Öppen träningsdag arrangeras av HMS 22/8

Zheater

Ny medlem
Gick med
6 Aug 2011
Hoj
16 Aprilia Tuono 1100 Factory
Riktigt fina bilder!!!! Kan man använda dom som profilbild å dyligt?
Japp, det är fritt fram. För bilder i fullstorlek så vill jag gärna har ett litet bidrag till utrustning, arbete mm.
Det är enklaste är att de som önskar bilderna i fullstorlek(jpg/raw) att skicka ett pm med namnet(_IMG_XXXX) bilden/bilderna.

Jag filmade lite på sista passet i snabb grupp för de som inte hade licens. Skall se om jag kan ladda upp dem imorgon. Filma med manuellt fokus och en benstativ blir sådär :p

Last edited:

antonkg

Fartdåre
Gick med
7 Oct 2014
Hoj
Suzuki GSR 600
Japp, det är fritt fram. För bilder i fullstorlek så vill jag gärna har ett litet bidrag till utrustning, arbete mm.
Det är enklaste är att de som önskar bilderna i fullstorlek(jpg/raw) att skicka ett pm med namnet(_IMG_XXXX) bilden/bilderna.

Jag filmade lite på sista passet i snabb grupp för de som inte hade licens. Skall se om jag kan ladda upp dem imorgon. Filma med manuellt fokus och en benstativ blir sådär :p

Fysatan vad jag har längtat :gnissla

jonas.persson

Ny medlem
Gick med
8 May 2013
Hoj
04 Aprilia RS50 ombygd för 70 racing
Tyvärr fick jag personligen inte så många varv på banan igår på grund av strulande bromspump.
Men det jag hann vara med om kändes OK, trots STOR blandning av tempo i grupperna.
Var beredd på betydligt mer "kaos" i ärlighetens namn.

för dem som var HELT nya kanske det var lite skrämmande, genomgången på morgonen var lite i tunnaste laget för en som inte varit med innan kan jag tycka.

det utlovades en vakt i utsläppet ELLER lampor på förarmötet.
inte fören efter ett par pass dök det upp någon, att som innan dess lägga detta på en som står 100m bort (postering 2) är INTE OK, det var inte många som fattade vad den flaggan betydde.

ett exempel på 2 punkter det tryckes på som INTE följdes på banan var:
korsa INTE heldragna linjen vid utfart på banan, ca 70% av deltagarna gjorde detta på första passet.

håll ditt spår efter omkörning, innebär INTE att man går in FRAMFÖR den man just kört om !!!

man skall inte heller förväxla en RR-Träning med en bandag eller utbildning.

som svar på varför så få tar licens och kör RR-Träningar "har jag hört" att det är mkt på grund av hur lite körtid man får när det verkligen är en rejshelg i förhållande till kostnaden
för samma pengar får man minst 2 bandagar och nästan 3 ggr så många pass
OBS ! ovanstående ang prissättning på rejshelg är ingen egen erfarenhet utan "rykte" OBS !

Hej

Uppskattar din ärlighet. Vi tar det med oss och ska jobba på bättra oss på de bitarna.

CB_tobbe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Mar 2007
Hoj
-
Jag tror ett problem är att en klubb måste hantera väldigt många önskemål om olika klasser . När klubben protesterar blir dom olika särintressena sura och protesterar hos Svemo.

Vi har i princip behov av två huvudklasser 600 cc och 1000 cc samt a2 ( junior) Men vi delar ut en massa bantid till olika varianter iform av 125 gp , bott och speedster cup m.m.

Vi har idag problemet att den svenska mc handeln inte visar sig på sm helgerna och visar upp sina hojar och utrustning. Ett problem är att dom hojarna som används i rr i stort sett är osäljbara p.g.a skyhöga försäkringspremier för en yngre storstadsbo. Försök med Er 6 cup och Duke 690 cup har tyvärr blivet floppar av olika orsaker.

Last edited:

cidair

Yama Kawa Nörd
Gick med
14 Mar 2015
Hoj
Z1300DFI, GPZ1100B2, Z1100R, R1M, RD350, SR500, ZRX1200S, ZRX1200R
Har bakfjädringen rasat? Är det något stag som har gått av?

Nu när jag sätter mig på hojen så känns fjädringen väldigt mjuk och låg....kanske dags för en översyn.
Ok, jag väger drygt 20kg mer än sonen:gnissla men den är i mjukaste laget.

Nyheter
Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha