Åsa får sig ett nummer, eller två...

Lime

Hackkyckling
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Aprilia Tuono Factory "Olivia"
Goodstuff skrev:
Glömt bilden? Dessutom skyller jag på Mattias för de siffrorna. Mina nya får jag dock skämmas för själv.

Men de där siffrorna är ju reglementsenliga om man är B-förare. Vita på röd botten...

Och förresten så tänkte jag passa på och förtydliga mig med att mina inlägg inte riktade till Åsa som person och nufferformgifare utan till hela RR-populationen. ;)
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Lime skrev:
Men de där siffrorna är ju reglementsenliga om man är B-förare. Vita på röd botten...
Det är tydligenheten i själva siffrorna som teddy påpekade, förutom att han var snabbare då. :mad:
 

AndY

vurpa e ingen ursäkt
Gick med
21 Feb 2004
Ort
slott i staffanstorp
Hoj
låter intressant!!!!!
att man bara ORKAR gnälla över denna oändliga siffor frågan.
Visst de finns ett reglemente för de men, hur många ANDRA viktigare saker finns de inte i detta reglemente som INTE alls efterföljs. detta ang siffror e bara en del i de hela.

ex. har man inte rätt färg o rätt siffror så blir man kanske inte godkänd i en besiktning osv....

ex. men om man bara brölar om på gulflag eller kanske dricker en aning för mycke kvällen innan.

DE JAG MENAR E.. de finns större problem än dessa siffror. men de tycks alltid bli ett jävla liv om dem. Man får alltid tycka som man vill o visst finns de regler. Fula,Snygga,Smala,Feta,Rätt eller Fel så länge de finns siffror på hojarna tycker jag inte de spelar nån roll.

//ANDY #57 Rookie600
 

Lime

Hackkyckling
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Aprilia Tuono Factory "Olivia"
reklam nisse skrev:
att man bara ORKAR gnälla över denna oändliga siffor frågan.
Visst de finns ett reglemente för de men, hur många ANDRA viktigare saker finns de inte i detta reglemente som INTE alls efterföljs. detta ang siffror e bara en del i de hela.

ex. har man inte rätt färg o rätt siffror så blir man kanske inte godkänd i en besiktning osv....

ex. men om man bara brölar om på gulflag eller kanske dricker en aning för mycke kvällen innan.

DE JAG MENAR E.. de finns större problem än dessa siffror. men de tycks alltid bli ett jävla liv om dem. Man får alltid tycka som man vill o visst finns de regler. Fula,Snygga,Smala,Feta,Rätt eller Fel så länge de finns siffror på hojarna tycker jag inte de spelar nån roll.

//ANDY #57 Rookie600


Här håller jag fullständigt med dig Andy. Egentligen är sifferproblematiken väldigt enkel. Om alla besiktningspersoner hade samma bedömning och de gick ut att "reglementet skall följas" så var den saken ur värden. Som när man sa att "alla SKA ha hajfena och vi släpper inte igenom utan" och så var det problemet också löst.

Men just bristande respekt för gulflaggningarna och, vilket jag inte kan förstå, RÖD-flaggning är ett större problem.

Överdivet alkoholintag kvällen innan är ett annat. Skulle vara intressant att ställa sig med en alkometer på pitlane ibland.

Olagliga delar i Rookieklasserna...

Ingen brandsläckare i mek-tälten.

Däremot håller jag inte med om din slutsat. Gulflaggssituationer blir ofta bortslarvade just för att vi INTE ser nummret på hojarna för att det är samla, fula, oläsliga. Alltså är en lösning på ett av dina problem att följa nummer-reglementet.
 

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vallentuna
Hoj
1973 Suzuki GT550.
reklam nisse skrev:
att man bara ORKAR gnälla över denna oändliga siffor frågan.
Sådärja, nu fick du också gnälla lite.
reklam nisse skrev:
DE JAG MENAR E.. de finns större problem än dessa siffror.
Självklart, men de är inte lika roliga att diskutera. Detta är är ganska kul att diskutera eftersom det är något som syns, något som alla berörs av och som alla kan ha en åsikt om. På samma sätt är diskutionen om 4T vs 2T alltid lika kul så länge den sker med glimten i ögat. Alla kan ha en åsik, alla kan delta i diskussionen.

Ska man diskutera något viktigt så finns ju alltid situationen i Afrika och vad vi kan göra åt den, vill man diskutera det kan man gå och äta sin lunch på SIDA's restarang på Sveavägen mitt emot Hötorgshusen. :)

Racingforumet är en fristad för oss som vi fördjupa oss i oändliga diskussioner om livets verkligt viktiga fågor såsom transponderfästen, mönster på regndäck, färg och form på siffror och sifferbottnar, o s v. Så länge diskussionen är saklig och inte blir till pajkastning eller spårar ur i flams och trams så tycker jag det alltid är intressant att höra andras synpunkter om stort som smått.
 

Åsa

Triumph I am
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
Triumph Speed Triple -11
Tack alla för era kommentarer :rolleyes: :D

Jag lovar er, ni kommer att känna igen mig.
Antingen kraschar jag eller så torpederar jag :gnissla

F ö kommer hojen att genomgå en ansiktslyftning i vinter.
Efter kvällsträningen på Knudan igår satt vi och pratade med några funkisar, som gav mig tips på igenkänningsmärken för att särskilja hojen :tummenupp

Fortsättning följer.
Med eller utan siffror :lol
 

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Värmdö
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
Åsa #96 skrev:
Tack alla för era kommentarer :rolleyes: :D

Jag lovar er, ni kommer att känna igen mig.
Antingen kraschar jag eller så torpederar jag :gnissla

F ö kommer hojen att genomgå en ansiktslyftning i vinter.
Efter kvällsträningen på Knudan igår satt vi och pratade med några funkisar, som gav mig tips på igenkänningsmärken för att särskilja hojen :tummenupp

Fortsättning följer.
Med eller utan siffror :lol
Äkta älghorn på toppkåpan tror jag blir svårslaget, just do it! :tummenupp
 

Lime

Hackkyckling
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Aprilia Tuono Factory "Olivia"
Torkel skrev:
Äkta älghorn på toppkåpan tror jag blir svårslaget, just do it! :tummenupp

Eller köra i neongult fluffläderställ... nejfan... fluffet går ju bort, det får ju inte fladdra. Bara neongult ställ alltså. :hihi
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top