ÅKA i Eskilstuna i vår ?????

Lasse A

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
-
Nej MotoMX är det inte.

Jag har varit på en 8 v språkkurs och det går lysande jau haur suttet så jau haur ont i ballen(röven) :tummenupp

Strålande. Då kommer du att klara även skånska benbrott.
Vad har du förresten för nytta av närheten till banorna du räknade upp. Du åker ju bara i skogen numera. Eller kommer det en comeback? :)

Westfield

Gubbe
Gick med
20 Jul 2005
Hoj
VT-750, NV-11
Nej MotoMX är det inte.

Jag har varit på en 8 v språkkurs och det går lysande jau haur suttet så jau haur ont i ballen(röven) :tummenupp

Vi hade en Ystadsbo i klassen som när vi var ute på puben utbrister: Vilka schyssta ballar taänk att få klämma lite på dom, gissa om alla asgarvade och hade jävligt svårt att tro på hans förklaring:D

Evis78

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2008
Hoj
93:ans Yamaha YZF 750R
Tjejer brukar vara extra välkomna här på sporthoj....:) så jag blir en smula konfunderade av det bleka gensvaret...:va .....kanske är testosteronet inte så aktivt i vinterkylan....:D

Välkommen till sporthoj! :)

Det är ju en bit mellan E-tuna och Telge...fast det är ju på vägen till Gelleråsen....:tummenupp

Man tackar för det :)
Aldrig varit på Gelleråsen, kanske är dax att åka dit och kolla hur man borde
köra!
Fan själv kanske tränger sig på än mer efteråt :D

MC Doktorn

Guest
Strålande. Då kommer du att klara även skånska benbrott.
Vad har du förresten för nytta av närheten till banorna du räknade upp. Du åker ju bara i skogen numera. Eller kommer det en comeback? :)

Bara inse att man är för gammal och bäst föredatumet är förbrukat. RR är en sport för unga galningar som dig :D

Bilracing ligger närmare, bara galningar som kör racing på tvåhjul.

Självklart kommer jag hålla nån form av kontakt med racingen, det var bland det roligaste jag gjort med kläderna på.

köra!

Inget att tacka för eftersom det oftast är en starkt korvdominans, duckie här på forumet är en typisk SH tjej. Du kan bli som henne :gnissla

Jag har nu varnat dig !!!

Last edited:

Maru

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2004
Hoj
Street triple, kraschad
köra!

Å för all del. så lite så.:)

Det är kul att köra bana. Har du aldrig kört bana innan och kanske tycker det är lite läbbigt att lägga ner hojen i högre farter så ska du prova att åka med SMC när de har körningar på Rörken(Uppsala) eller Tuvängen(Södertälje). De kör på go-kartbanor vilket innebär lägre farter där man kan öva in kurvtagning, mycket givande. :tummenupp

Jodu, både fan och hans moster brukar vara närvarande....:hihi

Zenita123

SUGEN PÅ ATT ÅKA
Gick med
31 Jul 2008
Hoj
Honda blackbird 1998
Nån som har nåt tips på billig butik med skinnställ tänkte inhandla nytt ställ o hjälm

Westfield

Gubbe
Gick med
20 Jul 2005
Hoj
VT-750, NV-11
Nån som har nåt tips på billig butik med skinnställ tänkte inhandla nytt ställ o hjälm

http://www.louis.de/ har en hyffsat stor affär i Lübeck, bra priser, mycket trevlig och framförallt engelskspråkig personal.
Bara för köp av skinnställ+hjälm lönar det sig knappt, men passa på att dessutom fylla bilen med diverse alkoholhaltiga drycker så blir ju resan i sig gratis:tummenupp

Evis78

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2008
Hoj
93:ans Yamaha YZF 750R
Å för all del. så lite så.:)

Det är kul att köra bana. Har du aldrig kört bana innan och kanske tycker det är lite läbbigt att lägga ner hojen i högre farter så ska du prova att åka med SMC när de har körningar på Rörken(Uppsala) eller Tuvängen(Södertälje). De kör på go-kartbanor vilket innebär lägre farter där man kan öva in kurvtagning, mycket givande. :tummenupp

Jodu, både fan och hans moster brukar vara närvarande....:hihi

Tack för tippset.
Låter som det är en spikad kurs för mig!
Bara att anmäla:)

.Putte

Ny medlem
Gick med
23 Mar 2007
Hoj
Blå
Någon runt Eskilstuna trakten som är sugen att hänga på ut och köra på is? Var ute och borrade på klockarsjön idag och isen var mellan 25-30cm tjock.
Själv ska jag nog ut och köra nästan varje dag den här veckan.

tommi

Guest
Borrade... :D sorry det är ju sporthoj iallafall,skulle vara coolt att köra på is men har ingen hoj eller däck lämpliga för det,ha kul för allas räkning dock :yoparty

Valentinic

Maxar
Gick med
13 Mar 2003
Hoj
R1000 K5
Kapar tråden lite. :D

Snackade med en kille från Eskilstuna som skulle köpa en ljuddämpare till en Suzuki av mig ! Jag skulle höra av mig till honom om leverans osv.

Det jävliga är att jag tappat bort lappen där både adress och telefonnummer står!

Tror han hette Daniel och körde en tidig årsmodell av GSXR1000.
Om du ser detta Daniel så kan du ju PMa/Ringa.
Och ni andra som vet med er att ni har en vän som svurit över sin ljuddämpare som aldrig kommer kan ju säga till honom att höra av sig !

Eskilstuna är ju rätt litet så någon måste väl veta vem det är... :rolleyes:

Tack på förhand :tummenupp

.Putte

Ny medlem
Gick med
23 Mar 2007
Hoj
Blå
Ska ut och gasa lite med motarden ihelgen så ser ni en orange ktm med en förrare som har en blå hjälm så är det bara att hänga på ju fler ju roligare. Det kommer även att vara en med en vit/svart ktm som är med och kör.

Bärgren

Förtidspensionerad bonnläpp
Gick med
30 Jul 2005
Hoj
Sykkeljävel, RS250, RD500 och CBR600RR
Jag tänkte ta premiären imorgon om jag inte är för bakfull. Kanske åka över till Funbike och kolla i V-ås.

Är det någon mer som ska åka?

Bärgren

Förtidspensionerad bonnläpp
Gick med
30 Jul 2005
Hoj
Sykkeljävel, RS250, RD500 och CBR600RR
Fuck me sideways. Nu när man ska upp och jobba i fjällen så ska det bli fint väder.

Bra världen, tackar. :Bugar

SiNteX

Evil Twin
Gick med
4 Jan 2008
Hoj
-----
Nu på Lördag tycks det kunna bli en bra dag för att träffas:tummenupp och köra en vår sväng?!
jag hittar ingenstans men hänger gladeligen på någon annan, förutsatt att tempot inte är alltför högt :gnissla

Nån som :yoparty ???

.Putte

Ny medlem
Gick med
23 Mar 2007
Hoj
Blå
Nu på Lördag tycks det kunna bli en bra dag för att träffas:tummenupp och köra en vår sväng?!
jag hittar ingenstans men hänger gladeligen på någon annan, förutsatt att tempot inte är alltför högt :gnissla

Nån som :yoparty ???

Hänger gärna på fast det beror på om det blir mx-åkning på lördag eller söndag. Kanske hinner med båda vilken tid hade du tänkt dig att åka?

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...