Ångest, idag ska jag ner och sälja bort hojen!

Oggela

a.k.a Blind Guardian (2002) and Jokela
Gick med
14 Jan 2006
Hoj
Lånar! ( nej, snor inte )
Det är ett svårt beslut, jag har suttit i samma sits. Dock så har jag aldrig varit nära att smälla någon gång *peppar peppar*.

Jag har alltid kört sporthojar sen jag tog hojkortet och ganska så dumdristigt, inte hänsynslöst i tätbebyggda områden, nära barn eller gångtrafikanter osv. Däremot har man kört för fort på slingriga småvägar där lite grus eller dylikt kan sätta stopp för livet.

Efter att man testade på bankörning så ändrades min åsikt om hur en motorcykel ska framföras ( som tidigare sagts i tråden ). Jag blev väldigt harig när jag var ute på landsvägen, visst transportsträckor på motorväg är lugnt men inte busköra. Detta gjorde att jag sålde hojen förra året. Blir mitt första hojlösa år på länge, eventuellt sneglar jag på en VFR som kompisen ska sälja nästa år, men det är bara för att jag vill ut och toura i Europa. Iofs kan jag lika gärna dö i en trafikolycka med bilen imorgon, ingen som vet...!

Svårt att ge upp det man tycker är så förbaskat skoj! Men är man mes så är man :)

Herman

Plockar ut en ny CBR1000RA vecka 14
Gick med
16 Jul 2004
Hoj
Honda CBR 1000RA - 2010
R-1000 skrev:
2154587 jag fattar inte, cbr 1000 är en av dom snällaste och tryggaste högfartsmaskinerna, man kan lika lätt köra ihjäl sig på en r6:a som du säger att du sitter bra på,är det toppfarten som skrämmer dig eller sporthojar i ren allmänhet?

Men hur tänkte du nu... Genom att säga att den är så säker och trygg när man kör??? Beror väl lite(mycket) på vilka risker jag tar med hojen....

Kommer inte ha en R6 heller, har som sagt slutat åka hoj. Så nej de är inte farten som skrämmer mig, de är nog mig själv som jag blir rädd för...

gixxer_chrille

Sugen på att köra hoj igen
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Vatten hoj...SEA-DOO RXT.
Köp en vattenskoter typ Seadoo RXP eller RXT. 215 hk, ca 60 knop ~ 110-120 km/h. Det känns fort på vattnet kan jag lova :)
Liksom hojträffar så finns det vattenskoter träffar så det är bara till o möta nån på vattnet o det gör du säkerligen när det är gött väder ute.
Enda nackdelen är ju då bränslet, den drar rätt mkt, men det drabbar ju ingen fattig som du själv sa :)
http://www.jetmarine.se/

Bifogat

• Seadoo liten.jpg
    Seadoo liten.jpg
    36.4 KB · Visningar: 241
Last edited:

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
Herman skrev:
2154781 Men hur tänkte du nu... Genom att säga att den är så säker och trygg när man kör??? Beror väl lite(mycket) på vilka risker jag tar med hojen....

Kommer inte ha en R6 heller, har som sagt slutat åka hoj. Så nej de är inte farten som skrämmer mig, de är nog mig själv som jag blir rädd för...
Jag vill ju inte förstöra för dig när du försöker måla upp dig som årets "no-fear"-kille men du låter som grabbarna i fikarummet på den lokala truckverkstaden. Det finns dom som kört sporthoj i 20 år och klarat sig och haft kul ändå. Tur har man inte i 20 år utan det är en fråga om attityd och köra fort där det lämpar sig.

IronMike

Guest
Det dör ju folk på bana också, även de som kör motarder kan råka illa ut. Har nog mer att göra med otur/tillfälligheter.

:3freak

Antingen kör man, eller så kör man inte.

Migael

Hojlös
Gick med
11 Sep 2004
Hoj
Inte förrens nästa säsong...
slangarn skrev:
2152582 Vem f*n kan hålla igen?
Skulle jag sälja min hoj skulle mitt liv kännas meninglöst och trisst.
Nej i med nästa växel och våga lev livet fullt ut som om dagen skulle vara din sista. :tummenupp
Det har du rätt i!
...i med nästa växel och våga lev livet fullt ut som om dagen vore din sista och sen tänka "jag ska bara dra på lite här" och vips så kommer 25ans buss rakt ut i korsning när du ligger på lite högre varvtal!

Nee nu ska vi inte lägga oss på den nivån :pannkyss

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
IronMike skrev:
2154975 Det dör ju folk på bana också..

I Sverige? Jaså? Hur ofta? En vart tionde år? Vart 20:e år?

Eller menar du TT kanske?

Herman

Gick med
16 Jul 2004
Hoj
Honda CBR 1000RA - 2010
HanneZ skrev:
2154898 Det finns dom som kört sporthoj i 20 år och klarat sig och haft kul ändå. Tur har man inte i 20 år utan det är en fråga om attityd och köra fort där det lämpar sig.

Kanske var just därför jag har slutat köra.... :va

IronMike

Guest
Zee skrev:
2154988 I Sverige? Jaså? Hur ofta? En vart tionde år? Vart 20:e år?

Eller menar du TT kanske?
Det händer, risken finns.. Många slår sig, trasiga ryggar osv. Personligen dör jag helre än att bli ett kolli i rullstol t ex.

Herman

Gick med
16 Jul 2004
Hoj
Honda CBR 1000RA - 2010
HanneZ skrev:
2155067 För att fegheten har krypit inpå?

Öööö, precis....

Sorry att jag inte är den: "no-fear"-kille men du låter som grabbarna i fikarummet på den lokala truckverkstaden." som du trodde....

JohanL

Osocial - Jobbar på det!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
2 med Duccemotor
Hördu Adam, är du inte lite väl grinig nu....

Det är ju en önskan om att Herman ska leva lycklig och länge (eller länge och lycklig) trots/tack vare frånvaron av hoj. :fakta

Vem är du avis på och varför ;)

/Johan

AdamGS500

Ny medlem
Gick med
5 May 2006
Hoj
Suzza
Hej JohanL

Självklart ska Herman leva länge å lyckligt.

Jag känner varken dig eller Herman personligen, så jag kanske ska hålla klaffen :gnissla

JohanL

Osocial - Jobbar på det!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
2 med Duccemotor
Tjena Herman! Ursäkta kapningen av tråden....

Adam! Kanske var din fråga av filosofisk natur? I så fall missuppfattade jag dig!
Håll inte klaffen för min skull! Lev lycklig du också, oavsett hur länge det blir.

Lycka till med körkortet!

Åter till Herman....

/Johan

Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...