daneel
Rostig...
Sele vetefaen alltså... tänk om man vurpar och ungen sitter fast i dig och du hamnar ovanpå.
Den är konstruerad just för barn på MC, Jag lägger in en länk här sedan så in får se vad jag menar.
Sele vetefaen alltså... tänk om man vurpar och ungen sitter fast i dig och du hamnar ovanpå.
Kan inte förstå att man vill ta med barnen på mc, låter kanske motsägelsefullt när man själv åker men varför utsätta dom för den risken ? Bara för att dom tycker det är kul ? i en bil så är dom så skyddade dom kan vara men på mc kan en enkel incident få stora konsekvenser. I mina ögon så tar man på sig ett alldeles förstort ansvar.
Ja så här såg vi ut i sommras. Har ett bälte mellan oss.
Han började åka med när han va 6år. Nu vill han mer än gärna
åka med till Rörken.
Den är konstruerad just för barn på MC, Jag lägger in en länk här sedan så in får se vad jag menar.
Sverige, "svenskar" är nog världens mest överbeskyddande och moraliska folkslag.. När vi e i Sverige dvs...
Så fort vi kommer utomlands stannar all beskyddande "svenne" moral kvar innanför gränserna och det är plötsligt helt ok att köra på sightseeing med ostrypta skotrar i shorts, på dåliga vägar,med andra idiotiska trafikanter, vänstertrafik osv... och såklart med barnen bakpå..
Det blev oxå helt ok att ta med barnen på krogen bland alla fulla människor,
För att inte tala om vad svenska tjejer har för rykte utomlands....
Någon "punch-line" behöver jag nog inte lägga till...
http://www.samsmotor.se/kids.htm
Eftersom denna stol aldrig verkar komma fram i denna tråd. Längst ner...
Kan man ta med riktigt små barn...Dyr dock utan att ge så mycket kan man tycka..
Mja, en "punch-line" var nog exakt vad ditt inlägg saknade....
Det jag vill komma till är att det finns alldeles förmånga "fejk" moral-kärringar per kapita i detta land, låt folk göra som dom vill !
Sverige, "svenskar" är nog världens mest överbeskyddande och moraliska folkslag.. När vi e i Sverige dvs...
Så fort vi kommer utomlands stannar all beskyddande "svenne" moral kvar innanför gränserna och det är plötsligt helt ok att köra på sightseeing med ostrypta skotrar i shorts, på dåliga vägar,med andra idiotiska trafikanter, vänstertrafik osv... och såklart med barnen bakpå..
Det blev oxå helt ok att ta med barnen på krogen bland alla fulla människor,
För att inte tala om vad svenska tjejer har för rykte utomlands....
Någon "punch-line" behöver jag nog inte lägga till...
Så även köra ostrypta vespor, går på lokal osv med barn utomlands???
Eller vad menar du egentligen? I ditt förra inlägg verkar du ondgöra dig över Svenskar som tappar moralen utomlands, men nu ska du låta folk göra som de vill?
Så sant så sant man blir ju själv dum i huvudet utomlands. Åkte tuktuk med småbarn (2år) sen hemma är jag jättenoga med bilbälte. Vi anpassar oss till situationen starkar än så är inte människans psyke.
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|