Åka-tråden!

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Hoj
Nein
Jag är i Norrköping till söndag, är det nån som ska ut och köra eller har tips på bra vägar att utforska kring stan? Körde vägen över Jönåker/Kolmården ner igår, så den känner jag till redan.

ringensmiskarn

Ödmjuk så man blir tårögd
Gick med
26 Sep 2003
Hoj
Honda Goldwing
Jag är i Norrköping till söndag, är det nån som ska ut och köra eller har tips på bra vägar att utforska kring stan? Körde vägen över Jönåker/Kolmården ner igår, så den känner jag till redan.

Lördag åker vi från McOrvars klockan 12.
Be there så får du åka vägar du trodde inte fanns.:yoparty
McOrvars ligger på Stockholmsvägen vid alla mackar.

NeXTer

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2009
Hoj
'07 Honda NT700VA Deauville
Det där gick ju bra, tänkte lite halvhjärtat hänga på, men jag tror jag lyckades komma emellan två gäng i rondellen ut från stan, sedan tog jag fel filer och tappade bort folket. :huvet

Men bra sås reder sig själv som det heter, så jag hittade en del spektakulära vägar att köra vilse på i ungefär fyra timmar innan jag hittade hem igen med GPS:ens hjälp. :)

För övrigt är länsgränser intressanta; vad som är en lagom slingrig asfalterad väg i Östergötland blir hastigt och lustigt grusvägar när man passerar skyltarna in i Södermanland och Örebro län. Kan bli lite väl spännande. :näsblod

Millejan

My ambitios weight more than my talent..
Gick med
3 Oct 2009
Hoj
Mille factory 04, R6-04 banhoj, Zx9r-00 såld
Hehe, det gick åt he.. för mig med. Körde fel och kunde inte alls hålla samma tempo som göbbarna....:)
Var bara o vända och åka till Varamon för lite bad. Tappade kedjelåset också nånstans under vägen så det var inte min dag...:huvet
Märkte det när jag kom hem efter och ha kört inspirerat på motorvägen....:gnissla

FZ1

Resan är målet!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR1000
...Körde fel och kunde inte alls hålla samma tempo som göbbarna...
Tyckte det gick jättebra tills ni svängde höger mot Jönåker!? Stod kvar ett tag för att se om ni kom tillbaka men inte.

När vi är ute och tittar på naturen är det rakt fram i alla korsningar som gäller om inget annat överenskommets. Vid vägbyten/avtag/långa ben/fika etc väntar vi ALLTID in alla. Ibland händer det att folk viker av turen utan att meddela övriga, detta får till följd att vi åker tillbaka och letar så inget har hänt, vi försöker som sagt alltid ha koll på alla som är med...

Vi ses förhoppningsvis nästa gång det är körning!

Millejan

My ambitios weight more than my talent..
Gick med
3 Oct 2009
Hoj
Mille factory 04, R6-04 banhoj, Zx9r-00 såld
Ok, sorry...får väl skyla på värmen...:( Ser fram emot nästa gång och jag hoppas jag inte ställde till det alltför mycket...

Nu måste jag jobba 2 veckor i Norge tyvärr. Men jag åker hoj dit iallafall...:yoparty

Snickers bitch

Ny medlem
Gick med
28 May 2009
Hoj
Honda CBR 600RR
Idag verkar det som att det kommer att bli lite behaglig temp att åka hoj i :banana är det någon som ska med en runda? Statoil ryd 18?

Last edited:

Schnellfahren

Medlem
Gick med
15 Jan 2007
Hoj
Sunbeam -63,Honda Dominator -91, Honda SP1.......Meanstreak..*host*
Idag verkar det som att det kommer att bli lite behaglig temp att åka hoj i :banana är det någon som ska med en runda? Statoil ryd 18?

*gäspar*.....klart jag följer med. Har du drag på denna dära, så kan jag ligga kvar här bak i vagnen... :krama

..........det blir inget åka ikväll.

//skriver upp att jag behöver skaffa mig ett liv

Last edited:

Micaei

Medlem
Gick med
9 Oct 2009
Hoj
1981, Honda CB 900 Bol d'Or
:huvet Vilken åktur! Haha akta er för skogstroll på vägarna efter sturefors! Dom springer fram och puttar på oss stackars mc åkare! :mad:

Aquila

Ny medlem
Gick med
1 Mar 2008
Hoj
2008 Honda Fireblade
:huvet Vilken åktur! Haha akta er för skogstroll på vägarna efter sturefors! Dom springer fram och puttar på oss stackars mc åkare! :mad:

Vilken tur att det INTE var ett Kolmårdstroll! :cdevil
Jag är övertygad att somliga kommer att hävda att så var fallet men det vet ju vi att det inte var! :tummenupp

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!