Ångest över 1000cc

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
2Wheeldrive skrev:
När man skriver ej bankörd på sin annons så finns det en anledning.
Risken att den har varit krachad är 10 ggr större, Att använda kopplingen på bana är det inte tal om heller. Nog för att grejorna håller för bankörning, Hojarna är ju byggda för det! Men kom inte och påstå att en hoj som har gått på bana i 500 mil mår lika bra som en hoj som har gått på landsväg i 500 mil!
Hur många gathojar har gått 500 mil på bana. Om du är lite nogrann ser du om en hoj varit krashad. Hellre köpa en välskött hoj som körts mycket på bana än en Donkenposerad hoj som uiiilats med och sköts slarvigt mellan Big-Mac tuggorna. (Visst är det härligt med fördomar. :D)
 

Coola Ola

Guest
2Wheeldrive skrev:
När man skriver ej bankörd på sin annons så finns det en anledning.
Risken att den har varit krashad är 10 ggr större, Att använda kopplingen på bana är det inte tal om heller. Nog för att grejorna håller för bankörning, Hojarna är ju byggda för det! Men kom inte och påstå att en hoj som har gått på bana i 500 mil mår lika bra som en hoj som har gått på landsväg i 500 mil!

Om personen som har kört de 500 landsvägsmilen har kört mycket bakhjul, stoppies etc skulle jag alla gånger ta den bankörda. Men det säger egentligen ingenting att skriva ej bankörd, en bankörd hoj kan vara hur fin som helst medans en annan är ett riktigt ras likväl som en hoj som inte gått en meter på bana kan vara kanonfin medans nästa ej bankörda hoj kan vara i uselt skick.
 

2Wheeldrive

Nu kör vi!
Gick med
9 Mar 2005
Ort
Avesta
Hoj
BMW 850 GSA Triumph T100 Bonneville
Jaja! Nu spårar det här ur. Vi säger väl emot fakta... en bankörd hoj är skit bra! För att den är välskött. En icke bankörd hoj suger för att det är en idiot som äger den och inte servar eller bryr sig om den! Sen kan ju grisar flyga oxå!
 

Coola Ola

Guest
2Wheeldrive skrev:
Jaja! Nu spårar det här ur. Vi säger väl emot fakta... en bankörd hoj är skit bra! För att den är välskött. En icke bankörd hoj suger för att det är en idiot som äger den och inte servar eller bryr sig om den! Sen kan ju grisar flyga oxå!

Poängen var att en välskött hoj är ett lika bra köp oavsett om den gått bana eller ej. Du betalar ju för skicket som den är i när du köper den, inget annat.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
2Wheeldrive skrev:
Jaja! Nu spårar det här ur. Vi säger väl emot fakta... en bankörd hoj är skit bra! För att den är välskött. En icke bankörd hoj suger för att det är en idiot som äger den och inte servar eller bryr sig om den! Sen kan ju grisar flyga oxå!
Det handlar mer om ägaren och hur han skött hojen än om hojen körts på bana eller inte. Men vill du ha det som ett bra argument för att en hoj är i bra skick så gärna för mig.
 

2Wheeldrive

Nu kör vi!
Gick med
9 Mar 2005
Ort
Avesta
Hoj
BMW 850 GSA Triumph T100 Bonneville
Coola Ola skrev:
Poängen var att en välskött hoj är ett lika bra köp oavsett om den gått bana eller ej. Du betalar ju för skicket som den är i när du köper den, inget annat.
Ja och i 99% av fallen så är en icke bankörd hoj i bättre skick än en bankörd hoj! Allt är ju upp till ägaren,,, Om vi utgår ifrån att båda är lika välskötta och välservade så mår den icke bankörda hojen bättre! FAKTA och sunt förnuft!
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
2Wheeldrive skrev:
Ja och i 99% av fallen så är en icke bankörd hoj i bättre skick än en bankörd hoj! Allt är ju upp till ägaren,,, Om vi utgår ifrån att båda är lika välskötta och välservade så mår den icke bankörda hojen bättre! FAKTA och sunt förnuft!
Då säger vi så, nu när vi har FAKTA på bordet.
 

