Ångrar ni era tatueringar? ;)

kjellper

pousseur
Gick med
13 Sep 2011
Hoj
Triumph Street Triple Rx -15, Kawasaki KLX230 -20
Men det kan ju knappast vara mainstream att tatuera sig, iaf inte i min umgängeskrets.

När till och med gamla kärringar i kassan på Hemköp har tatueringar på underarmarna då tycker nog jag att det är ganska mainstream.

Själv skulle jag inte vilja ha samma tavla hängande på väggen resten av livet, inte heller inristad i skinnet år ut och år in. Skillnaden är att tavlan oftast inte smetas ut med åren.

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Nja, jag tror snarare att det blivit större tatueringar nu.
Känslan jag har är att medan många kanske tidigare nöjde sig med en varg och en indianfjäder som enbart syntes i bastun så har det blivit vanligare med mer exhibitionistiska tatueringar. Att de ska synas mer. Fullsleeves med 17 dödskallar, något stenhårt budskap på knogarna, tribals som sträcker sig långt upp på halsen, en tår i ögonvrån och så vidare.

När var och varannan även har en stav i tungan och en ring i näsan, kommer då detta även leda till att andra typer av kroppsmodifiering blir vanligare? Kommer vi att även få se allt fler med implantat under huden, scarifications, tongue splittings och stora töjningar när det inte längre räcker med en gaddad överarm och en ring i ögonbrynet för att sticka ut?

Skillnaden är att tavlan oftast inte smetas ut med åren.
Nja, så länge man inte spiller något olämpligt på tavlan så slipper man ju för det mesta just att den smetas ut. Men däremot så brukar de flesta färger på eller annat sätt förändras med åren. De bleknar, krackelerar, eller liknande. :tummenupp

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Jag kom att tänka på den enda tatueringsstudion här i stan, killen som driver den är grymt duktig och han fick sin första tatuering för bara några månader sedan. I det fallet hade det varit häftigare om han inte hade haft någon alls, även om det kanske inte är så bra ur kundens perspektiv...

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Hoj
Honda Repsol 2009
Jag har 7 st och ångrar ingen av dem!
Ska göra en till nu i april.
Den 1a gjorde jag 1989 och det var en sån har som var underlaget

Bifogat

• honda-CB1100R-1.jpg
    honda-CB1100R-1.jpg
    39 KB · Visningar: 151

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Hoj
Plåthäst
Har två, varav den ena gjorde jag när jag var knappt 19 (6 år sen snart) och ångrar den inte. Old School-rosor längs hela sidan från höft upp till bröstet. Har även en på rumpan som jag gjorde för 4 år sedan :hihi

Vill gärna bli mer täckt av tatueringar, tycker det är sjukt sexigt med tatueringar! Så länge det inte är några tribals, förstås. Jag är sjukt allergisk mot tribals, de är så jävla fula och icke originella.

Min studentplånbok tillåter dock inte några tatueringar så jag får vänta med att fortsätta tatuera mig.

dahlgren

Gick med
9 Jun 2008
Hoj
ZX7R
Har två, varav den ena gjorde jag när jag var knappt 19 (6 år sen snart) och ångrar den inte. Old School-rosor längs hela sidan från höft upp till bröstet. Har även en på rumpan som jag gjorde för 4 år sedan :hihi

Vill gärna bli mer täckt av tatueringar, tycker det är sjukt sexigt med tatueringar! Så länge det inte är några tribals, förstås. Jag är sjukt allergisk mot tribals, de är så jävla fula och icke originella.

Min studentplånbok tillåter dock inte några tatueringar så jag får vänta med att fortsätta tatuera mig.

Rövtatueringar är skiten. Jag har en avsliten smurfhand som gör rock n roll tecknet på arslet. Ångrar jag den? haha nä jag ser den ju fan inte ens.

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Piaggio Liberty 2T
När till och med gamla kärringar i kassan på Hemköp har tatueringar på underarmarna då tycker nog jag att det är ganska mainstream.
.

Precis lågavlönat trash som älskar gulablend och går i mjukisbyxor heladagarna.

Nä jag har inga fördomar...
Jag gillar inte tattueringar, kan inte heller begripa varför man vill ha en eller flera. Men det är min åsikt. Vill någon skita ner kroppen så får den göra det, jag tycker inte sämre om den människan för det.

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
En sak som jag undrat litet över är varför en hel del människor har tatueringar på baksidan av kroppen. Där ser man ju dem inte själv.

För övrigt så borde ju den mest praktiska gaddningen för en dam vara precis under ena patten. När de är unga och brösten är toppiga så syns den och det är tufft. När de blir äldre och det inte är lika tufft med en spindel (Eller vad man nu har.) har patten trillat ner så den döljs, allt frid och fröjd! :D

Nej, jag har ingen typ av estetisk kroppsutsmyckning. Än, kanske man ska säga. Ska ju aldrig säga aldrig...

Wihlle

Ny medlem
Gick med
18 Jun 2010
Hoj
1999 Yamaha XJR 1300 SP
Kan man inte bara måla (airbrush eller smink) på skinnet och ha det så någon vecka?
Seriöst alltså.

Pedro

Hårdare än ett frukostägg!
Gick med
3 May 2007
Hoj
KTM 250 & 660
Om man är rädd för att ångra sin tatuering ska man nog klura en gång till. Tanken på att jag skulle ångra en har aldrig fallit mig in. Man ska ju inte ta det så jeffla seriöst. Den kommer ju ändå bli gammal å ful till sist. Så är det bara.

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Hoj
Triumph Speed Triple RS 2019
Ångrar inget , tänker inte "fylla i" eller gadda över den äldsta heller fast den börjar se rätt förskräcklig ut nu (mitt på underarmen å 20-25 år som bilplåtis med uppkavlade ärmar har knappast gjort den nytta :yoparty )

Men funderar du på att du ens kommer ångra dig ,så skit i å gadda dig .... ångrar du dig å ska ta bort den så gör tydligen borttagningen fett mycke ondare än själva ditsättandet

Håller fortfarande på att motivera kostnaden för en fet jävel som ska täcka hela ryggen ... men har lixom prioriterat bort varje gång lagom med deg har flutit in :hihi ... men en dag så ....

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Om vi håller oss kvar vid musikliknelserna då...
- Blir den rock du gillar sämre för att någon annan fått för sig att Takida spelar rock.
Så länge som man trivs med sina egna val finns det väl ingen anlending att ångra sig eller vara mindre nöjd för att alla andra gör något annat ELLER ens gör samma sak.. Det där med att saker blir mindre värt för att fler gör det känns lite fjortis...

- "Jag går min egen väg och är unik, jag följer inte med strömmen!" ...säger den emosminkade pandan för att betona att hon minsann inte är mainstream där hon sitter omgiven av hela sin pandaflock, lika hårt sminkade, bleka och svartklädda..

Nej men om man ser det ur kompositörens synpunkt (för man är förhoppningsvis kompositör av sina tatueringar..) Så blir man lite matt och tappar inspiration när takida kommer fram till en och vill bolla ideer eftersom de minsann också är rockers!
De går inte att tvinga fram inspiration.
När man blir dränkt i massa skit så blir man först anti och vill bara glömma allt, och efter att jag va på ett badhus i örebro så e jag jävligt anti..

Så nej de e inte för att jag inte e unik längra utan för att tappat inpiration och omprioriterat pengarna.

Sen för att dra musiken till sin spets så va tex första låtarna med takida riktigt bra när dem kom, men alla låtar efter det låter exakt likadant och manglas ut tills man spyr, klart man ledsnar. Jag skulle troligen hata mustasch - parasaite om jag hört den lika många gånger som jag hört en takida låt. de e som harlem shakes eller vafan som hällst, en kul grej blir de blir fantasilöst och efterapande tillslut om för många tafliga kopior kommer ut.

Likadant är det med tatueringar, de finns många bra citat och budord att statuera men ser jag text tatuerat i snirklig still utan nått annat så spyr jag snart efter att ha sett så många carpe diem tatueringar på småfeta WT som aldrig är i närheten av att fånga dagen annat än genom en tv ruta. Och nej jag är inte rädd för att bli tagen för en av dem bara för att vi har nått gemensamt, bättre självförtroende än det har jag faktiskt.

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!