Åker hoj i snöovädret!

pw

new ride
Gick med
26 Aug 2004
Ort
Gavle
Hoj
1.3 0.75 0.45
NatoN skrev:
Själv var man också ute och sladdade i snön både igår och idag.

Kanske dags å utse den här dårtråden till vinteråkartråd!!

Fast jag kör med MT21 utan dubb. Blir mer sport då Lite mer grepp skulle inte sitta fel men jävlar vilka högfartssladdar man kan få på en igensnöad gräsplan

Å huu DET är halt det, marsch iväg å köp dubbdäck så får du uppleva lite kontroll också!! :tummenupp
 

NatoN

Threshold of evolution
Gick med
13 May 2003
Ort
Västerås
Hoj
TL1000R
pw skrev:
Kanske dags å utse den här dårtråden till vinteråkartråd!

Sagt och gjort!


pw skrev:
Å huu DET är halt det, marsch iväg å köp dubbdäck så får du uppleva lite kontroll också!! :tummenupp

Tänkte låta dubba mina MT21 med bildubb, så de klarar lite landsvägsåkning. Kan hända att det inhandlas enduro/finndubbsdäck också. Isarna lockar, men ekonomin tryter lite :6surkart



Måste ju vara fler som kör hoj denna härliga årstid? Berätta vad för hoj ni sladdar runt med! Vad för däck? :)
 

Skeebum

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Köping
Hoj
Yamaha WRF250 -07
NatoN skrev:
Måste ju vara fler som kör hoj denna härliga årstid? Berätta vad för hoj ni sladdar runt med! Vad för däck? :)

Jag tog hojen till jobbet idag, kunde inte motstå när det är en massa nysnö ute.
Jag kör KTM 520 med AC10 endurodubbat.
 

Anders 640

Anders
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Njurunda
Hoj
KTM 540 nerkittad till 525
Tjena ja visst är det buskul med snö åkning!!
Var ute en sväng i onsdags för att köra upp ett spår
i en nyröjd kraftledningsgata , jäkligt spännande att plöja
fram i 3 dm lössnö mellan stubbar å sten å annat bråte :D
men det gick över förväntan så nu gäller det bara att ta sej dit
för att hålla uppe spåret mellan snöfallen!!!!
I natt kom det ca 2 dm till så det blir till att ploga igen!!

//A
 

-PLM-

Snabbast i stan!
Gick med
6 Sep 2003
Ort
Tokholm
Hoj
KTM 525 EXC -06, GSXR1000 -07
Jag föreslår handtagsmuffar, det är suveränt! Förra vintern körde jag utan muffar och värme. Det gick bra med lite tjockare vantar, men då förlorar man känslan över hojen. Jag tvingade mig att köra med crosshandskarna, efter 20min frös man inte längre :rolleyes:
I år blir det handtagsmuffar, och troligen handtagsvärme också, men muffarna är grejen, värmen bara lite lyx myspys känsla :)
 

Zebulonm

Omskuren!!? Nä i Norrland kallar vi det
Gick med
3 Oct 2003
Ort
Östersund
Hoj
Suzuki GSX-R 750
Handtagsmuffar är guld. Snöade gasnka bra i östersund. Körde ca 11 mil idag. Kanonföre
 

Bifogat

  • DSC00127.jpg
    DSC00127.jpg
    53.5 KB · Visningar: 99
  • DSC00124.jpg
    DSC00124.jpg
    45.6 KB · Visningar: 164

pw

new ride
Gick med
26 Aug 2004
Ort
Gavle
Hoj
1.3 0.75 0.45
supermoppe skrev:
Bara jag som har dålig cirkulation i fötterna?

Jag kör med A-stars tech8 fryser aldrig om fötterna!! Nån lite varmare strumpa i, typ kungens grå, så är saken biff!!
 

ReDan

∑√ I L
Gick med
14 Jul 2003
Ort
Sunnersta, Uppsala
Hoj
650Xmoto och ZX9R
jäflar vad jag vill ut o köra imorgon : )

Har lagt över trelleborgsdubben på endurofälgarna igår och ska
iväg till garaget imorgon! Jag myser redan nu : )
 

Bjarn

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2005
Ort
sundsvall
Hoj
Aprilia rs Yamaha wr 426
själv sitter man i Australien (43 grader varmt igår ). Är ju inte fy skam här men man längtar hem till hojen och snön. Hemma kör jag en 426:a med Michelin AC10 på, är ju hur kul som helst!!!
 

Robfahl

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2005
Ort
Down Under
Hoj
-05 Husa FS650s -93 Kawasaki KLX650 motarded (sold)
Bjarn skrev:
själv sitter man i Australien (43 grader varmt igår ). Är ju inte fy skam här men man längtar hem till hojen och snön. Hemma kör jag en 426:a med Michelin AC10 på, är ju hur kul som helst!!!

Sederja, vart e du do? Jag e i Sydney jag o de der 43 graderna holl po att ta livet av mig. Fyfan.... Till o med for varmt for att oka hoj....
 

Bjarn

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2005
Ort
sundsvall
Hoj
Aprilia rs Yamaha wr 426
Robfahl skrev:
Sederja, vart e du do? Jag e i Sydney jag o de der 43 graderna holl po att ta livet av mig. Fyfan.... Till o med for varmt for att oka hoj....

