Som sagt: Du har inte pejling på hur man definerar IQ ser jag! IQ är INTE ett begrepp som defineras som genomsnittet för hela mänsklligheten. Hur tror du att man skulle utforma den testen???ah17 skrev:Jo medel är hundra men några hundra miljoner asiater drar upp snittet så att det globalt sett hamnar på hundra.
IQ beräknas och standardisera på varje enskild nationell befolkning så ALLT du läser om att ett folk har ett snitt som avviker från 100 är kvalificerad pseudovetenskap på sin höjd alternativt ett uttalande från en som har en eller annan dold agenda.
För övrigt ser jag fortfarande fram till när du skall bevisa dina teorier om olika konspirationer, muslimers ondska eller invandrares allänna uselhet med samma beviskrav som du pålägger t.ex. evolutionsteorin.
Vad gäller evolutionens riktighet eller inte så uppmanar jag personer som är intresserade av det att låna en eller annan bok om den, alternativt gå in på de vetenskapssidor som finns på internett, och sedan bilda sig en egen uppfattning om vilken status den har bland biologer i världen. Om man nu vill kan man passa på att läsa om kreationism samtidigt, bl.a. har Jehovas Vittne ett antal böcker om ämnet. Fast där kan ni nog få bättre tips än så av AH17, och efter det så kan personer själv få göra sitt val utan att vi tjatar mer om det här!
För er som vill göra det lite enkelt för sig så kan ni kolla följande länk:
http://evolution.berkeley.edu/evolibrary/search/topicbrowse2.php?topic_id=46
En länk som handlar om ett flertal olika vetenskapliga upplägg som "bevisar" evolutionen. Nu kan ju allt detta vara ett slumpmässigt sammanträffande men som sagt: Det är upp till var och en att bedömma!
Men för att detta skall bli korrekt så hoppas jag att AH17 också lägger ut en länk som stöttar hans teori, vilken det nu är, jag vet ju faktistk inte om det är kreationism som han förespråkar.
Last edited: