Goodstuff skrev:Ren och skär poesi varje gång han skriver ett inlägg!
Ja, vad säger man?
Jag som aldrig kört bana kunde ha svurit på att jag verkligen var ute på banan under tiden jag läste inlägget...

Goodstuff skrev:Ren och skär poesi varje gång han skriver ett inlägg!
P-JA skrev:Vill nog också åka bana nångång, men man kanske får skämmas med sin lilla 500:a där. Är det nån idé att åka dit ?
Chrille skrev:Då är det dax att hård-satsa på vår nya serie för endagars-race.
Folk kör med HD på bana och ser inte ut att skämmas särskilt mycket. (Trots att de bordeP-JA skrev:Vill nog också åka bana nångång, men man kanske får skämmas med sin lilla 500:a där. Är det nån idé att åka dit ?
håkanolsson skrev:Hej,
Jag har bokat grön grupp på Gelleråsen. Första bankörning för mig. Jag önskar massor av tips på hur jag får en lyckad erfarenhet. Vad är typiska misstag? Spårval o byte av spår verkar vara vanligt fel? Hojen är en tok-slö Cagiva 125 chassi med en DR600 stonka i. Trots nya drevet blir det nog max 150-160 på en långraka. Ska jag behålla "naturligt" spår eller bör jag flytta mig åt sidan för att släppa förbi snabbare trafik på rakorna? Läste någonstans att förste man har förkörsrätt. Hur förankrat är det? Hur säts tempot? Varvas folk eller hålls de samman med föråkaren?
Tack
Håkan
MrGooFy skrev:Ska du dit 8/7?
Då ska jag dit på min första bankörning, om du ser en snubbe med Gore-tex ställ och en blå R1:a så kom fram och hälsa.
Jag kommer åke dit med McB och Machowoman här ifrån forumet och jag kommer säkerligen stå och tjata skit med annat sporthojsfolk mellan körningarna.
Teddy skrev:*snip*
Sen när du sitter där i sadeln på motorvägen på väg hem kommer du undra; Varför har jag inte gjort det här tidigare?
K-Micke skrev:Tyvärr dyker det alltid upp enstaka som inte fattar att det INTE är frågan om tävling, och att andra på banan INTE är motståndare. Kanske en på 20 eller nåt sånt. Det man kan hoppas på är dom vurpar bort sig, vilket dom ofta gör, utan att skada sig själv eller dra med sig någon annan, tidigt på dagen så kan dom andra ha roligt sen. Det går faktiskt att testa sina egna gränser och köra fort, utan att jävlas med andra på banan.
K-Micke skrev:Vad jag menar är att på en gatkörning ger man inte det där allra sista desperata för att ta sig om någon. Alltså en extremt sen inbromsning t.ex. och omkörning mitt i kurvan, och man håller en liten lucka till andra så man inte kör in i någon som bromsar tidigare än man själv o.s.v. Man vinner inget pris. Det finns ingen champagne.
Tack och lov händer det väldigt sällan att folk vurpar och drar med sig andra i fallet, utan dom flesta kör av "för egen maskin" så att säga.
Jag förstår inte riktigt vad det är du käftar mot. Är det grejen om att man inte behöver ta bort lampor osvbgix skrev:Tjena Bingo!
I en idéel värld
...
Förbered dig på att detta kan hända också dig!
Bingo skrev:Jag förstår inte riktigt vad det är du polemiserar mot. Är det grejen om att man inte behöver ta bort lampor osv![]()
För en gångs skull har du rätt. Nu har jag ändrat. Jag ber samtidigt läsarna om ursäkt för etikettsbrottet.Chrille skrev:Här polemiseras ingenting! Här käftas!
Jag menade bara att man inte behöver göra några modifieringar på sin båge för att få köra på bana - att det inte är något som arrangörerna kräver. Vill man sedan själv göra det finns inget som hindrar. Kraven från arrangörerna är dock att motorcykeln är säker och i gott skick.bgix skrev:Just det!
Kostar skjortan när en fullutrustad gathoj studsat och rullat sönder kåpor, lampor, instrumentpanel etc. En icke oväsentlig del av senaste årens premiehöjningar lär bero på dyra sådana reparationer. Race eller bandag - försäkringsbedrägeri eller inte - är skit samma för mig, jag vill bara inte vara med och betala.
Det är dags att vakna nu och göra ALLT vi kan för att få ner försäkringskostnaderna.
Annars är det snart bara förmögna och outlaws som kan åka hoj.
håkanolsson skrev:
Absolut! Förutom att det är ett elände att läsa allt i ett stycke...Torkel skrev:Fan Teddy, du skriver alldeles för bra för att sitta och uggla på en bank!![]()
![]() |
Brembo vinner Good Design Award
Brembo prisas för innovativ... |
![]() |
Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli
Pirelli har presenterat SCO... |
![]() |
Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson
Foto: Joachim Cruus Inf... |
Dags för äventyrlig motorcykelmässa
Kommande helg, den 8-9 mars... |
|
![]() |
Pirelli lanserar Diablo Powercrusier
All Rights Reserved Pire... |
![]() |
Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!
Ett avbrutet broms- eller k... |
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo
Den 8-9 mars arrangeras Adv... |
|
![]() |
MV Agusta firar 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
MV Agusta fyller 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
Rekordmånga nya personliga regskyltar
Under fjolåret godkände Tra... |