Årets motorcykel: Suzuki GSXR 1000 K5 !

hoj_micke

Ny medlem
Gick med
27 Sep 2005
Ort
Kungsbacka
Hoj
kommer snart...
lorkan skrev:
Har du vunnit humor på hästar ? :D





för det var väl ett skämt ? eller ? :rolleyes:

:D
oj nej jag skämtar inte :gnissla kolla bara röven på gixxern....för bred!
Honda, kawasaki(dock ej -06) och yamaha gör mkt snyggare hojar :Bugar :fyllisar
 

Fred00

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Ort
I skogen
Hoj
Morsans Hornet -06
Pejo skrev:
Pungt, annars nakcskåTT! :D
Det heter punkt. Det ser förjävligt ut när någon skriver "pungt". Det låter som något som sitter mellan benen på det manliga könet.:hihi

Om du skrev det på skämt så ber jag om ursäkt.
 
Last edited:

don_tomazo

Går bra, en ägare.
Gick med
28 Oct 2005
Ort
Ja
Hoj
Honda
sandstream skrev:
Ja :D
Frågan är när Honda, Kawasaki och Yamaha ska lära sig.
Vartannat år får Suzuki all uppmärksamhet och vartannat får de tre andra dela på uppmärksamheten.

Vad menar du? Honda, Kawasaki och Yamaha hade ju redan leverarat tunga uppdateringar 04 med cbr1000rr, zx10r och nya r1. Suzuki kom ju inte med någon ny mod. förens 05. Det är ju Suzuki som är sega inte de andra.
 

IronMike

Guest
Vet int om det är fel på mig, eller gixxer... Men jag ogillar att sitta å sära på benen som i en gynekolog-stol då man sitter på K5an.

*suck*

Känns ju helt värdelöst..... Iofs är jag biff. Men vanliga människor borde också ha en tendens att sitta men lite väl mkt särade ben :3freak

-vilket är enda anl att jag avskyr suzuki.... känns så jävla fel.
 

2Wheeldrive

Nu kör vi!
Gick med
9 Mar 2005
Ort
Avesta
Hoj
BMW 850 GSA Triumph T100 Bonneville
Har ägt en Zx-10R, Kört en Cbr 1000rr och kört polarens R1 -04 med PC III och Quickshifter! Kawan var för ostabil i höga farter, Hondan kändes alldeles för tam, Yamahan upplevde jag som väldigt vridsvag :( Den enda hojen som jag någonsin inte har haft något att klaga på är just en K5:a! Men alla kan ju inte tycka lika. Det enda jag kan säga är att anledningen till att jag valde Suzukin var just pga jag har kört dom andra hojarna och tycker att suzukin är helt enkelt bäst! Men den enda som kan mäta sig med Suzukin är just R1:an, Men inte motormässigt, Yammans körställning är bättre än sukkans, det erkänner jag! Men Suzukins motor är ett kapitel för sig!
 

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
2ono skrev:
Tydligen har MC Journalisterna i världen röstat fram denna framför KTM 990 superduke och Triumphs Speed triple.

Var detta rätt ?

Utan tvekan en av de stora sporthojs nyheterna 2005 då inga andra gjorde några störra uppdateringar i sporthojssegmentet.

Grym hoj, det kan man ju inte förneka. Däremot känns den inte så nyskapande, innovativ eller fräsch. Några gram lättare här, lite mindre luftmotstånd här, några tiondelar snabbare där. Dessutom fokuserar den ju nästan uteslutande på en del av mc-åkandet som ytterst få, inte ens de flesta av K5:ans ägare, ägnar sig helhjärtat åt, dvs banåkning och tävling. Den största nyheten med K5:an verkar ju i efterhand onekligen ha varit ljuddämparen av typen lågt monterad och kompakt som börjar bli branschstandard redan nästa år (R6, GSX-R 600 och 750).

Fram med hojar som fokuserar på att ha riktigt roligt på "riktiga" vägar under realistiska förhållanden! 950 Supermoto, MT-01, SuperDuke, Speed Triple med flera är hojar som jag tror pekar ut framtiden för mc-kulturen mer än vad K5, R1, ZX-10R och CBR RR gör. Jag tror framtiden snarare ligger i hojar som är roliga på vanliga vägar i måttliga hastigheter och som har en realistisk ägandekostnad med lägre inköpspriser och måttliga försäkringspremier.

Dock är detta endast min egen, högst personliga åsikt.

//Eric
 
Last edited:

sandstream

Guest
IronMike skrev:
Vet int om det är fel på mig, eller gixxer... Men jag ogillar att sitta å sära på benen som i en gynekolog-stol då man sitter på K5an.
*suck*
Känns ju helt värdelöst..... Iofs är jag biff. Men vanliga människor borde också ha en tendens att sitta men lite väl mkt särade ben :3freak
-vilket är enda anl att jag avskyr suzuki.... känns så jävla fel.
Särade ben, har du drömt nu igen?
Tanken på K5:an är ju smalare än någonsin :va
don_tomazo skrev:
Vad menar du? Honda, Kawasaki och Yamaha hade ju redan leverarat tunga uppdateringar 04 med cbr1000rr, zx10r och nya r1. Suzuki kom ju inte med någon ny mod. förens 05. Det är ju Suzuki som är sega inte de andra.
Jag menade uppmärksamheten som respektive tillverkare får, inte vem som är först.
2006 kommer Yamaha, Honda och Kawa med "nya" literhojar medan Suzuki ligger lågt.
2007 kommer säkert en ny R1000 och då får Suzuki återigen pryda omslagen på varenda hojtidning jorden runt.
 

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Jag måste faktiskt säga att K5:an verkar mest rejsig av alla jappsarna (säger jag utan att ha kört alla de andra liters-jappsarna). Mest komprimisslös (jag gillar t.ex. att Suzuki inte följde trenden att dra upp avgaset under bönpallen, låg vikt och funktion först). Dessutom är den snyggast. Däremot vet jag inte om jag föredrar 1000cc framför 750cc. :va Måste prova zo fort det går att tjöra igen.

Men Suzuki är det som gäller kommande säsong iaf.

Pungt.
 
Last edited:

Fred00

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Ort
I skogen
Hoj
Morsans Hornet -06
DR-Zätare skrev:
Den största nyheten med K5:an verkar ju i efterhand onekligen ha varit ljuddämparen av typen lågt monterad och kompakt som börjar bli branschstandard redan nästa år (R6, GSX-R 600 och 750).
//Eric
Ljuddämpartillverkarna lär jubla. Eller är det bara jag som hade bytt ut ljuddämparen till en "vanlig" om jag köpte en R6:a (eller GSX-R)?
 

David81

**Pappa till Isabelle & Haylie**
Gick med
26 Apr 2004
Ort
mellan vänern o vättern
Hoj
Såld :o( // Streetfighter projekt next!
DETTA ÄR ENLIGT MIN MENING ÅRETS HOJ !!!!


DAYTONA_SCORCHED.jpg

LÄTT
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
sandstream skrev:
Ja :D
Frågan är när Honda, Kawasaki och Yamaha ska lära sig.
Vartannat år får Suzuki all uppmärksamhet och vartannat får de tre andra dela på uppmärksamheten.
tyvärr så har ju yamaha lärt sig nu
R1 -06 e ju bara en utveckling
-07 kommer en helt ny, men då kommer iofs en ny gixxer åxå

David81 skrev:
DETTA ÄR ENLIGT MIN MENING ÅRETS HOJ !!!!


DAYTONA_SCORCHED.jpg

LÄTT
som sagt lite tidigt
pratade med killen som designat den på telefon häromdagen.. hehe...
 

sandstream

Guest
Nogger skrev:
Han måste tänka på -01:an.......
Han skriver K5 men jag tror precis som du att han fått det om bakfoten :hihi
Neutral skrev:
Så tänkte de säkert men lättast blev den ändå inte.
Torrvikten vart lägst (166 mot ZX10R 170) men Suzuki måste ha haft en bra våg för när de är fulltankade väger ZX10R 198 och K5:an 199.7 (men K5:an har 1 liter större tank).
Hur som helst så är både 10:an och K5:an ett par kilo lättare än konkurrenterna med seat-pipes både torrt och fulltankade :)
 

don_tomazo

Går bra, en ägare.
Gick med
28 Oct 2005
Ort
Ja
Hoj
Honda
sandstream skrev:
Jag menade uppmärksamheten som respektive tillverkare får, inte vem som är först.
2006 kommer Yamaha, Honda och Kawa med "nya" literhojar medan Suzuki ligger lågt.
2007 kommer säkert en ny R1000 och då får Suzuki återigen pryda omslagen på varenda hojtidning jorden runt.

Jaha..
Jo det är väl lite taktiskt av Suzuki kanske men de är ju fortfarande ett år senare.
 

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
sandstream skrev:
Torrvikten vart lägst (166 mot ZX10R 170) men Suzuki måste ha haft en bra våg för när de är fulltankade väger ZX10R 198 och K5:an 199.7 (men K5:an har 1 liter större tank).
Hur som helst så är både 10:an och K5:an ett par kilo lättare än konkurrenterna med seat-pipes både torrt och fulltankade :)


Vad hade vi gjort utan dig Sandström? :Bugar :)
 
Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...

Top