Åkning i Göteborg. Söndagen den 6:e Juli.

Ludde

#85 - TokStrokeRacing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CRF450 SM o MX
DumDum skrev:
Det var Hållundan som gick ikull :( Faan.

Fick en klump i magen och känner mig lite skyldig eftersom det var jag som åkte först. Det är så svårt att veta viket tempo som man ska hålla för att det ska passa alla någotsånär. Det som går fort för den ene är sakta för den andre och vi hade sagt att det skulle gå i ett lite lagom tempo just för att dom som inte har så mycket erfarenhet skulle kunna vara med på någolunda lika villkor.

Om det blir någon mer tur så ska jag sätta mig någonstans i mitten och agera lite bromskloss för att kanske hålla ner tempot lite för newbiesarna. Då kan de som vill vråla iväg på rakorna göra det så kan vi andra toura lite lugnare. Men ni får se till att flytta på er när det svänger så vi inte kör över er! ;)

Nu gick det som tur var ganska bra i alla fall, misstänkt brutet nyckelben och lite chockad.

Åfan.... :( Synd när en fin tur ska sluta så.... :( Men å andra sidan, bra att det inte gick värre för hållundan.... Krya på dig hållundan!!!!! :hej ... Var gick han i diket??? Och var körde ni??

HA DE GÔTT

Mookie

Har katt.
Gick med
7 Apr 2003
Hoj
VTR1000 firestorm, Svart edition. SRZ660, mookie edition. Kinesisk minimoto, skitkul edition.
Ludde skrev:
Åfan.... :( Synd när en fin tur ska sluta så.... :( Men å andra sidan, bra att det inte gick värre för hållundan.... Krya på dig hållundan!!!!! :hej ... Var gick han i diket??? Och var körde ni??

HA DE GÔTT

Mellan bollebyggd och allingsås. Vi vände sedan och körde tillbaka till Gbg.

Thundercat

Ringmärkt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En svart.
DumDum skrev:
Det var Hållundan som gick ikull :( Faan.

Fick en klump i magen och känner mig lite skyldig eftersom det var jag som åkte först. Det är så svårt att veta viket tempo som man ska hålla för att det ska passa alla någotsånär. Det som går fort för den ene är sakta för den andre och vi hade sagt att det skulle gå i ett lite lagom tempo just för att dom som inte har så mycket erfarenhet skulle kunna vara med på någolunda lika villkor.

Om det blir någon mer tur så ska jag sätta mig någonstans i mitten och agera lite bromskloss för att kanske hålla ner tempot lite för newbiesarna. Då kan de som vill vråla iväg på rakorna göra det så kan vi andra toura lite lugnare. Men ni får se till att flytta på er när det svänger så vi inte kör över er! ;)

Nu gick det som tur var ganska bra i alla fall, misstänkt brutet nyckelben och lite chockad.

Man kan väl inte lasta de som ligger först för olyckan bara för att tempot är högt. Det är ju upp till var och en att köra efter sin egen förmåga. Vi stannar ju så fort vi svänger in på en ny väg för att samla upp alla, bara för att alla ska kunna köra i ett tempo som passar just dem.

Krya på dig hållundan! :hej

Mcbrud

Guest
Kul att höra att några från sporthoj åker hemma vid mig... ska hålla utkik efter er.. :tummenupp
Ser ni en blond tjej med krulligt hår och längtande blick så... C'est moi!! vinka... :D

Mookie

Har katt.
Gick med
7 Apr 2003
Hoj
VTR1000 firestorm, Svart edition. SRZ660, mookie edition. Kinesisk minimoto, skitkul edition.
Mcbrud skrev:
Kul att höra att några från sporthoj åker hemma vid mig... ska hålla utkik efter er.. :tummenupp
Ser ni en blond tjej med krulligt hår och längtande blick så... C'est moi!! vinka... :D

Vinka själv, utmed vilken väg bor du? Har du något att göra med han som anföll sergeant med en kratta häromdagen? :crash

fluppen

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha YZF R1
Jaha...så har man tampat sig upp till götet och så hade ni alla dragit från götaplatsen.... vi var där 16:30 ca pga att vi inte hitta...

tack för en fin åktur Ravis och ni andra.... :tummenupp

Bilder kommer imorrn :hej

Thundercat

Ringmärkt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En svart.
fluppen skrev:
Jaha...så har man tampat sig upp till götet och så hade ni alla dragit från götaplatsen.... vi var där 16:30 ca pga att vi inte hitta...

tack för en fin åktur Ravis och ni andra.... :tummenupp

Bilder kommer imorrn :hej

Jag ringde dig kl 16.20 men då var det ingen som svarade.... då stod vi fortfarande kvar på Götaplatsen...

fluppen

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha YZF R1
Thundercat skrev:
Jag ringde dig kl 16.20 men då var det ingen som svarade.... då stod vi fortfarande kvar på Götaplatsen...

Nej ?? jag kände det skakade till i fickan då..men då var vi så nära så att jag brydde mig inte om det... fan...det var synd, jaja...det kommer fler tillfällen :tummenupp

Var ni många ??

Mcbrud

Guest
DumDum skrev:
Vinka själv, utmed vilken väg bor du? Har du något att göra med han som anföll sergeant med en kratta häromdagen? :crash

Kratta? har inte ens hört talas om det? Berätta...
Jag bor i kareby... om man svänger upp vid diseröd (som tidigare nämdes) och fortsätter vgen lite... ute i buschen! :p

Mookie

Har katt.
Gick med
7 Apr 2003
Hoj
fluppen skrev:
Nej ?? jag kände det skakade till i fickan då..men då var vi så nära så att jag brydde mig inte om det... fan...det var synd, jaja...det kommer fler tillfällen :tummenupp

Var ni många ??

20 hojar. Synd att vi missade er :( Hoppas att vi får se er vid ett annat tillfälle. :tummenupp

Mookie

Har katt.
Gick med
7 Apr 2003
Hoj
Mcbrud skrev:
Kratta? har inte ens hört talas om det? Berätta...
Jag bor i kareby... om man svänger upp vid diseröd (som tidigare nämdes) och fortsätter vgen lite... ute i buschen! :p

Hehe, jag tror att serg får referera om sina äventyr själv. Blir bättre så.
Får hålla utkik efter en blondin som står och vinkar vid vägen nästa gång vi susar runt i dina trakter. :)

Mookie

Har katt.
Gick med
7 Apr 2003
Hoj
Thundercat skrev:
DumDum: Vart tog ni vägen på tillbakavägen, efter stoppet vid shell? Svängde ni vänster vid sjön?

Nix. Vi körde rakt där och upp mot partille. Sedan så hängde jag och sergeanten på en herre på en Err-ett eller om det möjligen var en Err-sex som såg ut att veta vart han skulle. Han skulle i alla fall inte samma väg som alla andra utan han ledde oss ut på E20 och vinkade god natt vid avfarten tilll gamlestaden och svängde av.
Sergreanten och tog en burgare på B-K i Frölunda, sedan så åkte jag hem och serg körde ut och tog en liten till tur. Själv så ska jag jobba klockan 04:30 inatt så jag kunde inte följa utan fick åka hem så nu är det sovdags. :(

Thundercat

Ringmärkt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En svart.
DumDum skrev:
Nix. Vi körde rakt där och upp mot partille. Sedan så hängde jag och sergeanten på en herre på en Err-ett eller om det möjligen var en Err-sex som såg ut att veta vart han skulle. Han skulle i alla fall inte samma väg som alla andra utan han ledde oss ut på E20 och vinkade god natt vid avfarten tilll gamlestaden och svängde av.
Sergreanten och tog en burgare på B-K i Frölunda, sedan så åkte jag hem och serg körde ut och tog en liten till tur. Själv så ska jag jobba klockan 04:30 inatt så jag kunde inte följa utan fick åka hem så nu är det sovdags. :(

Vi körde också rakt fram där och sen körde vi mot utby och över bergsjön till hjällbo. Vi väntade ett bra tag på er vid utby... försökte ringa sergeanten och skickade sms.... men men... vi käkade bara sen åkte vi hem så ni missade inget speciellt...

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Tack för en fin åktur allihop. Kul att träffa nytt folk att åka med. Synd bara med avåkningen, den där kurvan är lurig. Jag har kört den vägen många gånger och har själv haft ett riktigt släpp där.

Hoppas vi ses fler gånger :rock

// fogerty

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM