Åke Green frias - det var inte hets mot homosexuella

Caffe

I like BIG butts...
Gick med
29 May 2003
Hoj
Såld till Victor
RedBaron skrev:
Du har ingen koll på hur många flator det finns va ? :gnissla

1 Mos 1:31
31 Gud såg på allt som han hade gjort, och se, det var mycket gott.
1 Mos 2:13
13 Då sade HERREN Gud till kvinnan: "Vad är det du har gjort?" Kvinnan svarade: "Ormen förledde mig och jag åt."

ah17 skrev:
Nja säg så här:

Om evo-teorin är falsk, hur kan man visa det?

Med din argumentationsteknik så kommer du vinna en diskussion på sh samma dag som Mark Levengood svärs in som ny påve i Vatikanen :D

Mattehuggorm skrev:
...Brukar det inte sägas att man ska behandla andra som man själv vill bli behandlad. Så alla kristna, om ni inte vill att andra ska smutskasta er livsstil, så kanske inte ni ska smutskasta andras val av livsstil.

Amen!

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Hoj
TRX850
John skrev:
Undantag? Jag förstår inte frågan. :confused:
Hej John,
först, en eloge för att du orkar och försöker förklara :tummenupp.

Jag studsade lite på din motivering av ev. utträde ur din församling. Jag blev nyfiken på hur bokstavstrogen Bibeln du är, och det mest av nyfikenhet hur man kan bygga sitt liv och sina åsikter på en textsammanställning. Att så så många gör det och kan komma till så olika slutsatser? :va Alltifrån att Teletubbies är moraliskt förkastligt och inte bör visas för barn, att WTC kraschen var rätt åt syndarna i N.Y. till att man ska älska sin nästa, näst intill självutplånande, och alla dessa diametrala åsikter baseras och motiveras av en text som är sammanställd nästan 2000 år sen.
MVH,
Hasse

Gixxer-Anders

the story of my life..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-lös
Mattehuggorm skrev:
Efter att ha träffat många homosexuella så är jag helt övertygad om att man föds som homosexuell. Varför skulle man inte kunna göra det?
Du kan födas utan armar, eller som blind eller vad som helst.
Jag tycker att homosexuelitet är normalt, men det är en mutation på nåt sätt.
Men eftersom så många blir muterade på samma sätt så anser jag det vara normalt.

Föds man även till att vara pedofil?

Stod i blaskan för några dagar sedan att det nya barnporrfiltret som man (telia?) börjat köra med sen ett tag tillbaka stoppar c:a 30.000 requests per dag. Det tycker jag är ganska många. Alltså är pedofili vanligt.
Betyder det att det är normalt?

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
John skrev:
....
Jag fattar inte. Ser du mig också som en hycklare?
Jag minns alldeles för väl den dagen jag brände mig ordentligt på Sporthoj genom "Det börjar med ett val"-inlägget. Sorry, än en gång. :(

....

Det är viktigt att du inte tar det för personligt och det var därför jag påpekade att jag känner stor respekt för dig och ditt sätt att stå för dina åsikter.

Däremot anser jag att den fördömande stil "ni" har i vissa frågor och då framför allt gällande homosexualitet gör vidare prat om Guds kärlek till hyckleri.

Även om jag inte tror på Gud så gillar jag tonen/budskapet i Nya Testamentet på det sätt som jag fick det förklarat för mig i unga dagar av schartauanska präster, söndagskolor och pingstkyrkan. I den versionen ingår inte att stänga ute människor pga bagateller som inte skadar någon.

Kevorkian

Lachryma Christi
Gick med
17 Dec 2003
Hoj
0 bhp
Det är alltid tragiskt med människor som tappar det sunda förnuftet i sina desperata försök att följa en gud. Dessa personer som i Guds namn fördömmer homosexuella bör tänka både en och två gånger över vilka konsekvenser deras handlande får. Det kan väl inte ha undgått dessa kärleksfulla, ömsinta och empatiska personer att hatbrotten mot hbt-personer inte är allt för sällsynt. Vad tror ni, som öppet säger att ni "äcklas" av tex homosexuella, att ert beteende gör för dessa människor? Tror ni att ni gör dom gott? Att ni hjälper till att stärka toleransen?

Jag förstår uppriktigt sagt inte hur ni kan leva med er själva.

