Åkning Stockholm Söndag 20 April (Påskdagen)

Mike

Suzukifanatiker?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
#Gixxer 1K-05 #Katana original No 95 -82, #GSX-R1100 original -87, #GSX-R750R No 102 original -89*såld*
Ajdå....allt det där eländet måste ha hänt när ni lämnade käkstället??
Ingen som slog sig allvarligt hoppas jag?

Förövrigt så måste jag tacka för en lyckad dag med bra vägval..några vägar kände man igen, andra inte..
Var tvungen att avbryta efter lunchen då svärmorsan hade kokat ihop påskmidda..

Lasker

Member Of PotatoesMc
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha YZF-R1
Mike skrev:
Ajdå....allt det där eländet måste ha hänt när ni lämnade käkstället??
Ingen som slog sig allvarligt hoppas jag?

Förövrigt så måste jag tacka för en lyckad dag med bra vägval..några vägar kände man igen, andra inte..
Var tvungen att avbryta efter lunchen då svärmorsan hade kokat ihop påskmidda..

jasså du va ute o gasa trots allt.
Calle o ja o angan tog en egen tur på 17 mil
Blev så sent för jag meckade båt till 13.00

:squid

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
Tack själv till alla som hängde med! Om jag inte räknat fel så var det 33 hojar vid avfärd! Kul!

Puh, en smula slut, tur och retur Årsta blev det närmare 35 mil idag. Kanske lite väl långt så här i början av säsongen, men det var SÅ skönt vara ute på vägarna igen, så åtminstone jag, och även andra, ville bara ha mer! Men det tär på koncentrationen att köra, och missar man dricka massor av vatten slutar hjärnan fungera, och är antagligen värre med långturer på våren om man har färre säsonger än jag i kroppen. Har lärt mig en läxa i att det får bli kortare turer på våren...

Som det nämnts så blev det tyvärr, tyvärr, tyvärr, inte olycksfritt, kanontråkigt tycker jag :( En R1 gled av Hargshamnsvägen (jättesmal superkul) i några få km/h och fick några få små plastskador. (Sedan passerade vi en ny-inträffad olycka som inte hade med vår runda att göra, 2 bröder varav den ena gått av och ut på en åker, enligt uppgift från Polisen som sedan kom till "vår" olycka så var skadorna två bruta underarmar, trist. Han hade alltså INTE krockat med bilen som stod vid olycksplatsen)

Blackbirden på åkerna var värre, en hel del plast och (hoppas jag) "bara" en hjärnskakning. Samt på slutet, vid Kårsta, en R1 som la sig lite lätt i en korsning, tror det var pga grus. Helt klart tråkigt när sådant händer, hade annars lagt ikväll mig med ett jättesmajl, nu får det sträcka sig till ett lätt leende. (Dom 3 tidigare rundorna jag hållt i gick smärtfritt, så jag trodde väl att det var lugnt, får kanske sänka tempot lite?)

I övrigt så hade jag kanontrevligt, superkul få träffa ännu fler forumfolk IRL, kul och trevliga var alla jag babblade med!

Ska ta mig an bilderna snart....

/B

noname

NoName223
Gick med
20 Apr 2003
Hoj
98 Kawa Ninja 900
Tack för en kanon dag. Det var jag som smakade lite assfallt på slutet av dan. Gick bra förutom ett blått knä. Fick mc`n över mig.

/B [/B][/QUOTE]

Ghost

B.C.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husa 501 -02, SD R -10
noname skrev:
Tack för en kanon dag. Det var jag som smakade lite assfallt på slutet av dan. Gick bra förutom ett blått knä. Fick mc`n över mig.

Skönt att höra att det gick bra. Det såg lite otäckt ut att lägga omkull hojen mitt framför en bil. :skrämd
Satt på första parkett när Blackbirden åkte ut på åkern så nu har jag fått min dos av olyckor på ett tag.

Stockel

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2003
Hoj
CBR954
Stort tack till Benkar och de andra som roddade dagens tur. Underbara vägar, trevligt folk och fantastisk körning. Detta var första gången jag träffade sporthoj-folk men knappast den sista.

Trist med olyckorna. Hoppas verkligen att killen på åkern klarade sig bra.

Van Zan

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Liten röd sak
Tack allihopa för en kanontur. Trevligt folk och superba vägar. Märks att du varit ute & letat krokvägar tidigare Benkar.

Tyvärr så blev det ju lite svinn på vägen men inget allvarligare hoppas jag (nån som hört om blackbird föraren?).

Kom i alla fall en bra bit närmare 100 mila servicen och det med däcken något mer slitna på sidorna än på mitten! :D Mer sånt, jag är på direkt :tummenupp

//Van Zan (han som kör in touringmoppen)

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Jag åkte också hemåt efter Alunda. Jag kom inte särskilt långt innan svarta faran började gå på en cylinder. Och har man bara två av dem, så är förlust av en ett stort problem. Hojen toppade 107 km/h i nerförsbackarna, så det tog en god stund att ta sig hem. Jag har aldrig hållit fullt så länge förut, dock.

Ninja-Lisa

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult trampcykel och v-twin.
Mattias skrev:
Jag åkte också hemåt efter Alunda. Jag kom inte särskilt långt innan svarta faran började gå på en cylinder. Och har man bara två av dem, så är förlust av en ett stort problem. Hojen toppade 107 km/h i nerförsbackarna, så det tog en god stund att ta sig hem. Jag har aldrig hållit fullt så länge förut, dock.

:eek: :eek: :eek:

FÖRTAL!! den går aldrig sönder! detdär är inte sant, ta tillbaka!

Freddo

Såldes för att betala studier på Hawaii
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
Såldes för att betala studier på Hawaii
Man får väl tacka för ett trevligt arrangemang (rättstavat?). Trevligt tempo, vore kul att veta om det är ett tempo som är mycket lägre än vad ni brukar hålla. Detta pga att jag inte hade några problem att hänga med på kurviga partier men när det sedan gick rakt fram var det lite värre men ingen större fara. Som nämnts i tidigare inlägg så var det trevliga människor och det vore kul att hänga på fler ggr även om man inte har sporthoj än (dock är detta planerat för denna säsong).

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Freddo skrev:
Man får väl tacka för ett trevligt arrangemang (rättstavat?). Trevligt tempo, vore kul att veta om det är ett tempo som är mycket lägre än vad ni brukar hålla.

Tack! :)

Finns nog inget generellt Sporthoj.Com-hojrunda-tempo att referera till, hänger på vilken turledare det är, men vad det gäller dom rundor ihopdragna via forumet jag hållt i, så är det ungefär det här temport som gällt, och vågar jag mig på ett nytt försök så blir det nog i liknande tempo!

/B

chox

Jazztobak
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MT-01
Jag är den beryktade Blackbirdföraren...

Nåt i den här stilen var det väl: raksträcka - fullgas - hård broms - minneslucka - "amen schyssta doktorn, klipp inte upp min jacka!"- röntgen & datortomografi på Norrtälje sjukhus.

Har nu fet huvudvärk och lite ont i högerfoten, men doktorn har lovat att det ska bli värre imorgon. Värst är den ekonomiska ångesten över sprucken plast, men det lät som att det bara var trasig plast (?). Ingen som tog en bild av den som kan lägga upp den här?

Ni som var där: Tack.

//Christopher

smilee

Tillbaka igen
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX R 750 -87
Brist på Koncentration

Jag vill stämma in i lovsången till Benkar angående dagen. Jag hoppas att du inte tvekar att agera ledare fler gånger. Jag ser redan fram emot nästa runda. Jag var ju den som gjorde den första vurpan och för dom som är intresserade gick det till ungefär så här:

Vägen hette Hargshamnsvägen och ligger någonstans i trakten av Hallstavik och Älmsta. Det var en extremt kurvig och smal väg som gick upp och ner som en berg och dalbana. Jag hade vinkat förbi dom som ville hålla ett högre tempo enligt våra regler för körning i grupp samt sunt förnuft. Jag fes sedan på i maklig takt.

I utgången av en vänsterkurva tappar jag koncentrationen för ett ögonblick och kommer för långt ut till höger där det ligger en grussträng. Greppet försvinner och jag landar i diket. Det slår tvärstopp och jag gör en volt över styret och landar ett par meter bort. Hastigheten uppskattar jag till ca 40-50 km/h. Diket var ca 1/2 meter djup så hojen stod helt upprätt med ena sidan vilandes mot dikeskanten. Jag fick hjälp att putta upp hojen på vägen av andra hojåkare sedan var det bara att borsta av gruset och köra vidare.

Jag vill passa på att tacka alla som hjälpte mig och som kom med vänliga ord efteråt. :bow

Ser som sagt fram emot nästa runda Benkar, och jag kan ta sista platsen i kön som uppfångare då :tummenupp

smilee

Tillbaka igen
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX R 750 -87
Skönt att det gick så pass bra iaf, vi var oroliga för dig. Jag såg en spricka på hojen ca en decimeter på höger sida fram och skrapmärken. I övrigt verkade det som den hade klarat sig hyffsat. Den kördes därifrån för egen maskin. Krya på dig nu.

chox skrev:

Nåt i den här stilen var det väl: raksträcka - fullgas - hård broms - minneslucka - "amen schyssta doktorn, klipp inte upp min jacka!"- röntgen & datortomografi på Norrtälje sjukhus.

Har nu fet huvudvärk och lite ont i högerfoten, men doktorn har lovat att det ska bli värre imorgon. Värst är den ekonomiska ångesten över sprucken plast, men det lät som att det bara var trasig plast (?). Ingen som tog en bild av den som kan lägga upp den här?

//Christopher

Fredda66

.::[Biatch]::.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Brumm brumm
chox skrev:

//Christopher

Du hade lite dåligt minne när du låg där på åkern, du frågade ungefär 15 gånger hur det hade gått med hojen ;)
Hur som haver, jag frågade faktiskt dig om du ville ha lite bilder på incidenten och det ville du så jag har tagit en bunt. Säg till om du inte vill ha dem publicerade isådanafall kan jag bara eposta dem till dig. Skicka mig ett PM om hur du vill ha dem och hurvida du vill att jag ska publicerar dem eller inte. Jag gör inget förens du har hört av dig hur som helst.

Annars måste jag tacka Benkar för ännu en trevlig tur! Klockren fördledare måste jag säga! Perfekt tempo, aningens trist med alla avkörningar 4st! Men men, nånstans vet man ju att risken alltid finns där, mycket små faktorer som spelar in. *tänker på katten som luktade på någons framhjul precis framför mig*.

Bilder har jag en hel del av, skall fixa bort lite regnr och annat som inte hör till. Skall försöka publicera dem i morrn. Kul att träffa alla trevliga människor igen. Man börjar ju sakterliga känna igen en del ansikten! Var lite få sporthoj.com tröjor i omkrets idag dock. Kanske bra med tanke på farbror blå som tycktes ha stora ögon när dem var och undersökte olycksplatsen.

Ser fram emot nästa tur.

//Fredda ;)

Ghost

B.C.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husa 501 -02, SD R -10
chox skrev:

//Christopher

Skönt & höra att det gick bra. :tummenupp
Tror dock inte att du bromsade för hårt om det inte vore för att du prickade den "svarta" (svettiga) asfalten som var/är snorhal.
Jag bromsade ungefär lika hårt men hade inte exakt samma spår & klarade mig utan låsning & efterföljande vobbel.

Vill du veta mer, skicka ett pm så berättar jag mer. (jag låg precis bakom när det hände)

Ken Keniff

Skrapar trisslotter
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Den brann upp för länge sen och nån ny blev det inte
Re: Brist på Koncentration

smilee skrev:
Jag vill stämma in i lovsången till Benkar angående dagen. Jag hoppas att du inte tvekar att agera ledare fler gånger. Jag ser redan fram emot nästa runda. Jag var ju den som gjorde den första vurpan och för dom som är intresserade gick det till ungefär så här:

Vägen hette Hargshamnsvägen och ligger någonstans i trakten av Hallstavik och Älmsta. Det var en extremt kurvig och smal väg som gick upp och ner som en berg och dalbana. Jag hade vinkat förbi dom som ville hålla ett högre tempo enligt våra regler för körning i grupp samt sunt förnuft. Jag fes sedan på i maklig takt.

I utgången av en vänsterkurva tappar jag koncentrationen för ett ögonblick och kommer för långt ut till höger där det ligger en grussträng. Greppet försvinner och jag landar i diket. Det slår tvärstopp och jag gör en volt över styret och landar ett par meter bort. Hastigheten uppskattar jag till ca 40-50 km/h. Diket var ca 1/2 meter djup så hojen stod helt upprätt med ena sidan vilandes mot dikeskanten. Jag fick hjälp att putta upp hojen på vägen av andra hojåkare sedan var det bara att borsta av gruset och köra vidare.

Jag vill passa på att tacka alla som hjälpte mig och som kom med vänliga ord efteråt. :bow

Ser som sagt fram emot nästa runda Benkar, och jag kan ta sista platsen i kön som uppfångare då :tummenupp

Fefan Kenneth , inte göra så , när det stod att R1 gått omkull så tänkte jag att nu har det gått illa för Kenneth .Skönt att det inte slutade olyckligt för dig och dom andra som gick omkull.

Rille

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha MT10 -17
Va fan vad är det jag läser, trist att det bler flera olyckor efter jag lämnade åkturen vid Alunda.
Det var iallafall en bra turledare vi hade, hoppas att det blir fler ggr.
Krya på er

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
chox skrev:

//Christopher

Skönt höra att det är relativt OK med dig!!!

/B

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping