Jag föredrar vägarna inom det lila markerade området.
Börja i Eksjö, kör väg 134 mot Österbymo/Kisa, när du kör genom Rydsnäs bör du ta det lugnt för där gillar polisen att stå och skjuta med laserpickan. Innan du kommit fram till Kisa svänger du vänster mot Malexander, ca 1 km innan Malexander stannar ni och tar en paus samt lägger en blomma vid minnesstenen för de två mördade polismännen. Fortsätt sedan genom samhället och vidare mot Boxholm, sväng sedan mot Tranås. Om ni vill posera lite kan ni svänga in första avfarten (norra) mot Tranås och köra storgatan genom "byn" och sen svänga ut på vägen igen (står nog Vetlanda på skyltarna), annars bränner ni bara förbi Tranås. 2-3 km efter Tranås svänger ni höger mot Gränna. Börjar det kännas i röven? Bit ihop!
Forsätt hela vägen till Gränna, sväng in och sug av några polkagrisar om suget finns, annars svänger ni mot Ölmstad och vidare genom Skärstad och Kaxholmen. Efter Kaxholmen kommer ni till Huskvarna, nu är det fritt val att åka vidare eller att åka in till Jönköping och posera/äta lite (skippa efterrätten isåfall). Hur ni än gör se till att hitta tillbaka till Huskvarna för där ska ni svänga mot Aneby (är inte 100 på att det står Aneby, kan även stå Lekeryd, vägen heter 132 iaf). När ni har glidit ut ur Huskvarna kör ni på Ådalsvägen där finns ett parti på tja 300-400 m med
feta kurvor, kör upp och ned ett par gånger tills ni tröttnar. Fortsätt sen mot Lekeryd där ni stannar vid kiosken som är på vänster sida mitt emot macken. Ät så mycket glass ni orkar!
Fortsätt sen på den vägen ni svängde in på vid kiosken. Efter några mil kommer ni till en håla som heter Hullaryd, där svänger ni höger mot Aneby. När ni kommer fram till Aneby kommer ni till en stoppskylt där tar ni höger, kör tills ni kommer ut på "stora vägen" där tar ni höger mot Huskvarna eller om det står Lekeryd (väg 132 igen). Kör 1,5-2 mil tills ni kommer fram till Sund där svänger ni mot Solberga/Anneberg/Eksjö eller vad det nu står. Nu har ni ca 3 mil kvar till Eksjö. Avsittning!
På nedanstående bild har jag ritat lite grovt hur ni ska köra.