Att fråga hur stor risken är..
...är som att fråga hur långt ett snöre är..
Risken är att du kör IjäL dig dIrÄcKT!!!11
Ja det är två 18 åringar i Minneslunden som dog på det viset som jag kommer på spontant. Dog första sommaren på avstrypta hojar. Men det finns säkert fler. Råkade bara känna dessa.
Jag förstår inte varför folk ens tar A begränsad om dom endå kommer köra en hoj inte inte går under den kategorin varför inte bara köra utan kort för det är precis samma sak. De blir olovlig körning i båda fallen.
Jag förstår inte varför folk ens tar A begränsad om dom endå kommer köra en hoj inte inte går under den kategorin varför inte bara köra utan kort för det är precis samma sak. De blir olovlig körning i båda fallen.
det beror väl på om du har a begränsad så har du ändå ett körkort att visa upp än om du inte har det, och sen så måste de ju då kunna bevisa att hojjen är ostrypt
Att visa upp ett a-begränsad och framföra tung motorcykel är lika mycket värt som att visa upp patientplåten.
Vill dom "bevisa" för dig att hojen är ostrypt så är det inte så svårt.
Kör man med A1 kort och det står xxx 600 på hojen så fattar vilken polis utan mc-intresse som helst att det inte stämmer.
Med ett A-begränsad kort så måste de slita fram bromsbänken de inte äger.
Så jo, det är svårt för dom.
Sen frågan om att FB utreder saken vid olycka (skade), finns det någon som råkat ut för det?
Det kostar att undersöka också.
Vilket tror DU är dyras?t Att undersöka hojen för en mc meck tar det 10 minuter att konstatera eller att ersätta en klotad hoj, försäkringspremier som inte är betalda som dem ska och eventuella andra skador vid en krock?
Har du hört talas om någon som råkat ut för det?
Ja det är två 18 åringar i Minneslunden som dog på det viset som jag kommer på spontant. Dog första sommaren på avstrypta hojar. Men det finns säkert fler. Råkade bara känna dessa.
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|