Ångrar ni era tatueringar? ;)

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Efter en flock ärr var det liksom inte så att jag sabba fläckfri tavla. Fast det blev bara en. Den är 16år gammal nu, lagom blek och åldrad. Det klär mig...

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Frågan är om jag ska vänta tills barnen är lite äldre bara, det är det största hindret just nu...

Jag har aldrig närt nån längtan att göra klotterplank av kroppen så jag slipper dylika ställningstaganden. Har du bestämt dig för "scar 'em for life" så låt inte tåget passera... Tick tack

stecktech

Har bara kraschat en gång än så länge!
Gick med
2 Apr 2011
Hoj
Bandit -09
Tack för alla svar, skoj läsning. Jag hade tänkt mig ett lejon på axel/rygg. Då det är djungels konung och mitt stjärntecken. Vill dock inte bara ha nyllet på ett lejon utan att man ska kunna se att det är ett kattdjur, så vet inte riktigt hur motivet kan tänkas vara.

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Hoj
Saknas
Ångrar mig då alla har det idag. Vissa av dem är 10år gamla och behöver fyllas på men varken orkar eller vill lägga pengar på det.

Det här är så talande. Här har vi en person som har tatuerat sig av helt fel anledningar.

OnT så är jag jävligt nöjd med mina fina tribals.

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
En massa lär du ju inte ha om du inte har några idag så det behöver du inte vara rädd för. Och så länge du inte tänkt söka jobb som strippa så är risken rätt liten att man lär se din gadd där du har tänkt ha den.

Ha en tanke bakom din tatuering, gör så den betyder något för dig så kommer du inte ångra den. Gå till en riktigt duktig tatuerare så lär du heller inte ångra.

Kolla in Andreas och Alex jobb här:
http://www.facebook.com/pages/TattooWorld-Höör/107297649290884

De finns på instagram oxå, sinnessjukt duktiga. Speciellt Alex.

Lycka till!

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Hur lång väntetid tatueraren har beror helt på hur populär/duktig de är. Finns tatuerare som är bokade flera år framåt, och tatuerare som kan ta in dig nästa vecka. Titta igenom deras tidigare verk noga så du inte väljer en klåpare, för då kommer du ångra din tatuering.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Hur lång väntetid tatueraren har beror helt på hur populär/duktig de är. Finns tatuerare som är bokade flera år framåt, och tatuerare som kan ta in dig nästa vecka. Titta igenom deras tidigare verk noga så du inte väljer en klåpare, för då kommer du ångra din tatuering.

Hur resonerar man om man bokar upp kalendern flera år framåt istället för att höja priset?

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Vissa kommentarer känns igen från andra sammanhang:
- "Jag började lyssna på dem innan de blev populära men nu när alla lyssnar på dem är de inte lika bra längre!"
Jag hade fått för mig att en gaddning var något rätt personligt och alltså inte något som enbart införskaffas för att man skall få uppmärksamhet och som därmed tappar sitt värde när man inte längre är lika "unik" för att andra skaffat sig egna... Fast det förstås, fick man för sig att man var unik med sin ylande varg och sina indianfjädrar fanns risken att man bedrog sig.

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Jag ångrar att jag inte har kletat fast min avatar på ryggen. Har velat göra det sedan jag gick i högstadiet men det har inte blivit av och lär väl inte bli heller.

MangeH

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Feb 2005
Hoj
Suzuki gsxr 1000 turbo -01, Suzuki Hayabusa -99.
Jag är fruktansvärt glad att jag aldrig gjort någon. Har sett så mycket fruktansvärt fula tatueringar så att jag skäms för dem som har sånt skit på kroppen. Men jag har sett många snygga också men skulle ändå inte vilja kladda något på min kropp. Man kan ju liksom inte ångra sig och sudda ut den sen...

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
- "Jag började lyssna på dem innan de blev populära men nu när alla lyssnar på dem är de inte lika bra längre!"
Jag hade fått för mig att en gaddning var något rätt personligt och alltså inte något som enbart införskaffas för att man skall få uppmärksamhet och som därmed tappar sitt värde när man inte längre är lika "unik" för att andra skaffat sig egna... Fast det förstås, fick man för sig att man var unik med sin ylande varg och sina indianfjädrar fanns risken att man bedrog sig.

nja för mig e de mer, jag gillade rock innan takida kom och rixfm spelade de oavbruttet och kallade de rock

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR

Alla ursprungliga macnördar måste vara så jävla bittra va? När 80-90% kör iPhone och Conny och AliFali fortfarande tror att de är lite unika och flääshiga för att de gör det.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
nja för mig e de mer, jag gillade rock innan takida kom och rixfm spelade de oavbruttet och kallade de rock

Om vi håller oss kvar vid musikliknelserna då...
- Blir den rock du gillar sämre för att någon annan fått för sig att Takida spelar rock.
Så länge som man trivs med sina egna val finns det väl ingen anlending att ångra sig eller vara mindre nöjd för att alla andra gör något annat ELLER ens gör samma sak.. Det där med att saker blir mindre värt för att fler gör det känns lite fjortis...

- "Jag går min egen väg och är unik, jag följer inte med strömmen!" ...säger den emosminkade pandan för att betona att hon minsann inte är mainstream där hon sitter omgiven av hela sin pandaflock, lika hårt sminkade, bleka och svartklädda..

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Alla ursprungliga macnördar måste vara så jävla bittra va? När 80-90% kör iPhone och Conny och AliFali fortfarande tror att de är lite unika och flääshiga för att de gör det.

Jag har dålig insikt i Mac-sekten men det är väl som med allt annat. Hoppar man på och införskaffar valfritt hårt marknadsfört livstilsattribut som skall signalera att man är unik kan man med säkerhet räkna med att man inte kommer att vara särskillt unik.

Edit:
Tyckte den här passade här av tre anledningar.
Apple + Tatuering + Vara annorlunda
30F4A066FAD5B3218094E123630A2.jpg

Last edited:

stecktech

Har bara kraschat en gång än så länge!
Gick med
2 Apr 2011
Hoj
Bandit -09
Men det kan ju knappast vara mainstream att tatuera sig, iaf inte i min umgängeskrets. Tror majoriteten av befolkningen inte har tatueringar. Jag vill göra en ganska stor typ
lion_tattoo_72.jpg

Med lite tribals runt om :)

ser gärna att lejonet visar lite tänder :D

Tjerringen

Har klampat in igen
Gick med
24 Sep 2011
Hoj
Suzuki GSX 400e, Ninja 300, Ninja 636
Jag ångrar mig inte.
Jag tänkte LÄNGE igenom VAD jag ville ha tatuerat, VAR jag skulle ha den och hur STOR den skulle vara. (Har ritat den själv.) Den är en del av mig och jag absolut inte ha den ogjord.

Jag gjorde den långt innan det var populärt men skulle inte bry mig om ifall någon tycker det är mainstream eller inte. Du ska ju göra den för din egen skull, inte för andras.

Min kompis som hängde på mig fick för sig att spontantatuera en fjäril på armen samtidigt som jag gjorde min. Den har hon tagit bort för länge sen, hon hade inte tänkt igenom det hela.

Huvudsaken är att den betyder något för dig som du kan stå för längre fram i livet. Att du kan tänka dig att stå där rynkig och fortfarande tycka att det var ett bra beslut.

Lycka till! :)

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Har det verkligen blivit mer populärt att gadda sig nu än för t.ex 10-15år sedan, när var och varannan skulle ha någon ynklig figur?

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!