Åkning i Helsingborg

TaRvId

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2007
Ort
Billesholm
Hoj
Thunderace -97 och Suzuki Freewind
Jag hänger gärna på på lördag!! Behöver ut och få några mil i kroppen då jag är ovan att köra sporthoj.
 

kN_KY

Rock on!
Gick med
24 Jul 2006
Ort
Örkelljunga
Hoj
Yamaha YZF250
Jag undrar bara vart alla hoj-åkare befinner sig en kväll/eftermidda som denna?! Va precis och drog en repa genom Helsingborg och förutom några glidare och andra gubb-åk så mötte jag nästan ingen!!! Dåligt. Jag brännde förbi en CBR i Glusmlöv först - men han hängde inte på. Sen när jag kom in till Råå så i en korsning där jag körde rakt fram kom den en svart KTM 640 från höger. Tänkte "nu blir det åka av"....men icke! Han hängde inte på han heller...öhh! Besviken!! Sen genom övriga Hbg så va där inte en kotte och längs Strandvägen så va det ju dött som i graven!!
 

TaRvId

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2007
Ort
Billesholm
Hoj
Thunderace -97 och Suzuki Freewind
Jag körde en liknande runda igår med liknande resultat. Det kliar som fan i gasarnäven idag, men har man barn så har man :)
Kanske blir en runda på lördag?!?!?
 

kN_KY

Rock on!
Gick med
24 Jul 2006
Ort
Örkelljunga
Hoj
Yamaha YZF250
Jag körde en liknande runda igår med liknande resultat. Det kliar som fan i gasarnäven idag, men har man barn så har man :)
Kanske blir en runda på lördag?!?!?

Starta upp den "moderna barnvakten" istället! Dra igång en movie med Nalle Puh eller nått så sitter barnen klistrade och du kan ut och köra hoj! :tummenupp
 

TaRvId

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2007
Ort
Billesholm
Hoj
Thunderace -97 och Suzuki Freewind
Hahahaha. Det hade jag gjort, om det inte inneburit att jag dragit deras mammas vrede över mig :)
 

kN_KY

Rock on!
Gick med
24 Jul 2006
Ort
Örkelljunga
Hoj
Yamaha YZF250
Hahahaha. Det hade jag gjort, om det inte inneburit att jag dragit deras mammas vrede över mig :)

Usch då...jaa en "mammas vrede" vill han inte ha över sig. Så det e kanske bäst att stanna hemme i ditt fall. Men vi ser hur det blir på lördag - om jag inte e allt för bakis så e jag lätt med på att bööörna en runda! :tuttar
 

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Ort
Lund
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Var hade ni tänkt köra...? Det är ju en bit till Hbg för mej, men att köra är alltid skoj.! :)
 

ET

Ny medlem
Gick med
30 Mar 2007
Ort
Rotebro
Hoj
KTM 690 SMC-R 2013
är sugen på att hänga med ut och gasa. ska ni ut och köra nått i helgen?
 

kN_KY

Rock on!
Gick med
24 Jul 2006
Ort
Örkelljunga
Hoj
Yamaha YZF250
är sugen på att hänga med ut och gasa. ska ni ut och köra nått i helgen?

Det blir väl troligtvis någon form av gas i helgen skulle jag tro. Jag väntar, troligtvis som många andra, på att "någon" ska ta tag i det hela och bestämma tid, plats och runda. Men jag liksom alla andra trivs ju inte riktigt i reseledare-positionen utan vill hellre ligga bak i fältet och klaga på gubben som kör längst fram på vad sakta han kör eller vad det e för tråkiga vägar han tar oss ut på.
Men trots detta så skulle jag väl kunna va denna "någon" som tar på mig ansvaret att köra först, om ingen annan promt vill dvs.

Men jag har iaf en fin runda som går (utgångspunkt HBG) upp till Ängelholm - Båstad - Våxtorp - Rösjöholm - Bassholma - Klippan - Ljungbyhed - Stenestad - Billesholm och sen hem igen. Den skulle vi kunna ta om någon e sugen, så kan man ta en paus och käka glass/kaffe någonstans på vägen. I denna runda inkluderar dock en liten sträcka med grusväg, men ni e väl inga kärringar här utan att ni kan köra grusvög oxå?! Körde där fax för någon dag sedan och det e en fin grusväg.

Så om det e fler som e sugna på denna rundan med mej så kan vi kanske träffas vid Mc Donalds på Statena i Helsingborg, vid 12 tiden kanske?!
Har ni andra tips/idéer/synpunkter så e ni hjärtligt välkomna att dela med mer med dom. Jag försöker som sagt bara få fart på det hela så det blir nått gas.

______
kN_KY
 

TaRvId

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2007
Ort
Billesholm
Hoj
Thunderace -97 och Suzuki Freewind
Någon som har en tid, plats och resmål?!?! Är som sagt rätt ny i området och med begränsad erfarenhet av just sporthoj :)

LÅter som en finfin runda!!! Med en viss brasklapp som jag kommer att veta redan ikväll så kommer jag dit till 12!!!
Brasklappen består av att lillebror köpt en R1 som han kanske kommer ner med från göteborg, och då blir det träff med honom istället.

LÅter som en finfin runda!!! Med en viss brasklapp som jag kommer att veta redan ikväll så kommer jag dit till 12!!!
Brasklappen består av att lillebror köpt en R1 som han kanske kommer ner med från göteborg, och då blir det träff med honom istället.
 
Last edited:

kN_KY

Rock on!
Gick med
24 Jul 2006
Ort
Örkelljunga
Hoj
Yamaha YZF250
Någon som har en tid, plats och resmål?!?! Är som sagt rätt ny i området och med begränsad erfarenhet av just sporthoj :)

LÅter som en finfin runda!!! Med en viss brasklapp som jag kommer att veta redan ikväll så kommer jag dit till 12!!!
Brasklappen består av att lillebror köpt en R1 som han kanske kommer ner med från göteborg, och då blir det träff med honom istället.

Jag väntar här ikväll på svar ang. mitt förslag. Jag kommer vänta där inne imorn kl 11.45 om inget annat bestäms här ikväll. Kl 12.05 pronto så dra jag/vi som e där.
Pease out!
 

Fonzi

HYPER
Gick med
15 Jul 2006
Ort
Bjuv
Hoj
Ducati 748S
åkning hbg

Hur många är det här inne som bor i eller runt Helsingborg?


Det hade iaf varit roligt om vi hade kunnat dra ihop en bra gäng och köra en lite runda någon gång.

Hör av er till mig eller här inne på forumet om ni ärungan[/Q låter trevligt hänger gärna på hojta till när det är dags
 

RC

-
Gick med
10 Dec 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
-
Jag hänger gärna med ut och gasar:tummenupp , har hojen på verkstad nu bara...
Men om någon vecka får jag väl den (lämnade för 2 veckor sen):mad:
 

kN_KY

Rock on!
Gick med
24 Jul 2006
Ort
Örkelljunga
Hoj
Yamaha YZF250
Blir spännande och se ifall det kommer några som e med på min runda imorn, eller om det bara e mycket snack och lite hockey i denna tråden :tungan
Som sagt, 12.00 på McD Statena - HBG imorgon!
 

TaRvId

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2007
Ort
Billesholm
Hoj
Thunderace -97 och Suzuki Freewind
Jag ska åka till falkenberg och träffa bror och hans kompis för en runda på nya vägar, men nästa gång kan inget annat än jobb, sambon, åska......och ilskna gnuer stoppa mig :)
 

Bob-Hbg

Mannen,myten,legenden
Gick med
5 Apr 2006
Ort
Gissa...
Hoj
cbr 929 -00
Blir spännande och se ifall det kommer några som e med på min runda imorn, eller om det bara e mycket snack och lite hockey i denna tråden :tungan
Som sagt, 12.00 på McD Statena - HBG imorgon!

Tja,hänger gärna med å kör men grusvägar är TABU för min del...
På söndag tänkte jag ut å gazza lite iallafall,e det nån som e på då så hojta till.
 

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Ort
Lund
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Blir spännande och se ifall det kommer några som e med på min runda imorn, eller om det bara e mycket snack och lite hockey i denna tråden :tungan
Som sagt, 12.00 på McD Statena - HBG imorgon!

Det dök upp en kompis till mej ikväll som ska nanna här, inte s schysst och lämna honom i morgon.. så Jag får nog hålla mej hemma.. Grusvägstrecking är inte så ball såvida man inte har motard heller...! ;)
 

kN_KY

Rock on!
Gick med
24 Jul 2006
Ort
Örkelljunga
Hoj
Yamaha YZF250
Jaa det va en schysst runda vi fick kört i Lördags. Dessvärre va vi endast två vilsna själar som va ute. Men det blev många mil på fin-fina små, vägar utan grus - så ni missade verkligen något.
Tack så mkt Masonit för trevligt sällskap, vi cs säket igen ute på vägarna!

______
kN_KY
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top