Åka i sthlm ikväll??

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
loser skrev:
Tråden har redan spårat ur (mycket till min förtjänst). Dessa två är inte renrasiga på något sätt, men kan inte förstå hur man kan uttrycka sig på det sätt som du gör ang en specifik ras. Allt har att göra med hur man låter hunden växa upp, en labrador kan vara minst lika aggresiv som en annan hundras. Dock så borde man införa lämplighetstest för folk att ha hund överhuvudtaget, samt göra det lättare att förlora vårdnaden om man missköter sina djur.

Det där är totalt skitsnack! Jag vet vad Jag snackar om, Jag är uppväxt med flera exemplar av den som anses vara de i särklas mest begåvade hunden, Bordercollie, Dessa har beteenden som ingen dressyr kan råda bot på då de ligger så djupt i hundens psyke. Skillnaden är att dessa beteenden inte handlar om att bita ihjäl... Snacket om att det BARA hänger på vem som uppfostrar hunden tyder bara på att man vet lite om djur i största allmänhet...

Denna diskussion kan bli hur lång som helst verkar det som, det är inte HELT utan anledning att 99% av en kategori människor tycker på ett sett och 99% av en anna på ett annat sett, inget sagt om vem som tillhör vilken katerori...

Last edited:

loser

Född förlorare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 950 SM
Teo skrev:
Det där är totalt skitsnack! Jag vet vad Jag snackar om, Jag är uppväxt med flera exemplar av den som anses vara de i särklas mest begåvade hunden, Bordercollie, Dessa har beteenden som ingen dressyr kan råda bot på då de ligger så djupt i hundens psyke. Skillnaden är att dessa beteenden inte handlar om att bita ihjäl... Snacket om att det BARA hänger på vem som uppfostrar hunden tyder bara på at man vet lite om djur i största allmänhet...

Denna diskussion kan bli hur lång som helst verkar det som, det är inte HELT utan anledning att 99% av en kategori människor tycker på ett sett och 99% av en anna på ett annat sett, inget sagt om vem som tillhör vilken katerori...

Du var då mig en sansad och nyanserad varelse på två ben. :tummenupp Dock så håller jag med om att denna diskussion kan bli hur lång som helst, och ingen kommer att avgå med "segern". Vill du diskutera vidare så PM:a.

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
Jag har läkligt svårt för rasen/raserna men om man i alla fall säger Jag vill ha en pitbull för att den är ball och Jag vet att den är potensielt farlig så har man lite mer att komma med, man vet vad det är man köpt.
Ni måste väl ändå hålla med om att de som lotsas köpa kamphundar för att "nä den äj jöttethöt och den äj SÅ snäll" inte borde ha någon hund alls.

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
loser skrev:
Du var då mig en sansad och nyanserad varelse på två ben. :tummenupp Dock så håller jag med om att denna diskussion kan bli hur lång som helst, och ingen kommer att avgå med "segern". Vill du diskutera vidare så PM:a.

:), Var lite väl hård kanske men Jag har haft diskussionen flera gånger för och är lite trött på den.

Alla hundar kan vara mer eller mindre farliga...katter och rottor med och det är till viss del upp till husse/matte (i hundarnas fall) att sköta sitt jobb men det finns områden vi inte rår på så ÄR det.

Ex. bordern... Det är ju en vallhund, den (alla 6-7 hundar) vi har haft har kunnat lega i ladan och glo på... där fåren skulle kunna vara! :va
De är i hagen utanför, hunden hör dom garanterat men i stället för att gå ut och runt hörnet så ligger den och vibrerar i timtal i ett tomt stall... sug på den. och det finn fler ex.

Dessutom efter att Jag sett min kopis stå och hoppa på en pitbull tillsammans med dennes husse då den vägrade släppa greppet om halsen på en 40k kronors dobbervalp så har JAG betämt mig.

loser

Född förlorare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 950 SM
Teo skrev:
Jag har läkligt svårt för rasen/raserna men om man i alla fall säger Jag vill ha en pitbull för att den är ball och Jag vet att den är potensielt farlig så har man lite mer att komma med, man vet vad det är man köpt.
Ni måste väl ändå hålla med om att de som lotsas köpa kamphundar för att "nä den äj jöttethöt och den äj SÅ snäll" inte borde ha någon hund alls.

Jag har svårt för H-D, men inte vill jag totalförbjuda dem för det, trots sunkiga bromsar och hög vikt. :) Som jag sade tidigare så vill jag ha ett lämplighetstest för att få skaffa hund överhuvudtaget. Det finns människor som inte skall ha hund PuNGt! Dessa två vovvar skulle ha varit avlivade annars (hittades i en gränd), nu så har de spritt mycket glädje omkring sig under de åren de har varit hos polaren. Perfekta hundar för honom och hans familj, som underbara lekkamrater och vaktmästare på gården.

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
loser skrev:
Jag har svårt för H-D, men inte vill jag totalförbjuda dem för det, trots sunkiga bromsar och hög vikt. :) Som jag sade tidigare så vill jag ha ett lämplighetstest för att få skaffa hund överhuvudtaget. Det finns människor som inte skall ha hund PuNGt! Dessa två vovvar skulle ha varit avlivade annars (hittades i en gränd), nu så har de spritt mycket glädje omkring sig under de åren de har varit hos polaren. Perfekta hundar för honom och hans familj, som underbara lekkamrater och vaktmästare på gården.

Håller med till viss del men ska det vara så för alla hundar? en så´n där palijion eller fa fan de heter som bara sitter och skakar är ju totalt harmlös om man inte sätter den i halsen. Ska man ha lämplihetsintyg för att ha en sådan ochså?

dina hundar är grymma som djur, Jag tycker verkligen det. Lite hatkärlek har Jag till dessa hundar, en setter kan också bitas och vara aggresiv men den rår de flesta på. Dessa hundar är ju som grävlingar och i flesta fall (säger Jag väl då) är det i princip omöjligt att få de att släppa taget.

loser

Född förlorare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 950 SM
Teo skrev:
Håller med till viss del men ska det vara så för alla hundar? en så´n där palijion eller fa fan de heter som bara sitter och skakar är ju totalt harmlös om man inte sätter den i halsen. Ska man ha lämplihetsintyg för att ha en sådan ochså?

dina hundar är grymma som djur, Jag tycker verkligen det. Lite hatkärlek har Jag till dessa hundar, en setter kan också bitas och vara aggresiv men den rår de flesta på. Dessa hundar är ju som grävlingar och i flesta fall (säger Jag väl då) är det i princip omöjligt att få de att släppa taget.

En Papiljon kan vara precis lika farlig för en annan Papiljon eller annan mindre råtta, som en "kamphund" kan vara för en Dobberman. Ägaren till "råttan" blir precis lika ledsen som ägaren till Dobbermannen om något går snett.

Inte mina vovvar, det är min kompis. Dock så har jag ett speciellt gott öga till dem.

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
loser skrev:
En Papiljon kan vara precis lika farlig för en annan Papiljon eller annan mindre råtta, som en "kamphund" kan vara för en Dobberman. Ägaren till "råttan" blir precis lika ledsen som ägaren till Dobbermannen om något går snett.

Inte mina vovvar, det är min kompis. Dock så har jag ett speciellt gott öga till dem.

ja men knappast mot människor. Och ve mig för att verdera enn människoliv högre än en dansmus..

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
som bikerwoman och don diego påpekat...mkt intressant tråd :hihi

För övrigt så bor jag också på södra sidan (stuvsta) och hänger gärna med ut å åker.....kommer iofs att hänga av er alla med järnladyn men det kan ju vara kul ändå... :hihi :yoparty

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning