Tack själv till alla som hängde med! Om jag inte räknat fel så var det 33 hojar vid avfärd! Kul!
Puh, en smula slut, tur och retur Årsta blev det närmare 35 mil idag. Kanske lite väl långt så här i början av säsongen, men det var SÅ skönt vara ute på vägarna igen, så åtminstone jag, och även andra, ville bara ha mer! Men det tär på koncentrationen att köra, och missar man dricka massor av vatten slutar hjärnan fungera, och är antagligen värre med långturer på våren om man har färre säsonger än jag i kroppen. Har lärt mig en läxa i att det får bli kortare turer på våren...
Som det nämnts så blev det tyvärr, tyvärr, tyvärr, inte olycksfritt, kanontråkigt tycker jag
En R1 gled av Hargshamnsvägen (jättesmal superkul) i några få km/h och fick några få små plastskador. (Sedan passerade vi en ny-inträffad olycka som inte hade med vår runda att göra, 2 bröder varav den ena gått av och ut på en åker, enligt uppgift från Polisen som sedan kom till "vår" olycka så var skadorna två bruta underarmar, trist. Han hade alltså INTE krockat med bilen som stod vid olycksplatsen)
Blackbirden på åkerna var värre, en hel del plast och (hoppas jag) "bara" en hjärnskakning. Samt på slutet, vid Kårsta, en R1 som la sig lite lätt i en korsning, tror det var pga grus. Helt klart tråkigt när sådant händer, hade annars lagt ikväll mig med ett jättesmajl, nu får det sträcka sig till ett lätt leende. (Dom 3 tidigare rundorna jag hållt i gick smärtfritt, så jag trodde väl att det var lugnt, får kanske sänka tempot lite?)
I övrigt så hade jag kanontrevligt, superkul få träffa ännu fler forumfolk IRL, kul och trevliga var alla jag babblade med!
Ska ta mig an bilderna snart....
/B