GasRasare
Ny medlem
Jo nu är det så att jag ska köra upp för mellankortet på onsdag.
Tog A1 förra året och klarade alla moment bra ombord på skolans Honda MTX 125 (offroad). Men nu har jag på allvar börjat träna lågfart med min gixxer 750.
Den är sjukt lättkörd i alla verkliga situationer jag råkat ut för, det går utmärkt att stanna eller rulla sakta ut i korsningar etc. Men nu när jag satt upp den jävulska serpentinbanan efter trafikverkets mått är det stört omöjligt att vända runt inom toleranserna utan att antingen stötta med fot eller öka på drivet ur svängen och därmed öka hastigheten över krypfart.
Så min fråga är: hur hård kan förarprövaren tänkas vara med hastigheten i vändningarna vid krypkörningen? Är det nog för att kugga mig? Detta är det enda moment jag har problem med.
Tog A1 förra året och klarade alla moment bra ombord på skolans Honda MTX 125 (offroad). Men nu har jag på allvar börjat träna lågfart med min gixxer 750.
Den är sjukt lättkörd i alla verkliga situationer jag råkat ut för, det går utmärkt att stanna eller rulla sakta ut i korsningar etc. Men nu när jag satt upp den jävulska serpentinbanan efter trafikverkets mått är det stört omöjligt att vända runt inom toleranserna utan att antingen stötta med fot eller öka på drivet ur svängen och därmed öka hastigheten över krypfart.
Så min fråga är: hur hård kan förarprövaren tänkas vara med hastigheten i vändningarna vid krypkörningen? Är det nog för att kugga mig? Detta är det enda moment jag har problem med.