Återgå till RR hoj, R1 eller 929:a?

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Ducati 1098S -07
Ang att R1orna drar olja, jag har en 99a som dricker massa olja men ja ser de bara som en fördel, då vet ja att den får smörjning, får nästan alltid fylla på innan ja åker iväg med hojen!

Haha :tummenupp

Jag behöver samma attityd som dig, så hade jag oroat mig mindre.

//Softa//

Avantgarde
Gick med
9 Jan 2007
Hoj
Thriump Thruxton -06, Fireblade CBR 929 RR , Minimoto streetfighter
nöjd som fan med min 929, lätt att hitta reservdelar samt mkt billigare försäkring...:tummenupp

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Jepp...lutar mer & mer åt 929:an..verkar vara en bättre "allrounder" & Honda är ju alltid Honda...även om R1:an är snäppet snyggare det ska erkännas!

morphine

what the fouko
Gick med
23 Sep 2007
Hoj
R1 -07
Synd att likställa R1 98-01 med R1 -02 då det kom ny modell -02, men det kanske var R1 98-01 du menade i och med att du inte räknade in -03 då -02 och -03 är identiska??
I vilket fall som helst kan jag bara ge feedback personligen på R1 då det är den enda hoj av de två jag ägt (R1 -02). Fantastisk hoj alla kategorier tycker jag, och då har jag även fått smaka ordentligt på touring-svängen då jag var ute i Europa 1000 mil på hojen i somras. Tycker R1:an är ett brutalt men finstämt instrument.
Angående 929:an så är väl det enda jag kan tillföra kring den att en kompis hade en sån innan han bytte upp sig till en 1000RR -08, och han hade väl egentligen ingen att klaga på. Har dock fått för mig att han tyckte den var lite väl "snäll".

Får väl även jag tillägga att jag funderar på att sälja min R1:a nu för att ge utrymme åt nyare hoj till våren. Är du sugen på en blå/svart R1 -02 så kika in i mitt garage och skicka PM om du gillar det du ser.

//Morphine

Mr_Flax

Syns i Depån
Gick med
23 Sep 2004
Hoj
Honda 900 fighter, sukka k5 banhoj o två st husqvarna 258
Jepp...lutar mer & mer åt 929:an..verkar vara en bättre "allrounder" & Honda är ju alltid Honda...även om R1:an är snäppet snyggare det ska erkännas!

skoj.... att det lutar åt 929 alltså.. du kommer inte vara missnöjd...

som någon annan sa så är det lätt o få tag i reservdelar etc..

och helt ok på bana.. hur mycket bana kommer du o åka??

Sladjan R1

vevaxlar till salu!
Gick med
2 Apr 2008
Hoj
R1 07'
Du ska nog inte leta efter en hoj som det är lätt att få tag reservdelar till, utan köp en hoj som inte behöver så mycket reservdelar ;)

Vill du ha ett fordon där du enklast ordnar reservdelar, köp volvo :D Den kan man också köra på 2 hjul

Sinister

His royal highness
Gick med
28 Feb 2008
Hoj
En Screamer och snart en Big Bang
once you test the track you aint goin back= R1 :p haha nej men köp den du känner för men som sagt r1 är mer extrem medan 929 är en helt ok allroundhoj. ios så används många r1 som allroundhoj osså så de e ut o prova :D se va du känner för. r1 02 =insprut

pw

new ride
Gick med
26 Aug 2004
Hoj
1.3 0.75 0.45
Fan, varannan tycker R1 varannan 929.iinte lätt, har dock redan ett par intressanta objekt, varav en är en riktigt fin R1 (blå) från 98 till bra pris...men vette fan om man vågar ge sig på en snart 11 år gammal R1, får ju nästan en fin 929 för samma peng...& dom har bättre kvalitetsrykte....

Det är väl fråga om tycke och smak helt enkelt. Båda två är fina hojar, Hondan har bättre bromsar, Yamahan underhållande effektregister. Personligen tycker jag att jag sitter bättre på 929:an, men det kan vara väldigt indviduellt, så prova om du har möjlighet.

Hondas märkesförsäkring är ganska värdelös, då det är 25000:- i självrisk på vagnskadedelen, kanske något att tänka på också.

Last edited:

robbanh

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2007
Hoj
fireblade
Fan, varannan tycker R1 varannan 929.iinte lätt, har dock redan ett par intressanta objekt, varav en är en riktigt fin R1 (blå) från 98 till bra pris...men vette fan om man vågar ge sig på en snart 11 år gammal R1, får ju nästan en fin 929 för samma peng...& dom har bättre kvalitetsrykte....

Vad är det med SDn som du inte är nöjd med?

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
SD.n är mkt underhållande, faktiskt inget att anmärka på, men då jag planerar lite längre turer i sommar så vill jag helst ha kåpat, sen behövs lite slantar till kåken...så då får det bli ngt billigare ett tag framöver...
Var man pojken med guldbyxorna hade jag nog haft en av varje i garaget!

gabor2

Jag steker alla i lite smör!!
Gick med
29 Jan 2006
Hoj
touring gixxer 1000 k7 ;-)
Jag tycker ju att hondas kvallitè ryckte är lite väl upphypat men visst är det en bra hoj! F-säkring på en gammel retta ligger väldigt bra till om du ska åka sparsamt 09. Kan åxå påpeka att rettorna är riktigt soppa snåla på långtur vilket borde vara ett bra argument.Har inte haft ett besvär med min r1:a den är som en duracell kanin och då har den blivit använd som den ska med!Hondan är faktiskt ett snäpp modernare men då medför det att man sällan kan justera hemma utan allt lämnas in =dyrt! My two cents

ezzo

Portöppnare
Gick med
26 May 2003
Hoj
KTM rc10
En bättre hoj prestandamässigt. Är faktist Suzuki gsxr 750 -00.
Den har bättre chassie än r1an och bladen.
Den har bättre klipp i motorn.
Och den största fördelen med en SVENSKSÅLD av årsmodell -00
Är att de är reggade med 74kw -. De levererades med fel tändbox. Dessa byttes senare ut på garanti....
Dvs en maskin med 141 hk. på 166 kg torrvikt.
Högre toppfart än r1 och klipper ifrån vilken 929 som helst. Med en låg försäkring.

mickelin

Guest
Min uppfattning av de två valen är;

Honda: Du kör fort utan att du vet om det.

Yamaha: Det känns som om det går fort men det är bara för att det är lite läskigt att köra.

Bägge har sina problem så kvalitetsmässigt tror jag det kvittar.
Personligen rekommenderar jag en gixxer 750 istället. Bättre hoj/roligare/billigare

//Micke

Nyheter
CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum

Baltikum är en fantastisk d...

Lego Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår

Foto: Jacob Sjöman Trans...