loser skrev:Tråden har redan spårat ur (mycket till min förtjänst). Dessa två är inte renrasiga på något sätt, men kan inte förstå hur man kan uttrycka sig på det sätt som du gör ang en specifik ras. Allt har att göra med hur man låter hunden växa upp, en labrador kan vara minst lika aggresiv som en annan hundras. Dock så borde man införa lämplighetstest för folk att ha hund överhuvudtaget, samt göra det lättare att förlora vårdnaden om man missköter sina djur.
Det där är totalt skitsnack! Jag vet vad Jag snackar om, Jag är uppväxt med flera exemplar av den som anses vara de i särklas mest begåvade hunden, Bordercollie, Dessa har beteenden som ingen dressyr kan råda bot på då de ligger så djupt i hundens psyke. Skillnaden är att dessa beteenden inte handlar om att bita ihjäl... Snacket om att det BARA hänger på vem som uppfostrar hunden tyder bara på att man vet lite om djur i största allmänhet...
Denna diskussion kan bli hur lång som helst verkar det som, det är inte HELT utan anledning att 99% av en kategori människor tycker på ett sett och 99% av en anna på ett annat sett, inget sagt om vem som tillhör vilken katerori...
Last edited: