Åkturer... Skriv om gruppkörningar här.

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Jag tänkte rasta tryck o pyshojen vid 4 hugget idag.

tcg

Expensive bad habbits
Gick med
5 Feb 2008
Hoj
ZX-10R -16, Tidigare hojar: ZX-10R -15, ZX-10R -08, ZX-10R -05, ZX-10R -04 x2, ZX-9R -98

Jessan

Typisk brunett
Gick med
10 Apr 2006
Hoj
Triumph Daytona 675 SE 2008
Ni skulle åkt ner till Gbg om ni ändå åkte så tidigt. Vi blev ett 40-tal hojar som var ute ikväll. Jäklar vad mäktigt det var med så många super-/sporthojar på en gång! :yoparty

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?p=4393503#post4393503

Saknar de där Gbg-körningarna :)
Antar att folk börjar känna att det inte kommer många fler fina dagar i år så det är bäst att passa på.

Igår blev det iaf en 13-milatur genom Munkedal mot Ed sen Lerdal, Färgelanda och tillbaka till Uddevalla. Hade varit roligt att åka fler men samåkningar innan kl 18 är för tidigt för mig.

Jacobsson

Sporthojsnörd
Gick med
22 Feb 2009
Hoj
...Rsv4
Om det är bra väder på lördag tänkte ja och Gravander dra en sväng till Halden, ska kolla upp väder imorgon och vilken tid vi åker.

tcg

Expensive bad habbits
Gick med
5 Feb 2008
Hoj
ZX-10R -16, Tidigare hojar: ZX-10R -15, ZX-10R -08, ZX-10R -05, ZX-10R -04 x2, ZX-9R -98
Saknar de där Gbg-körningarna :)
Antar att folk börjar känna att det inte kommer många fler fina dagar i år så det är bäst att passa på.

Igår blev det iaf en 13-milatur genom Munkedal mot Ed sen Lerdal, Färgelanda och tillbaka till Uddevalla. Hade varit roligt att åka fler men samåkningar innan kl 18 är för tidigt för mig.

Flera jag pratade med hade avbokat allt möjligt annat när de sett på prognosen att tisdag skulle vara enda kvällen utan regn denna veckan.

Samåkningen började 18:23 i Gbg, tar ju inte många minuter till Gbg. Bara 8mil ju. :)

Den vägen du nämnde får du gärna visa någon kväll. Jag kan inte så många sköna hojvägar, hänger mest på folk eller så kör jag Orust/Stenungsund/Uddevalla.

tcg

Expensive bad habbits
Gick med
5 Feb 2008
Hoj
Låter ju perfekt! Räkna med mej.
Kanske ska förtydliga för vissa att det är statyn i Uddevalla :tungan

Hahaha, det är ett år sedan. Ingen glömmer... :) Jag bjuder på den så slipper någon mer vilsen själ köra runt på fel torg, i fel stad och fråga folk efter en staty... :huvet :D

Kan tyvärr inte ikväll, en polare anmälde mig till Thai/kickboxning mån/ons. Fick ont i knät i måndags, får jag ondare ikväll så lägger jag nog ner och kör hoj på kvällarna istället... :tungan

gixxermixxer

tvåbarnspappa numera, e ja tuff eller??
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki gsxr 1000 K7 * SÅLD*
Jag tänkte rasta tryck o pyshojen vid 4 hugget idag.
lite sent men vart åkte du/ni?? Själv blev det en stund i garaget, är det inte regn så faller cykeln i bitar:mad:
värsta HD skräpet jag har, tappar skruvar till toppkåpan o idag så märkte jag att kedjedrevet var löst!?!
Öhlinaren baktill har jag fått dra åt, gaffelbenen har jag fått efterdra ett par ggr, plus flera smågrejer, vad händer, måste jag loctita varenda liten skruv på denna cykeln?

glömde en liten sak, bakramen sprack i våras med men det gick förstås på garanti, inga skimmer över KGK suzuki, 2 dagar så satt där en ny!

Ska ge mej på en ny provtur i morrn (mellan skurarna)

Elffors

Gick med
21 Aug 2008
Hoj
lite sent men vart åkte du/ni?? Själv blev det en stund i garaget, är det inte regn så faller cykeln i bitar:mad:
värsta HD skräpet jag har, tappar skruvar till toppkåpan o idag så märkte jag att kedjedrevet var löst!?!
Öhlinaren baktill har jag fått dra åt, gaffelbenen har jag fått efterdra ett par ggr, plus flera smågrejer, vad händer, måste jag loctita varenda liten skruv på denna cykeln?

glömde en liten sak, bakramen sprack i våras med men det gick förstås på garanti, inga skimmer över KGK suzuki, 2 dagar så satt där en ny!

Ska ge mej på en ny provtur i morrn (mellan skurarna)

Kolla o m det sitter en turbo nånstan in emellan kåperna, -Ta bort den!
Den kan generera alla möjliga latjo fel.

Jag o väder fick aldrig nån kontakt så vi åkte på var sitt håll. jag drog till vargön, hunneberg,brunnered,åsaka o hem.

Last edited:

gixxermixxer

Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Kolla o m det sitter en turbo nånstan in emellan kåperna, -Ta bort den!
Den kan generera alla möjliga latjo fel.

Jag o väder fick aldrig nån kontakt så vi åkte på var sitt håll. jag drog till vargön, hunneberg,brunnered,åsaka o hem.

ska kolla det, man vet fan aldrig; );) den turen måste gått på 20 minuter med ditt vrålåk??:D btw nu blire bort till garaget o kolla över resten av högen så den håller ihop resten veckan!

Elffors

Gick med
21 Aug 2008
Hoj
ska kolla det, man vet fan aldrig; );) den turen måste gått på 20 minuter med ditt vrålåk??:D btw nu blire bort till garaget o kolla över resten av högen så den håller ihop resten veckan!

Jo, men det är mycke o hålla koll på -temp,varvtal växlar, laddtryck -Molnen, hastighet trafik, snuten, om alla pumpar o fläktar går,burnar det eller kopplingsslir? samt läckage och finns nån hemma så man kan få kaffe nånstans.

Jacobsson

Sporthojsnörd
Gick med
22 Feb 2009
Hoj
...Rsv4
Ändrade planer, blir till Halden på söndag om vädret tillåter. Blir vägen genom Mellerud, Ed och vidare. Tid och plats kommer under fredag

gixxermixxer

Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Jo, men det är mycke o hålla koll på -temp,varvtal växlar, laddtryck -Molnen, hastighet trafik, snuten, om alla pumpar o fläktar går,burnar det eller kopplingsslir? samt läckage och finns nån hemma så man kan få kaffe nånstans.

viktigaste punkten var ju kaffet, det andra är petitesser *S*

blir det nån tur i morrn? kan nästan hela dagen (inom 3-stad) blir så långt o samla ihop hojdelar annars..

Elffors

Gick med
21 Aug 2008
Hoj
viktigaste punkten var ju kaffet, det andra är petitesser *S*

blir det nån tur i morrn? kan nästan hela dagen (inom 3-stad) blir så långt o samla ihop hojdelar annars..

Det där med liten radie att samla delar i känner jag igen:D

Jag jobbar till kl3, men jag tror inte vädret skulle samarbeta. vi kan väl höras när det drar ihop sig.

EvenFlow

Ny medlem
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
-06, Yamaha R6
va snack om Halden sväng på söndag..?? blir det någon reseledare till detta evenemang måntro...??

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO