ni vill åka så är jag självklart på.

ja hojjar finns det ju men svårt att hitta åkningar i Eskilstuna tycker jag,säsongen -08 åkte jag ett par gånger med onsdagsturen med stockholmsgänget det är ett bra gäng och olika grupper beroende på hur van man är.

Tycker mest att dom körningar som är går till strömsholm och tillbaka med kromslädar hehe annars får vi väl hitta på en kul slinga att åka på :yoparty
Det är ju efter Strömsholm, ut till 66an som den roliga, kurviga vägen är.

Last edited:

Westfield

Gubbe
Gick med
20 Jul 2005
Hoj
VT-750, NV-11
Jag är på om det ska åkas, de flesta av mina bekanta kör custom/touring så det vore kul med lite sportigare körning (är ingen fartfantom som räknar med att lägga bombar-repor, men lite fart i alla fall):)

Det finns mycket kul vägar runtomkring, själv brukar jag köra upp mot dalarna, Fagersta, Ludvika, Arvika, där brukar man hitta riktigt fina vägar utan trafik.

kille69a

Fånga dagen!
Gick med
5 Dec 2007
Hoj
-99 suzuki GSXR750
Tog mitt mc kort i slutet på maj förra året!
Hann med ca 600 mil ändå innan bakdäcket var slut å jag ställde av cyklen för den säsongen :)
Någon som vet av något bra försäkrings bolag som inte försöker skinna en på allt man äger och har (har haft trygg hansa tidigare)???
Hänger gärna med på hoj äventyr våren/sommaren 2009, bara å höra av er!

Neio

Waka Waka
Gick med
2 Feb 2008
Hoj
Stunt
Tog mitt mc kort i slutet på maj förra året!
Hann med ca 600 mil ändå innan bakdäcket var slut å jag ställde av cyklen för den säsongen :)
Någon som vet av något bra försäkrings bolag som inte försöker skinna en på allt man äger och har (har haft trygg hansa tidigare)???
Hänger gärna med på hoj äventyr våren/sommaren 2009, bara å höra av er!

www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=194753

Kan va en ide å kolla lite kanske:hojsmilie

MC Doktorn

Guest
Personligen tycker jag det bästa för att få igång åkningen i stan är att ha någon form av klubbaktivitet.
Passa på att träffa grabbarna och tjejerna i den mest aktivaMc klubben i stan.

Dessvärre verkar Mc åkandet i stan vara nedåtgående där en av de enda riktigar Mc företagen MC Delen gick omkull vittnar om just detta.

Men det finns en hel del grusåkare inkl mig och speedwayen och MX/Enduron lever i högsta grad.

Dessvärre kommer jag bli skåning så :D

Westfield

Gubbe
Gick med
20 Jul 2005
Hoj
VT-750, NV-11
Personligen tycker jag det bästa för att få igång åkningen i stan är att ha någon form av klubbaktivitet.
Passa på att träffa grabbarna och tjejerna i den mest aktivaMc klubben i stan.

Dessvärre verkar Mc åkandet i stan vara nedåtgående där en av de enda riktigar Mc företagen MC Delen gick omkull vittnar om just detta.

Men det finns en hel del grusåkare inkl mig och speedwayen och MX/Enduron lever i högsta grad.

Dessvärre kommer jag bli skåning så :D

Att MC-delen slog igen beror nog inte på att folk slutat att åka MC, snarare att de missbedömt det ekonomiska läget och stod med för många nya cyklar som lev. ville ha betalt för samtidigt som folk slutat köpa nya cyklar pga den "ekonomiska krisen".
Detta i kombination med att folk åker dit föra prova ut storlek på skinnställ och sedan beställer över nätet!!
Min gissning är att butiken återuppstår under annat namn, typ Nya MC-Delen.
Konkurser idag har ju blivit ett sätt att lösa svårigheter så att man kan starta på ny kula.

Ska förövrigt bli spännande att se vad som händer med verkstan då den var fristående med en annan ägare.

