Årets första höststorm 2013

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Inte sant. Tre olika signaturer rapporterade in det på hd.se. Kul skämt.

Det var för bra för att vara sant. Men man börjar ju ändå fundera när olika signaturer rapporterar samma sak. Hoppas inte HD journalisterna sökte sig dit i det här skitvädret för att få en bekräftelse. Många troll i farten verkar det som.

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Sitter i Halmstad, ca 400m från havet. Det fläskar på rätt bra vill jag påstå. Kom ett byggavspärrningsstaket körande själv över vägen, några inglasade balkonger verkar ha släppt sina fönster. Här i kåken sviktar panoramafönsterna ett antal millimeter. Rätt nöjd med att man tog upp båten förra veckan. Digitaltvn här hackar järnet, tror antennstackarn på taket sliter för sitt liv. Blir bedömt en skadekontroll av panntaket imorgon. Men det är så härligt i alla fall, lite riktigt väder!

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Tror jag ska ut med motorsågen imorgon... Fint med nyslipad kedja på qvarnan. Vinschen är kopplad på trucken med,imorgon blir en bra dag.

Här brukar det inte bli så dramatiskt, möjligtvis någon topp eller gren som ger sig av.

Vid Gudrun välte en enebuske....

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Här brukar det inte bli så dramatiskt, möjligtvis någon topp eller gren som ger sig av.

Vid Gudrun välte en enebuske....

Har ett antal ha inåt landet som brukar behöva ett par dagars jobb efter sådana här sessioner. ..:D tur att man inte har det som annat än hobby :crash

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Sitter i Halmstad, ca 400m från havet. Det fläskar på rätt bra vill jag påstå. Kom ett byggavspärrningsstaket körande själv över vägen, några inglasade balkonger verkar ha släppt sina fönster. Här i kåken sviktar panoramafönsterna ett antal millimeter. Rätt nöjd med att man tog upp båten förra veckan. Digitaltvn här hackar järnet, tror antennstackarn på taket sliter för sitt liv. Blir bedömt en skadekontroll av panntaket imorgon. Men det är så härligt i alla fall, lite riktigt väder!

Ja här borta vid högskolan tycker jag mig hört ett antal takpannor landa. Blir mer än lovligt förbannad om någon av dom träffat min bil men skulle fan inte förvåna mig efter all jävla otur med den bilen senaste tiden.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Som vanligt falskt alarm, det blåste lite på eftermiddagen men nu regnar det bara.
Dåligt hojväder, ja. What else is new liksom.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Har ett antal ha inåt landet som brukar behöva ett par dagars jobb efter sådana här sessioner. ..:D tur att man inte har det som annat än hobby :crash

Men det är förbannat kul att lasta ryggan full och ge sig av en dag med endast ett såg till sällskap.:tummenupp

Blue

Irriterande...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Syrrans 883 och en Nikon Deetree.
Tror jag ska ut med motorsågen imorgon... Fint med nyslipad kedja på qvarnan. Vinschen är kopplad på trucken med,imorgon blir en bra dag.

Jag har redan varit ute och städat upp på vägen, grannens träd hindrade effektivt vidare färd längs gatan!

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt
Satt på bussen hem i eftermiddags då det meddelades att alla turer avbryts så man blev snällt avslängt när chauffören styrde mot bussgaraget. Förövrigt har min hylla på balkongen blåst ner.

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Det var fruktansvärt. I Göteborg blåste det ut löv på vägen och man kunde till och med känna i ratten att det blåste!!

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Har inte mindre än fyra tegelpannor som måste bytas imorgon.

piece

Stöddig
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Ducati 748
Jag är besviken, alla eklöven ligger kvar på gräsmattan. Det blåser f*n inget här :va

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Jag är besviken, alla eklöven ligger kvar på gräsmattan. Det blåser f*n inget här :va

Samma här, inte ett enda jävla löv har försvunnit från min gräsmatta. Däremot har det tillkommit nya löv från kommunens förbannade trär som står i parken utanför min tomt :mad:
Då borde jag i teorin få skyffla över alla mina löv till deras mark då de inte kan hålla reda på sina!?

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år