Skämmes tamejfan :mad:

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Hoj
Mille
ah17 skrev:
Nja säg så här:

Om evo-teorin är falsk, hur kan man visa det?
Så rätt och ändå så fel! Du vet säkert att man inte kan "bevisa" något med den vetenskapliga synsätt som kallas hypotetsikt deduktivt. Så om man skall vara helt krass så har man ännu inte lyckats bevisa tyngdkraften heller, så på det sättet har du rätt i att man inte kan bevisa evolutionen heller. Men inom forskningkretsar finns det nu så enormt med "indicier" att den är ansedd som fakta eller axiom. Det finns gott om vetenskapliga sidor på internett som du kan gå in och läsa mer på, En aktuell sida med tanke på tråden om kreationism kan vara http://skepdic.com T.o.m. den katolska kyrkan accepterade evolutionen i mitten av 90-talet vilkat jag inte tror att den skulle gjort utan "bevis". :confused:
Personligen, och lite OT, undrar jag om du ställer samma krav på bevis om det gällt att uttala sig om bögars/muslimers konspiration eller ditt uttalande om att det sker fler mord per capita i Sverige än i USA?
(Anledningen till att du tror det senare är troligen att det fanns en undersökning som visade det förra våren, men efter ett par dagar kom det ju fram att det var ett adminsitrativt misstag och att man hade skickat iväg fel siffror. Vilket jag tror att din älskade Erixon i grund och botten vet om, annars är det bara fram med minräknaren och kolla om 100 mord per år på 9 miljoner inv motsvarar 10 mord per 100 000...)

Last edited:

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
Gixxer-Anders skrev:
Föds man även till att vara pedofil?

Stod i blaskan för några dagar sedan att det nya barnporrfiltret som man (telia?) börjat köra med sen ett tag tillbaka stoppar c:a 30.000 requests per dag. Det tycker jag är ganska många. Alltså är pedofili vanligt.
Betyder det att det är normalt?
Tror väldigt många av träffarna är att folk bara råkar gå in där. Sen finns det väldigt många som kollar på sjuka saker bara för att bli äcklade, tror min gräns går en bra bit före barnporr men nog har jag sett faces of death och såna saker bara för att bli äcklad.

bonny skrev:
Förklaring på hur säker evo teorin är
Tur att du förklarade för jag kände mig tvingad att göra det annars, däremot hade det blivit ett mycket sämre inlägg.

Zita

Ny medlem
Gick med
16 Jan 2005
Hoj
cbr 600f -97
Jag tycker att han borde ha fått en fet spark i häcken in i finkan + stora böter. Man kan ju inte hålla på o mobba folk sådär :fatta!

ah17

Bannad
Gick med
21 May 2005
Hoj
trampcykel
korvgubbe skrev:
Är det inte rent fysiskt ansträngande att sitta och vara så rädd och så orolig och hatisk hela dagarna och verkligen leva i skräck för allt som man inte känner till?

rädd
orolig
hatisk
okunnig

ojojoj.

Du är visst full av fördomar.

t-rex skrev:
Är du en fundamentalist?

Frågan hedrar inte sin avsändare direkt, som Jan-O skulle sagt.

Men ja jag är en vetenskapsfundamentalist.

Gabor

Guest
Zita skrev:
Jag tycker att han borde ha fått en fet spark i häcken in i finkan + stora böter. Man kan ju inte hålla på o mobba folk sådär :fatta!

Jo, prästerna har sysslat med detta i flera tusen år....

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Den lilla del av de män som är homosexuella i Sverige som har just analsex är extremt liten, kan tänka mig att det är fler hetrosexuella som har det än homosexuella...
Så om ni bara äcklar er av själva akten, borde ni likaväl bli äcklade av all sorts analsex.
Oavsett man/man eller man/kvinna.

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
ah17 skrev:
rädd
orolig
hatisk
okunnig

ojojoj.

Du är visst full av fördomar.

....

Visst får du höra en del men med tanke på ditt eget tonläge så är det väl inte så konstigt? Du tror väl inte att det bara är en av dina "motståndare" här som tycker så?

John

:rofl
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
FZR 1000T -91
HansJ skrev:
Jag studsade lite på din motivering av ev. utträde ur din församling. Jag blev nyfiken på hur bokstavstrogen Bibeln du är, och det mest av nyfikenhet hur man kan bygga sitt liv och sina åsikter på en textsammanställning. Att så så många gör det och kan komma till så olika slutsatser? :va Alltifrån att Teletubbies är moraliskt förkastligt och inte bör visas för barn, att WTC kraschen var rätt åt syndarna i N.Y. till att man ska älska sin nästa, näst intill självutplånande, och alla dessa diametrala åsikter baseras och motiveras av en text som är sammanställd nästan 2000 år sen.
MVH,
Hasse

Detta kommer bli ett intressant inlägg. :yoparty
Jag är lite osäker på hur jag ska svara... finns liksom inget bra svar. Ska väl försöka iaf..