Maru

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2004
Hoj
Street triple, kraschad
Hejsan, ny här på sajten. Tog mitt kort förra sommaren och är sugen på att hitta någon mer att åka med i stan. Finns det någon som vill ha en tjej med???

Tjejer brukar vara extra välkomna här på sporthoj....:) så jag blir en smula konfunderade av det bleka gensvaret...:va .....kanske är testosteronet inte så aktivt i vinterkylan....:D

Välkommen till sporthoj! :)

Det är ju en bit mellan E-tuna och Telge...fast det är ju på vägen till Gelleråsen....:tummenupp

MC Doktorn

Guest
Att MC-delen slog igen beror nog inte på att folk slutat att åka MC, snarare att de missbedömt det ekonomiska läget och stod med för många nya cyklar som lev. ville ha betalt för samtidigt som folk slutat köpa nya cyklar pga den "ekonomiska krisen".
Detta i kombination med att folk åker dit föra prova ut storlek på skinnställ och sedan beställer över nätet!!
Min gissning är att butiken återuppstår under annat namn, typ Nya MC-Delen.
Konkurser idag har ju blivit ett sätt att lösa svårigheter så att man kan starta på ny kula.

Ska förövrigt bli spännande att se vad som händer med verkstan då den var fristående med en annan ägare.

Tror det är grymt svårt att få en MC butik att gå runt då konkurransen är stenhård i mälardalen och kunderna extremt medvetna. Verkstan har ju haft bra lönsamhet och kommer överleva.
Eftersom jag kände ägaren väldigt bra så är det nog ganska mycket som du beskriver. Trist att dom seriösa försvinner (kennheds motor undantaget) men det blir alltid en självsanering.
Butiken är uppköpt av en annan MC handlare på orten ska bli intressant att se om det blir någon skillnad.

:näsblod :va

Först grusmoped för folk med svaga handleder, sedan SKÅNE? :arsele :D Nej, nu vet jag inte....

God fortsättning din gamle kvacksalvare! :D

/J

Hahaha :pannkyss geggmoppe för riktiga MÄN heter det :D
Skåne/halland har faktiskt riktigt fina enduro/grus spår sen är det perfekt nära till alla banor och inom en timme når jag Falken, Knutstorp och Anderstorp.
Sen har dom ju byggt en bro för mig till kontinenten om danskarna vill bli knivskurna

Tack Jerry du är välkommen anytime :tummenupp

Last edited:

Lasse A

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
-
Tror det är grymt svårt att få en MC butik att gå runt då konkurransen är stenhård i mälardalen och kunderna extremt medvetna. Verkstan har ju haft bra lönsamhet och kommer överleva.
Eftersom jag kände ägaren väldigt bra så är det nog ganska mycket som du beskriver. Trist att dom seriösa försvinner (kennheds motor undantaget) men det blir alltid en självsanering.
Butiken är uppköpt av en annan MC handlare på orten ska bli intressant att se om det blir någon skillnad.

Hahaha :pannkyss geggmoppe för riktiga MÄN heter det :D
Skåne/halland har faktiskt riktigt fina enduro/grus spår sen är det perfekt nära till alla banor och inom en timme når jag Falken, Knutstorp och Anderstorp.
Sen har dom ju byggt en bro för mig till kontinenten om danskarna vill bli knivskurna

Tack Jerry du är välkommen anytime :tummenupp

Är det Moto MX som köpt upp butiken så blir det inte bättre eller lika i alla fall. Maken till ointresserade människor att sälja saker får man leta efter....

Så du tar och blir skåning du? Har du fått någon språkkurs så du kan göra dig förstådd där nere?

MC Doktorn

Guest
Är det Moto MX som köpt upp butiken så blir det inte bättre eller lika i alla fall. Maken till ointresserade människor att sälja saker får man leta efter....

Så du tar och blir skåning du? Har du fått någon språkkurs så du kan göra dig förstådd där nere?

Nej MotoMX är det inte.

Jag har varit på en 8 v språkkurs och det går lysande jau haur suttet så jau haur ont i ballen(röven) :tummenupp

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...