Hur många av de som passerar tullarna ska in till city egentligen? Inte många utav dem antar jag, känns jävligt lustigt att det även kostar att ta sig ut då, jag menar, ville dom inte bli av med bilarna
?
Läste en annan sak för ungefär en månad sedan i metro eller Stockholm city.
Det fanns inte ca 7 miljarden för att bygga en permanent kringled runnt sthlm, men däremot kunde man hosta upp 3,8 miljarder för ett tull systemt under 6månader. Känns som en ganska underlig ekvation va?
På tal om sl, hoho dom bygger om växlarna uppe vid tomtebacken eller vad det hette, halvtimmes traffik under helgerna, och några "förstärka tågavgångar" har jag inte sett röken av än, även fast jag åker tåg mer eller mindre varje dag på olika tider. Och inte fick vi någon extra busstur alls i min kommun, inte heller en enda direkt buss in till sthlm enligt ett häfte SL skickade med posten förut.
Gissa vad, det tar lika lång tid för mig att gå till tåget från skolan, som det tar för mig att låsa dörren, sätta mig i bilen, köra till skolan, leta parkering, ta hissen till 5e våningen och titta på dagens schema. Iof rätt orellevant, men det ger ett hint om hur "bra" kollektivtraffiken är.
Jag åker inte in till city från och med 1/1-06 tills fjanterierna är klara, om jag nu inte måste av någon underlig anledning, t.ex. besöka tandläkaren. Näe sponsrar numera alla affärer i utkanten av tullarna
Föresten, varför behöver inte fordon över 14ton betala trängelsavgift?
Mig veterligen så är en personbil inte i närheten så enorm som en lastbil med tillkopplad trailer, men jag kan ju ha fel