Åka-tråden!

Weidmann

Stadspojke
Gick med
8 Sep 2009
Ort
Linköping
Hoj
R6-99
Någon som vill ta en lugn lördagstur i veckan om vädret tillåter? Tar fram min hoj idag!1

Vad sägs om att ses vid typ Sporthallens parkering vid Linnégatan kl 13.00 på lördag då? Om solen skiner så klart..!

Hör gärna av er om ni är på så jag inte står och väntar i onödan :) får bli en lugn tur med tanke på grus och ringrostighet.. Har själv inte jättebra koll på de östgötska vägarna efttersom jag är från Göteborg så om någon har koll på sånt vore det grymt!
 

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Ort
Skogen
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Mötte en hel del folk idag! Trevlig att hälsa så man inte känner sig så ensam som man gjorde för 2 månader sedan :)
 

Li_G

Live On The Edge
Gick med
22 Mar 2007
Ort
Linköping
Hoj
Yamaha R1 -07, Yamaha R1 -01, Suzuki Rgv 250 -91
I morgon är det min första träning för denna säsong på roadracingen. Ska bli riktigt skoj att äntligen få komma igång efter den långa vintern. :banana Kul att flera har börjat ta ut sina cyklar och börjat köra på vägen!

På morgondagens träning ska jag till en början se så allting fungerar som det ska, nya delar och arbeten som är gjorda på cykeln under vinter är något som jag gärna ser fungerar som de ska inför första tävlingen i Anderstorp om 1 ½ vecka. Lutar även åt regn i morgon, jag kommer dock inte köra på regndäck utan de slicks som sitter på. Regndäcken sparas tills tävlingen om de då behövs. Så jag ser bara till att jag tar mig runt och testar de som behövs om de blir regn under kvällen. Är de torrt så får vi se vart de lugna tempot hamnar... :yoparty

träning på sviestad 17-20.00 BE THERE!! :fakta
 

Li_G

Live On The Edge
Gick med
22 Mar 2007
Ort
Linköping
Hoj
Yamaha R1 -07, Yamaha R1 -01, Suzuki Rgv 250 -91
Riktigt kul att se lite kända ansikten på banan igår, blev inga dunder tider med tanke på de kalla vädret och första träningen för i år. Så blev att tralla runt på minuten tider bara, men de ska väl bli varmare snart och bättre grepp i däcken. :)
 

lekwall

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2011
Ort
Linköping
Hoj
1000 gixxer / daytona fighter
Plockade fram hojen igår för första gången iår. :banana Det är tur att öronen finns så smilet tar stopp någonstans. Faan vad jag saknat det!
 

cmxi

Medlem
Gick med
3 May 2011
Ort
Linköping
Hoj
CRF250R
Någon som skall åka 2/5 Sviestad?

Tänkte åka ut och kolla ifall man känner igen någon..

Får man köra moped?? Den gör trots allt 40 i medvind... :glömdet
 

J3lv4n

R.I.P #58
Gick med
18 May 2011
Ort
Öst
Hoj
Daytona 675 -10 & Ktm 525 -03
Någon som skall åka 2/5 Sviestad?

Tänkte åka ut och kolla ifall man känner igen någon..

Får man köra moped?? Den gör trots allt 40 i medvind... :glömdet

Kan du få ner knät med den?
Om ja: Åk
Om nej: Åk inte, öva mer i garaget. Titta med fördel på tysk porr samtidigt. Vet inte varför men det hjälper.
 

cmxi

Medlem
Gick med
3 May 2011
Ort
Linköping
Hoj
CRF250R
Kan du få ner knät med den?
Om ja: Åk
Om nej: Åk inte, öva mer i garaget. Titta med fördel på tysk porr samtidigt. Vet inte varför men det hjälper.

Kan få ned båda samtidigt, har legat i hårdträning hela vintern, diciplinboll, hundbur och dammvippa gör susen.
 

Tobberäzer

Ny medlem
Gick med
18 Feb 2011
Ort
linköping
Hoj
Gsxr 1000-03 Kx 250-03 kxf 450-10
Jag hade tänkt åka men såg igår när jag kom hem att bakdäcket hade gått hårt, så måste inhandla däck någon som har några att rekommendera.
 

Li_G

Live On The Edge
Gick med
22 Mar 2007
Ort
Linköping
Hoj
Yamaha R1 -07, Yamaha R1 -01, Suzuki Rgv 250 -91
Jag hade tänkt åka men såg igår när jag kom hem att bakdäcket hade gått hårt, så måste inhandla däck någon som har några att rekommendera.

Michelin pilot power, finns i 3 modeller. Från 1 till 3, trean är nyast och dyrare än de tidigare modellerna. Men ett däck som passar din körstil, 190/55-17 är att rekommendera om man ska lägga ner lite. Michelin har ett riktigt brett utbud på sina däck, de behåller föregående modeller så att de har däck i alla prisklasser så att alla kan hitta ett däck som passar till deras körning och ekonomi. :)
 

Tobberäzer

Ny medlem
Gick med
18 Feb 2011
Ort
linköping
Hoj
Gsxr 1000-03 Kx 250-03 kxf 450-10
Michelin pilot power, finns i 3 modeller. Från 1 till 3, trean är nyast och dyrare än de tidigare modellerna. Men ett däck som passar din körstil, 190/55-17 är att rekommendera om man ska lägga ner lite. Michelin har ett riktigt brett utbud på sina däck, de behåller föregående modeller så att de har däck i alla prisklasser så att alla kan hitta ett däck som passar till deras körning och ekonomi. :)

Tackar för tipset, ska kolla runt lite. Hur gick det förra helgen?
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top