ödmjuk=öppen och balanserad ger mig en antydan om vad du menar, något i stil med att inte ha för mycket tilltro till sina personliga egenskaper ? så tolkar jag digJa, det tror jag också. Med den hjälpen på traven känner jag att jag kan förmedla hur jag definierar orden. Jag tycker att ödmjuk, är att vara öppen och balanserad gentemot sina personliga egenskaper. Att vara prestigelös, är att vara öppen/balanserad gentemot sina idéer och sitt utförda arbete.
Jag tror tycker att ödmjuk betyder öppen eller mottaglig för andras idéer intryck och synpunkter. Att inte automatiskt avfärda andra, utan ge deras idéer eller synpunkter en ärlig chans. Lite nästan motsatsen till självsäker
prestigelös (i en annons) tolkar jag som inte driven av egenintresse eller någon som inte har bekräftelsebehov, eller anspråk på att få beröm eller någon som kräver extra för utomordentliga prestationer.prestigelös=öppen/balanserad gentemot sina idéer och sitt utförda arbete
jag prestigelös i vardagssammanhang tolkar jag som någon som inte tycker att han är så himla viktig och bra, och måste visa sin omgivning konstant vilka häftiga restauranger han besöker, och vilka dyra prylar han köper för att endast det bästa duger för honom, likadant med kläder, resor etc. Vissa människor verkar ha fastnat i det där prestige-träsket där endast det bästa är gott nog. Exempelvis kan man inte bo någon annanstans än i de finaste områdena i stan oavsett kostnad, man kan inte gå och äta en falafel längre, utan måste alltid äta lunch på Cafe Opera, etc. Listan kan göras lång ..