Åka-tråden!

cmxi

Medlem
Gick med
3 May 2011
Hoj
CRF250R
Det sägs bli uppehåll med lite sol på torsdag.

Tid för en repris från förra veckan!:banana

Var: Braskens
När: Torsdag 7/7 18:30

Jag har fått positiv respons från regeringen!:D

Li_G

Live On The Edge
Gick med
22 Mar 2007
Hoj
Yamaha R1 -07, Yamaha R1 -01, Suzuki Rgv 250 -91
Vara med och åka :confused: ??????? Du är ju alltid flera km från oss med ett hjul :tungan. Alla är välkomna :D

Nu tkr ja att ni åsidosätter mig här va :mattias Det finns de tillfällen man är tvungen att stanna vid något trafikljus eller en korsning :D
Och det här med att enbart ett hjul brukas i backen och de andra i luften så ofta som möjligt kallas "ekonomitänkande" ... :rolleyes:

Core

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2011
Hoj
Honda CBR 900RR -96
Har ni någon spec. runda som ni brukar köra? Hur åkte ni sist?

Nu tkr ja att ni åsidosätter mig här va :mattias Det finns de tillfällen man är tvungen att stanna vid något trafikljus eller en korsning :D
Och det här med att enbart ett hjul brukas i backen och de andra i luften så ofta som möjligt kallas "ekonomitänkande" ... :rolleyes:

Jag läster till trafiklärare, och vi pratar mycket om sparsamkörning i skolan. Ett hjul i luften= lägre rullfriktion= mindre bensinförbrukning :)

Last edited:

J3lv4n

R.I.P #58
Gick med
18 May 2011
Hoj
Daytona 675 -10 & Ktm 525 -03
Nä nu får jag försöka hänga med på torsdag. Lite nyfiken på den där miljömedvetne Linus körstil :D

SP!!! (scooter power)

Li_G

Live On The Edge
Gick med
22 Mar 2007
Hoj
Hoppas ja kan hänga med. Har inget tryck i bromsarna fram, så hoppas skiten kan fixas till på torsdag! Måste köpa en bromsvätskebehållare som man luftar bromsarna med genom kompressorn.. för att få ut all luft till 100%. Sen fick ja reda på att nån snygg fan har monterat försmå bromsskivor, heela 10.2 mm mindre än vad det ska vara till den gaffeln o bromsok som sitter.(dyyrrt med nya!) :huvet Trött man blir

Aja, ja dyker säkert upp :)

// Lille Linusss

Edit:
Jag läster till trafiklärare, och vi pratar mycket om sparsamkörning i skolan. Ett hjul i luften= lägre rullfriktion= mindre bensinförbrukning :)
Äntligen nån som förstår sig på min körning & hur ja tänker :tummenupp :D

Last edited:

mugge

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Aug 2008
Hoj
gsx 1100
Hoppas ja kan hänga med. Har inget tryck i bromsarna fram, så hoppas skiten kan fixas till på torsdag! Måste köpa en bromsvätskebehållare som man luftar bromsarna med genom kompressorn.. för att få ut all luft till 100%. Sen fick ja reda på att nån snygg fan har monterat försmå bromsskivor, heela 10.2 mm mindre än vad det ska vara till den gaffeln o bromsok som sitter.(dyyrrt med nya!) :huvet Trött man blir

Aja, ja dyker säkert upp :)

// Lille Linusss

Edit:
Äntligen nån som förstår sig på min körning & hur ja tänker :tummenupp :D

går det inte trycka bakvägen ? beg skivor linus ? risken är ju att de är skeva men kan va en nödlösning

Li_G

Live On The Edge
Gick med
22 Mar 2007
Hoj
går det inte trycka bakvägen ? beg skivor linus ? risken är ju att de är skeva men kan va en nödlösning

Har letat runt men riktigt svårt att få tag i. Har ju 05'ans framgaffel med bromsok men 03'ans fälg och skivor. Så antingen måste ja köpa nya skivor som är större till 03'ans fälg (hittas enbart helt nytt i butik), eller så måste jag köpa en framfälg från en 05'a som har skivor på. Skulle vara bara billigare att hitta begagnad -05 fälg med skivor än helt nya bromsskivor till fälgen jag har... Aja får se om de löser sig, åker på skiten som det är ett tag till :)

Edit: Nu funkar bromsarna igen och jag kmr därför delta i morgondagens lugna reflexvästskortege :tungan

Last edited:

cmxi

Medlem
Gick med
3 May 2011
Hoj
CRF250R
CBR600NY: Vet ej ifall jag kan åka tidigare, skall upp till STHLM över dagen! Vej ej när vi e klara däruppe!

Li_G: Är nyfiken på bakhjulingen, skulle vara kul att se live!

Finns det inge lock till bromsvätskebehållarlock med en luftanslutning på??
Då kan man ju koppla till ett bildäck för att trycksätta?? Brukar göra så på bilen när det är tid att byta bromsvätska!
Feltema??? Finns till bil där iaf...

Core: Åkte hem förtidigt förra gången, hörde att de andra hittat en nyasfalterad väg nere vid åtvid... Den skulle kanske vara något att testa!!

Mugge/Alden/J3lv4N: Rock on!!!!

Li_G

Live On The Edge
Gick med
22 Mar 2007
Hoj
Li_G: Är nyfiken på bakhjulingen, skulle vara kul att se live!

Finns det inge lock till bromsvätskebehållarlock med en luftanslutning på??
Då kan man ju koppla till ett bildäck för att trycksätta?? Brukar göra så på bilen när det är tid att byta bromsvätska!
Feltema??? Finns till bil där iaf...
Denna inhandlades idag för luftning av bromsar, sån man ska ha om de ska bli bra och smidigt :) http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/V...rustning/Broms/Bromsluftare-tryckluftsdriven/

Vägen från åtvid till rimforsa är fin 134'an (om det var den du mena) Annars finns vägen från åtvid, bersbo, björsäter och hem mot lkpg är med fin. Vet inte vilken du missa men båda vägarna bör testas på. Körde dessa nu senast vi var ute :)

// Linus

cmxi

Medlem
Gick med
3 May 2011
Hoj
CRF250R
Denna inhandlades idag för luftning av bromsar, sån man ska ha om de ska bli bra och smidigt :) http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/V...rustning/Broms/Bromsluftare-tryckluftsdriven/

Vägen från åtvid till rimforsa är fin 134'an (om det var den du mena) Annars finns vägen från åtvid, bersbo, björsäter och hem mot lkpg är med fin. Vet inte vilken du missa men båda vägarna bör testas på. Körde dessa nu senast vi var ute :)

// Linus

Kenon.. många som använder den!

Fördelen med att trycksätta burken på en bil är att det går lite fortare att lufta.. men det är ju skit samma på en hoj!!

Men vad jag förstår så använder du endast framhjulet sporadiskt... så då kan det väl inte vara så noga...:D

Åtvid - Kisa åkte vi förra torsdagen.. men jag missade vägen mellan åtvid till besbo... det skall vara den som fått ny beläggning...:Bugar

Var på kundbesök i E-tuna idag... fina hojvägar ovanför katrineholm... satt och drömde mig bort...:)

Li_G

Live On The Edge
Gick med
22 Mar 2007
Hoj
Kenon.. många som använder den!

Fördelen med att trycksätta burken på en bil är att det går lite fortare att lufta.. men det är ju skit samma på en hoj!!

Men vad jag förstår så använder du endast framhjulet sporadiskt... så då kan det väl inte vara så noga...:D

Åtvid - Kisa åkte vi förra torsdagen.. men jag missade vägen mellan åtvid till besbo... det skall vara den som fått ny beläggning...:Bugar

Var på kundbesök i E-tuna idag... fina hojvägar ovanför katrineholm... satt och drömde mig bort...:)

Nej men det är enbart felaktiga ryckten, folk överdriver. Bäst du får sj bilda din uppfattning imr :)

Alltid så när man åker bil att man hittar nya vägar, men när man kör båge så tar man de gamla tråkiga uttjatade..

Fortfarande 18.30- Torsdag- Braskensbro??? hur många kmr?

Hedi

Living to ride, riding to live baby
Gick med
19 Jan 2008
Hoj
Yamaha R1
Så nu har jag dragit en fint på min festmö så hon hamna på korv kiosken:D jag ska oxå med imorn . Paarteey

Scooter Power

Tobberäzer

Ny medlem
Gick med
18 Feb 2011
Hoj
Gsxr 1000-03 Kx 250-03 kxf 450-10
Nej men det är enbart felaktiga ryckten, folk överdriver. Bäst du får sj bilda din uppfattning imr :)

Alltid så när man åker bil att man hittar nya vägar, men när man kör båge så tar man de gamla tråkiga uttjatade..

Fortfarande 18.30- Torsdag- Braskensbro??? hur många kmr?

Jobbar :huvet

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...