Önskar tips för 1a banåket

håkanolsson

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2003
Hoj
Husaberg
abstruse skrev:
Bockar och bugar. Beröm är alltid kul. Får jag möjlighet att låna en kamera även denna sommar så blir det nog någon mer film på hemsidan om några veckor.

Fråga: Om du kör konstant på låt oss säga 1:22 och du tycker att du tar i ordentligt. Om du nu bestämmer dig för att kapa en eller två sekunder, vad gör du? Hur tänker du? Är det typ, bromsa senare före kurvan-A o lite högre fart i kurva-D? osv Försöker man "plocka" systematiskt i de olika sektionerna eller är det en spontan höjning av tempot o flytet liksom ger en sekund eller 2 ?

Ba' undrar liksom :D

Håkan

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
håkanolsson skrev:
Fråga: Om du kör konstant på låt oss säga 1:22 och du tycker att du tar i ordentligt. Om du nu bestämmer dig för att kapa en eller två sekunder, vad gör du? Hur tänker du? Är det typ, bromsa senare före kurvan-A o lite högre fart i kurva-D? osv Försöker man "plocka" systematiskt i de olika sektionerna eller är det en spontan höjning av tempot o flytet liksom ger en sekund eller 2 ?

Ba' undrar liksom :D

Håkan

Mja, nu så kör jag ju på 1:18, men det är fortfarande två, tre sekunder för dåligt för att vara någorlunda säker på att få kvala in i R600 v30.

Vad gäller din fråga så är det nog en kombination av de båda sätten, dock har jag inte varit framgångsrik då jag de senaste tre gångerna försökt kapa tid utan att lyckas. Antar man är ett hopplöst fall.

MrGooFy

Tebax
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Is no more
Re: Re: Re: Önskar tips för 1a banåket

håkanolsson skrev:
10/7 Bike-events. 8/7, vem arrar det? Kännde inte till det. Finns det platser? Man kanske skulle ta några dagar på rad.

Håkan

Det är Christer Miinin som anordnar den banträffen, jag har som sagt aldrig varit på bana förut men folk som har kört den har bara gott att säga.

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...