CeltaniC

They Drive, We Ride!
Gick med
21 Jun 2005
Ort
Skane
Hoj
SV650S K3 "SE"
2Wheeldrive skrev:
Ja och i 99% av fallen så är en icke bankörd hoj i bättre skick än en bankörd hoj! Allt är ju upp till ägaren,,, Om vi utgår ifrån att båda är lika välskötta och välservade så mår den icke bankörda hojen bättre! FAKTA och sunt förnuft!
Måste jag hålla med om faktiskt. /Cel
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Ni är ju helt konstiga i huvet. Så om jag kör avrostningskurser och sen ett par gånger med SMC på knutstorp och en gång på SRW i sommar så är min hoj genast i sämre skick än om jag bara kört till donken med den?

Knappast.
Bara för att den är bankörd behöver den inte vara slut nånstans.
Sjuka fördomar som asjobbiga köpare har för sig.
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
2Wheeldrive skrev:
Ja och i 99% av fallen så är en icke bankörd hoj i bättre skick än en bankörd hoj! Allt är ju upp till ägaren,,, Om vi utgår ifrån att båda är lika välskötta och välservade så mår den icke bankörda hojen bättre! FAKTA och sunt förnuft!
Du skriver som du har förstånd till. En bankörd hoj byts ofta olja, allting kollas noga innan varje rejs, allt underhålls extra väl och dessutom används inte originalkåporna som ofta ligger inpackade i plast i garaget. Som räserförare vill du inte komma till en tävling och få avbryta pga bristande underhåll, det är för dyra startavgifter för att slarva så. En fin hoj är en fin hoj, oavsett vilken asfalt den rullat på.
 

per.b79

mycket vill ha mer
Gick med
30 Oct 2003
Ort
norrtälje
Hoj
Söker billig R1a -02
D e ju ganska stor skilnad på R1 01 och 02, men jag skulle klart ta en R1a -02 för att jag tycker den käns mycket skönare att köra.. och snyggare, men smaken e ju olika så......
 

PMR

Med Sport R1:a igen.
Gick med
5 May 2003
Ort
malmö
Hoj
Påklädd R1:a
R1-02 är det självklara valet för mig. Men ärligt talat så tror jag bara att du ska gå efter hjärtat och ta den som du tycker är ballast (ej suzuki altså :hihi ) du kommer att bli nöjd med vilken som.
 

Lurch

Partiellt rupturerad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemmavid
Hoj
Suzuki GSX-R 750
Jag såg en gixxer1000 i morse och kände "Fan vilken dussinhoj det har blivit". Nån som håller med? Dessutom är det ganska fult när den guldfärgade ytbehandlingen på gaffelbenen är bortnött. Ser billigt ut. Osäker på när de övergick till den svarta ytbehandlingen?
 

Mattiaz

Värmlandspöjk
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bergen, Norge
Hoj
2017 KTM Super Adventure S
För 70 borde du väl kunna få tag på en Zx10r till nästa år? Priserna lär ju sjunka ytterligare tills dess då det ju inte direkt är ovanlig. Jag sålde min R1-02 för ca 70 men då hade den iofs 2700 mil på mätaren efter 2 säsonger.

Kan rekomendera R1an då jag hade den i 2 säsonger, inga större problem hade jag heller :tomten
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
Pelvan skrev:
..TL1000R. Grymmare än bägge R1'an och GSX1000R! Ljudet är magiskt.
Ex. http://www.blocket.se/view/5195079.htm?caller=ggl_s&l=0&c=1&city=0

Nä, knappast måste jag säga med, ljudet är förstås helt annat, men resten är inte i närheten av de båda andra egentligen, då tänker du fel.

Starkast är GSXR1000 förstås, men snygast och smidigast är R1an, att Suzuki skulle ha någon form av bättre kvalitet än Yamahan är inte alls sant heller.

Kan du inte bestämma själv vilken du ska ha så lär inte vi kunna bestämma det åt dig heller.

Var person kommer ju bara rösta på just sin hoj.
 

Pelvan

Muller.. underbara muller... #4073
Gick med
23 May 2005
Ort
Gävle
Hoj
Ducce 900SS -94
Tja,, allt är relativt. De har väl 130-135 hästar, vilket jag anser är pulver (betydligt mer pulver än min ZXR iaf :rolleyes: ). Säkerligen mindre än gsxr och r1'an - men betydligt coolare än dessa dussinhojjar.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top