Jo, var i Sydney igår jag med. Men åkte upp till Port Maquarie idag. Såg du fyverkerierna i hamnen på nyårsafton? Om inte så missade du nått, för det var riktigt shyssta :hihi .
 

Bula Motard

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2004
Ort
Oskarshamn
Hoj
Yamaha XT 550-83:a *SÅLD* Yamaha XT 600-91:a*SÅLD* Husaberg 650fe/sm-02:a*SÅLD* Husaberg fs 650-05 *SÅLD* Husaberg fs650 2008
Monterade mina nya dubbisar idag! I helgen blir det gasa av! :)
Lägger in några foton..
 

Bifogat

  • DSCF0049Liten.JPG
    DSCF0049Liten.JPG
    60.8 KB · Visningar: 95
  • DSCF0053Liten.JPG
    DSCF0053Liten.JPG
    62.8 KB · Visningar: 111

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bor lyckligt i Bomhus
Hoj
DRZ 400S -07 nu sänkt åt Lotta, Kingquad 450 "Smutsfrutt edition"
Faan blir lite avis, men du om du behöver skruv så e det nog tunt med folk i hamen så här års :D

pw skrev:
Jag kör med A-stars tech8 fryser aldrig om fötterna!! Nån lite varmare strumpa i, typ kungens grå, så är saken biff!!
 

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
th0r skrev:
Vad har ni som kör på händerna? Efter mina 5-10 minuters lekande idag trodde jag att fingeramputation var enda lösningen. Är handtagsvärme enda möjliga lösningen?


Köp sånna där dungrejor man sätter på styret, som vissa enduroåkare har :tummenupp
 

Jockwell

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Östersund
Hoj
Yamaha FZ1 N ABS -08, Canon eos 30d
Ljunghusen skrev:
Köp sånna där dungrejor man sätter på styret, som vissa enduroåkare har :tummenupp
Du menar liknande dessa? Har hört att de ska vara grymma! Tänkte själv åka och köpa mig ett par i dag eller imorgon...

Jag undra hur ni andra gjort vid grenröret/ljuddämparen så att ni inte bränner sönder byxorna? Man vill gärna vara varmt klädd och kunna undvika det onödiga...
 

Bifogat

  • Styrmuff.jpg
    Styrmuff.jpg
    11.1 KB · Visningar: 67

Plupp

It can never be inough lubricant...
Gick med
4 May 2004
Ort
Östersund
Hoj
Husa 650 -08, Ducati hypermotard 1100
Jockwell skrev:
Du menar liknande dessa? Har hört att de ska vara grymma! Tänkte själv åka och köpa mig ett par i dag eller imorgon...

Körde själv me sånna i helgen i runt 12 graders skyla me dom tunnaste crosshandskar du kan tänka dig å man var ändå varm om händerna... Funkar hur bra som helst å jag har inga handtagsvärmare på heller....

Jag undra hur ni andra gjort vid grenröret/ljuddämparen så att ni inte bränner sönder byxorna? Man vill gärna vara varmt klädd och kunna undvika det onödiga...

Åk på lightis å köp riktigt avgasbandage å linda in systemet med. Gjorde jag på gammla husan å efter d så fick ja behålla kläderna hela...
 

Jockwell

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Östersund
Hoj
Yamaha FZ1 N ABS -08, Canon eos 30d
Plupp skrev:
Åk på lightis å köp riktigt avgasbandage å linda in systemet med. Gjorde jag på gammla husan å efter d så fick ja behålla kläderna hela...
Danke! Ska göra det. Körde du något förra helgen? Tänkte ta mig ut i helg om vädret tillåter det. är ledig fre-sön... Sugen på att hänga med?
 

pw

new ride
Gick med
26 Aug 2004
Ort
Gavle
Hoj
1.3 0.75 0.45
Heda skrev:
Faan blir lite avis, men du om du behöver skruv så e det nog tunt med folk i hamen så här års :D

Jag var förbi där ett par dar efter jul, men döm om min förvåning :rolleyes: det var ingen där, inte för att det behövde tejpas, loctite lite här å där numer :tummenupp

Kan förstå att ni håller er undan såhär års, det såg bra bistert ut där.. :D :D
 

Plupp

It can never be inough lubricant...
Gick med
4 May 2004
Ort
Östersund
Hoj
Husa 650 -08, Ducati hypermotard 1100
Jockwell skrev:
Danke! Ska göra det. Körde du något förra helgen? Tänkte ta mig ut i helg om vädret tillåter det. är ledig fre-sön... Sugen på att hänga med?

Jo ja skrev d i samma inlägg men d hamna som lixom i va du hade skrivi??? E ju kass på å svara på inlägg. Jo jag var ut å körde på isen i åsarna i runt 12 gradig skyla å ja hade skittunna cross handskar bara på mig. Så överdragen som ja inhandla på expo verkar funka sjukt bra...

Kan tänka mig å åke till helgen men vill som hitta nån upplogad bana lr så. Har inte hjunni ändra fjädringen än å så hård som den e kommer man inte bli långvarig på skoterled... :/
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top