Ångest över 1000cc

Tjoffe

Luspudlar
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
..
R1-02 eller nyare för insprutningens skull. Dock skulle jag nog välja Suzukin för den fina motorn och bättre körställning för lite större personer.
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
Man kan ju tänka på att man inte sitter lika bra på 01-02 modeller av suckan som 03- egentligen och så är den inte kompakt som R1an, gillar man små hojar (som ju är så de är idag) så gäller R1.
Rent prestandamässigt går R1orna (utom 04- förstås) ungefär liknade.
 

Felix

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
somewhere
Hoj
XR650R
Hade suzuki 1000 och det är en trevlig hoj, ganska stor och trygg och med bra tryck i motorn. Tror nog igen är ett dåligt val, R1:an är väl snäppet mer dussinjapan än gixxern. Du blir nog nöjd vilken hoj du än väljer, för 70 kan du välja och vraka, nästa år lär ju gixxer -04:eek:r kunna handlas för de pengarna.
 

2Wheeldrive

Nu kör vi!
Gick med
9 Mar 2005
Ort
Avesta
Hoj
BMW 850 GSA Triumph T100 Bonneville
Har kört både R1 -01 och Gixxer -02! Jag kör själv inte någon av dessa hojar. Själv är jag 188cm. Sitter skitbra på bägge, nästan bättre på R1an, Men skit i kör körställningen nu.... Suzukins motor får en att le hela tiden :yoparty Vilket vrid! Har haft en gixxer 1000 -03a :yoparty Dom rockar fett :Bugar
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Neutral skrev:
Nån mer än jag som blir irriterad när de skriver "ej bankörd" som någon merit?

Hellre Kawan för 60' än Bladen för 78' alla gånger.

tveksamt...

Rettan har förgasare fram till och med -01 det tycker Jag är bra!
saknar de gammla fuggarna som gav en helskön eldslåga vid motorbromsningar! Sen är det MYCKET bättre känsla att köra med fuggar än med sprut, de försöker fortfarande härma "förgasarkänslan" på dagens hojar.

dock är GSXR1000 -01-02 mycket mer lätt körd och kräver mindre av föraren då det går fort i kurvorna, det tycker Jag är bra + att den har bättre bromsar.

Fast mitt hjärta klappar för R1 :fyllisar
 
Last edited:

Mulles

MedLem
Gick med
8 Jun 2004
Ort
Halland / Göteborg
Hoj
F.d STK 600 åkare-numera hojlös
Teo skrev:
dock är GSXR1000 -01-02 mycket mer lätt körd och kräver mindre av föraren då det går fort i kurvorna, det tycker Jag är bra + att den har bättre bromsar.


01-02 GSXR har bättre bromsar och motor och gaffel orginal men är enligt mig trots det lite klumpigare att köra bana med än en R1 -02... !
Har alltså inte samma åsikt när det gäller klumpighet !

TL 1000 R....hahahaha...den är helt utom tävlan...jag har haft en preppad sån med konventionell bakdämpare istället för rotationsdämp plus lite motorfix...det hjälpte inte :)
Kostar alldeles för mkt tid och pengar att få den att gå bra...på bana alltså


Dessa åsikter rör sig som sagt bara om bankörning...vid gatåkning kan nog även TL:en hävda sig. Både ljud och motor är trevligt.
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
unlock26 skrev:
Norrlands körd...kör dom lugnare eller vad? för dom saltar väll inte vägarna där upp på somrarna :rolleyes:
Jag tror de kan vara jävligt hårt körda de har långa långa rakor i norrland, men korta sommrar iofs så de går väl inte så många mil som de från skåne.
 

Marcus_A

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
West
Hoj
BMW S1000RR, CRF 450R
Hmmm kommer nog inte köra så mycket bana blir mest att köra krokiga 70-vägar samt lite touring.... Vilken är minst odräglig att skjutsas på?? :)
Alltid gillat Yamma men tycker växellådan är katastrof emot Suzukin.
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
Marals76 skrev:
Hmmm kommer nog inte köra så mycket bana blir mest att köra krokiga 70-vägar samt lite touring.... Vilken är minst odräglig att skjutsas på?? :)
Alltid gillat Yamma men tycker växellådan är katastrof emot Suzukin.
R1an är värdelös att skjutsa på, riktigt dålig.

Små krokiga vägar är den bäst på, svårslagen i sin ålderskull.
 

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97
De va då ett jävla tjat om dussinhojjar. Det är möjligtvis mc-intresserade killar som vet vilka modeller som är vanligast. Är det dessa ni vill imponera på?
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
HanneZ skrev:
De va då ett jävla tjat om dussinhojjar. Det är möjligtvis mc-intresserade killar som vet vilka modeller som är vanligast. Är det dessa ni vill imponera på?
Folk ser ingen skillnad iaf.
Men "R1" på bakdelen ger ju att en del småglin blir impade.
 

MangeH

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Feb 2005
Ort
Oskarshamn
Hoj
Suzuki gsxr 1000 turbo -01, Suzuki Hayabusa -99.
Marals76 skrev:
Ska byta upp mig till en 1000cc nästa år. Det jag har tänkt köpa är en 1000cc av årsmodell 01-02.
Kikar på Yamaha och Suzuki...... provat både men det är verkligen dött lopp. Ni som haft båda vilket för respektive nackdelar kan ni komma på.
Hjälp mig stilla min ångest :tungan

Ska du köpa en hoj -01/-02 så hade jag köpt suzuki. Kanske bara för att jag själv kör en gsxr 1000-01. Men du får ju lite mera effekt i suzukin och insprutning som r1:an från -01 t.ex inte har. Det kom väl -02 men då kanske du får punga ut med mer än 70.000:-. Hur som helst tror jag inte det spelar så stor roll. Det är nog två väldigt bra cyklar och r1:an från -02 är ju jävligt snygg! Lycka till med valet!
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Mulles skrev:
01-02 GSXR har bättre bromsar och motor och gaffel orginal men är enligt mig trots det lite klumpigare att köra bana med än en R1 -02... !
Har alltså inte samma åsikt när det gäller klumpighet !


Det har inget med klumpighet att göra, rettan känns mindra, styr snabbare, mm men Jag har blivit bjuden utt till dans några gånger med rettan, gixxern känns lite flobbigare men man vt var man har den.
 

Pelvan

Muller.. underbara muller... #4073
Gick med
23 May 2005
Ort
Gävle
Hoj
Ducce 900SS -94
HanneZ skrev:
De va då ett jävla tjat om dussinhojjar. Det är möjligtvis mc-intresserade killar som vet vilka modeller som är vanligast. Är det dessa ni vill imponera på?

Njae där har du fel tror jag. Den ENDA hoj som många vänner/medarbetare och flickvän har koll på är just Yamaha R1. Det ÄR en dussinhojj, men vad gör det? Gillar man den så är det bara att köpa och köra. Den enda jag vill imponera på är mig själv. SKulle göra det bättre med en TL1000R än en R1'a, men jag pratar som sagt om mig själv.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top