Till en början.
Att hävda att man är bokstavstrogen och se Teletubbies som något ont, och att säga "rätt åt er" åt WTC-offren, då har man nått långt mer dubbelmoral än Sporthojsåkarna... (*host*, :hihi )
Det är väl i princip så långt ifrån man kan komma att vara bokstavstrogen.
Om man hävdar sig själv som bokstavstrogen, då bör man även vara bokstavstrogen enligt Nya Testamentet (kortfattat, om man själv begått synd ska man inte döma andra).
Det faller ut i sig själv... ungefär som att skjuta sig i foten.

Och visst, man ska älska sin nästa... vem är då min nästa? Alla runt om kring mig. Tja.. jag kan ju påstå att jag gör det, men då skjuter jag mig själv i foten.
Man skulle kunna säga att jag älskar alla jag inte har en åsikt om - det finns ju ingen anledning att inte älska dem då :rolleyes: - men även det vore att ta i.

Min ställning är väl mer att jag skulle vilja älska alla. Inte för det de gör, utan för den de är innerst. Men.... heh.. jag har en bit kvar. Tror inte att jag kommer nå "målet" på jorden...

Och den på 70-80-talet så vanligt förekomna "syndakatalogen" ligger sen länge i soptunnan. Där borde den finnas också..
Samma måttstickor som användes på 1800talet kan inte användas idag, det är ju helt solklart.
Så konkret, teletubbies :)rolleyes: ) och att ta en sväng på krogen med polarna ser jag inga problem med - dock undviker jag de alkoholhaltiga dryckerna..
Ett fysiskt tillverkat föremål kan aldrig vara synd. Allt beror på hur man använder det. Krogen är grön, såvidare jag inte skulle ge efter för en massa begär, och "hoppsan", jag hamnade inte ensam i sängen inatt. Då ledde krogen till nåt felaktigt.. men det berodde ju snarare på mig själv än på just själva kroglokalen.

Jag vet inte om detta ens gav ett svar på det du frågade, men... kanske.
Fråga på, om jag nu fattade helt fel. :lol

ah17

Bannad
Gick med
21 May 2005
Hoj
trampcykel
bonny skrev:
så på det sättet har du rätt i att man inte kan bevisa evolutionen heller.

Nej men stort av dig.

För mig och många andra är evolutionsteorin inget annat än vad den kallas och det just det:

En teori.

Sedan råkar teorin vara en självuppfyllande profetia och folk i allmänhet tycks inte ha förståndsförmågan ens vara i närheten av att förstå detta.

En liknande teori som bygger på samma tokighet är denna som jag kallar för:

Bonnytivitetsteorin.

Den säger oss att Bonny är smartast i världen. Alla som hävdar något annat eller på något sätt skulle kunna visa att de är smartare är egentligen gravt mentalt handikappade eftersom de ens försöker utmana världens smartaste. Ibland spelar Bonny dum bara för att lura massan och få dem till att känna sig lite smarta. Att Bonny då spelar dum visar återigen bara att han är världens smartaste.

Ja en teori alltså men det är inte vetenskap.

Bara för att en vetenskapsman skulle börja skriva horoskop innebär inte att astrologi är vetenskap.

Problemet som man stöter på hos den plebejiska massan som sväljer allt är att de tror att man är kreationist bara för att man påpekar att evolutionsteorin är bristfällig. Tragiskt men typiskt.

Lika korkat som att tro att man är för diktatur bara för att man påpekar att demokratin har sina brister.

ah17

Bannad
Gick med
21 May 2005
Hoj
trampcykel

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96

ah17

Bannad
Gick med
21 May 2005
Hoj
trampcykel
Alicia skrev:
Den lilla del av de män som är homosexuella i Sverige som har just analsex är extremt liten, kan tänka mig att det är fler heterosexuella som har det än homosexuella...

Snart får du Bonny på dig för att du kommer med ett antagande och ett påståenden utan källa.

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
ah17 skrev:
Motbjudande? Vad är det som är motbjudande? Om det råkar vara sant eller att någon säger sanningen?

Sådan dumhet är kränkande till den gräns att det blir motbjudande. Katolska präster blir ju ofta pedofiler har vi hört....

I övrigt HAR VI DISKUTERAT FRÅGAN, men jag kommenterade en intelligentare frågeställning.
http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=1786659&postcount=35

ah17 skrev:
Vad anser du vara onaturligt?
...

Jag gjorde en tabbe och glömde IRONI-smiley'n.

Trodde det framgick iom med mitt ifrågasättande av just "onaturligt" och mina överdrivna exempel med nollåttor och svampar.

Last edited:
Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...