Återgå till RR hoj, R1 eller 929:a?

Asdum

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2008
Hoj
en MC
Där kom en Ducatist också...såklart...& försöker pådyvla hur bra spaghettiracers är...tihi!

:va som sagt låt oss kolla fakta... nedan resultat från world super bike (wsbk) - all times results. Det här är enbart Titlarna och om du tvivlar på Ducatis överlägsenhet kan du ju alltid kolla antal Poles etc etc...
All Time Titles Results:

Ducati 15
Honda 4
Yamaha 1
Kawasaki 0
Suzuki 1
Bimota 0
Aprilia 0
Benelli 0
MV Augusta 0
Petronas 0

Tipset från kön är att du lär dig att köra hojjen innan du säljer, byter man så ofta som kalsongerna tvättas kan man aldrig lära sig någonting. Då spelar det ingen som helst roll vilken hoj man än väljer - om man inte är 110% posör förståss :näsblod

Sen kan ju japsägarna ta sitt kvalitets snack och stoppa...

Last edited:

ThomasS

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
zx10r
En bättre hoj prestandamässigt. Är faktist Suzuki gsxr 750 -00.
Den har bättre chassie än r1an och bladen.
Den har bättre klipp i motorn.
Och den största fördelen med en SVENSKSÅLD av årsmodell -00
Är att de är reggade med 74kw -. De levererades med fel tändbox. Dessa byttes senare ut på garanti....
Dvs en maskin med 141 hk. på 166 kg torrvikt.
Högre toppfart än r1 och klipper ifrån vilken 929 som helst. Med en låg försäkring.

Kan verkligen hålla med om att gsxr från 00 och framåt framåt är kanonhojar har haft två st 750 00 för några år sedan och var grymmt nöjd med dom, provade även en gsxr 1000 av första generartionen i sommras och dom är fortfarande fina att köra.

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
Där kom en Ducatist också...såklart...& försöker pådyvla hur bra spaghettiracers är...tihi!

Det är väll klart! :D

Nädå..
Skulle jag välja mellan en 929 eller en R1 så tror jag nog det skulle bli en Honda.. Har inget mot R1:eek:rna alls, men har haft många Honda bilar och är kvalitén på hojarna som på bilarna så fukar de ju jämt. Men eftersom jag inte provkört båda så skall jag vara tyst. Har provat R1:an -01 och tyckte den var j*vligt bred över tanken.. kanske pga. att jag jämförde med Duccen, men jag kände mig inte hemma på den. Samma sak med gixxern. Fast de flesta hojarna är ju breda jämfört med duccen.

EDIT: Bland inte ihop mig med asdum nu.. :)

Last edited:

Asdum

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2008
Hoj
en MC
Likt dynga från en magsjuk häst snarare...kan inte ni Ducatister hålla er till er Socioweb eller vafan d heter...va?

...nä för alla Ducatister vet redan att Ducati regerar i wsbk och när dryga kommentarer likt din första slängs hit och dit måste ju någon belysa fakta.
Om du vill kan jag belysa mera fakta om dig och din körstil:näsblod ??
Eller så kan du ju lägga ner din as faktupiga stil mot mig och mina Ducati fränder

Asdum

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2008
Hoj
en MC
EDIT: Bland inte ihop mig med asdum nu.. :)

Ingen risk Mullo - iofs kan det vara svårt för honom att urskilja dina och mina bakljus när vi är ute och kör... för du har ju varit ute och hängt av dig "Biltmore" ett antal gånger med mig ..:arsele

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Och efter det gästspelet.....åter till vad tråden handlade om. :tummenupp

Har spanat in ett par fina 929:eek:r, & det verkar som att kanske just den hojen är mer lämpad som "allrounder" är ju dessutom bekant med Honda sedan min 919 jag hade & trivdes bra med.

Någon nämde att sitthöjden är högre på R1..stämmer det?

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
Ingen risk Mullo - iofs kan det vara svårt för honom att urskilja dina och mina bakljus när vi är ute och kör... för du har ju varit ute och hängt av dig "Biltmore" ett antal gånger med mig ..:arsele
Har jag?:va Det var som f*n! Jag rockar, med andra ord:yoparty
:D

Och efter det gästspelet.....åter till vad tråden handlade om. :tummenupp
Köp Ducce! Nej just ja.. det handlade ju inte om det.:huvet

Köp R1! Alla stora grabbar kör R1!
:)

Last edited:

dofilus

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2007
Hoj
Honda Cr500AF och nåra fler...
Bra val av hojjar!! Jag har avverkat båda två under denna säsong. En R1:a -99 och en 929:a -01!!!
Vilken var bäst då?? Den ena har fördelar som den andra inte har, hondan har insprut och en mindre extrem körställning men fortfarande en ganska hård körställning. Hondan går silkeslent i motorn och har ett bagageutrymme där bak. Hondan är lite som en volvo, den är bra på allt så det är faktiskt lite tråkig. Tar du däremot R1:an så är den extremare på alla sätt men samtidigt så är den underbar att köra aktivt med!!! Den förmedlar körglädje samtidigt som det är lite respekt i hojjen för du gör inte riktigt som du vill med den, Hondan förlåter i stort sett allt. Det är två olika hojjar som är lika odugliga i stan men bra på vägen, på bana tycker jag R1:an vinner trots Hondans något bättre bromsar.
Skulle jag sälja min Ducati och köpa nån av dessa skulle frågan bli;
Förnuft=Honda
Kärlek=Yamaha

Lasse

Jag är också lite sugen på en 929:a...

Är det någon skillnad på -00 / -01?

Nej samma hojjar, bara en annan färgsättning -01- För övrigt är de identiska!!

Last edited:

Biltmore

Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Tack Lasse, vilket bra svar! :tummenupp
Ja det lutar nu starkt åt Honda hållet....så vi får se vilken den lyckliga hojen blir som får trona i garaget.

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10-R 09
En bättre hoj prestandamässigt. Är faktist Suzuki gsxr 750 -00.
Den har bättre chassie än r1an och bladen.
Den har bättre klipp i motorn.
Och den största fördelen med en SVENSKSÅLD av årsmodell -00
Är att de är reggade med 74kw -. De levererades med fel tändbox. Dessa byttes senare ut på garanti....
Dvs en maskin med 141 hk. på 166 kg torrvikt.
Högre toppfart än r1 och klipper ifrån vilken 929 som helst. Med en låg försäkring.

Att en 00 GSXR 750 skulle vara vassare har jag väldigt svårt att tro på. Har du inga siffror att backa upp med kallar jag det där skitsnack.

Biltmore

Gick med
9 Aug 2004
Hoj
R1:an verkar ju klara rätt mycket.....jorden runt bl.a
Kolla vattnet ur avgasröret på 2:43! :tummenupp

[YOUTUBE-ID]iITomfFclpM[/YOUTUBE-ID]

Last edited:
Nyheter
CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj